Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door DaBit »

hugo stoutjesdijk schreef: 21 mar 2018 08:52 Ik heb laatst iets dergelijks besteld, was aangenaam verrast over de kwaliteit.
Het principe is natuurlijk retesimpel, kwa materiaal kost dat RAM-spul niet veel, dus je betaalt puur voor de naam en het dealernetwerk. Dat kan een Chinees ook wel prima maken.
Magoed, mijn RAM-spulletjes zijn ooit nieuw gekocht in 2004, verhuizen braaf mee als de voertuigen uitgewisseld worden voor wat anders, en doen het nog steeds. Dan is het goedkoop genoeg.

De RAM-balletjes voor extra dingen draai ik trouwens wel zelf. Draaibank heeft 3 minuten werk om dat uit een staaf alu te snijden, stukje oude fietsbinnenband er omheen, klaar. Scheelt weer de moeite van ergens moeten bestellen.
Sven schreef: 21 mar 2018 09:02 Ik heb nog even wat snelle proefjes gedaan met polyprop plaat, zelfs dat gaat verrassend goed ondanks de tweezijdige textuur.
En nog even met wikkelfolie, dan werkt de vingerafdrukscanner zelfs gewoon.
Nu nog even proberen met een plaatje dun textuurloos plastic of glas...
Elke ochtend even ingewikkeld doen met een rolletje miniwrap is vast de voordeligste optie die ook de minste tijd kost maar op een of andere manier vind ik het toch niet aantrekkelijk ;)
Och, ik heb standaard wat van die keukenfolie bij m'n boordgereedschap zitten voor dat soort dingen. Nadeel van het spul op een touchscreen is dat het niet lekker veegt. Tweede nadeel is dat het niet plakt als het vochtig word (maar ducttape heb ik ook bij..). Voor de rest doet dat de truuk prima.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door Sven »

Vandaag kwam mijn arme armpje binnen:

17080

Deels de klem die Hugo had getipt en deels een meetstatiefarm.
Niegeknie voor 12 dollar.

Tablet wordt aan plaatje gespannen met een touwtje, dat ziet er dan zo uit aan de voorkant:

17081

Plastic hoesje heb ik ook al gefrut maar nog geen foto van.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door DaBit »

Dat ding is zo mooi rechthoekig met een radius op de randen.... 15 regels G-code en je snijd zo een ring uit die redelijk strak past. Beetje zelfplakkend dun EPDM of neopreen schuim aan de binnenkant van de ring en de tablet blijft prima klem zitten. Uitstulpingkje/kamertje voor de laadstekker, stekker erin, volblubberen met euhhh blubber, is dat ook weer klaar. Die micro-USB stekkers wil je niet laten jutteren. Wat epoxy en verf over het hout en folie over de tablet, en je tablet is prima waterdicht en kapotstootbestendig.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
DirkSchipper
Berichten: 826
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door DirkSchipper »

Als je inderdaad zelf wat van plastic maakt hoeft die USB-kabel geen probleem te zijn. Maak een gaatje in het plastic, USB-kabel erdorheen, met Siliconen-kit weer dicht maken.
gebruik daarvoor siliconen-kit "E41". Dat is kleurloze, honingdunne, soepel blijvende, en heel sterke siliconen-kit. In de vliegtuigmodelbouw gebruiken we dat spul vaak voor scharnieren van rolroeren e.d. 0,5 - 1,0 mm dikke rups. Bloedsterk en fantastsch soepel.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door skillalot »

Wat een geneuzel over waterdicht maken allemaal met siliconenkit. Het hoeft alleen regenwater tegen te houden.
Sven jij zit in de botenwereld. Ga naar een zeilmaker en laat een hoesje maken die je van bovenaf er overheen schuift.
Op de slachterij waar ik altijd gewerkt heb lieten we ook een zeilmaker alle hoezen maken voor over alle schakelkasten en weegschalen en touchscreens etc om te beschermen tijdens het schoonmaken.
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door FSSF »

Of koop gewoon een nieuwe tablet/telefoon, allemaal behoorlijk waterdicht tegenwoordig :lol:
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door spinningwheels »

Of je trekt er een condoom overheen, Met een beetje mazzel zijn die dingen vloeistof dicht .
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door Sven »

Alleen een hoesje volstaat niet.
De bevestiging van het armpje moet er nog door en ik wil de tablet in beide standen kunnen gebruiken.

Dan zit het snoer soms aan de zijkant en dan kan regen zijn weg naar de e-rook wel vinden.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zelf regenwaterdichte tablet case maken

Bericht door zeeschuim »

Je kunt hem ook gewoon binnen ophangen..
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Plaats reactie