foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door Breaker »

Wanneer niet ingelogd worden foto's uit de gallerij getoond als verbodsborden. Zou deze restrictie opgeheven kunnen worden?

De vraag is vooral voor gebruik met mobiele apparaten waarbij de gebruiker regelmatig uitgelogd wordt. In de periode van uitgelogd zijn worden de afbeeldingen als verbodsbord gedownload en in de cache gezet. Wanneer later ingelogd, worden de afbeelding (verbodsbord) nog steeds uit de cache gehaald. Verversen is omslachtig (speciale commando's / opties zijn nodig). Er zijn sowieso regelmatig vragen over ook voor de PC.

Alle extern gehoste afbeeldingen hebben hier geen last mee, alleen de afbeelding in de gallerij, daarom de vraag deze restrictie uit te zetten zodat de afbeeldingen altijd juist geladen worden, ingelogd of niet.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door keesfrees »

Het verbodsbord krijt dezelfde naam als de foto die er zou moeten staan, daarom gaat de browser na inloggen de foto niet nogmaals ophalen.
Althans, dat is mijn idee er over.
Met ctrl-F5 ververs ik de boel dan.
Maar hoe was het met de vorige forum-software versie eigenlijk / ook al weer ?
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door benkr »

Ja, die Crl-F5 die was in mijn geval de oplossing, bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door Breaker »

keesfrees schreef: 22 jul 2018 22:24 Maar hoe was het met de vorige forum-software versie eigenlijk / ook al weer ?
Dat had een andere opzet van de fotobibliotheek en dan werkte het wel. Niet ingelogd: bord, wel ingelogd: plaatjes.

F5 op de PC werkt wel, maar dat lost het voor de mobiel of tablet niet op.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door keesfrees »

Deze forum software wordt veel gebruikt, dus dan zou je denken dat er meer mensen tegen dit probleem aanlopen en dan wordt het "vanzelf" opgelost.
Als de update's ook worden doorgevoerd door de beheerder van dit forum natuurlijk.

Er is ook een forum over deze forumsoftware trouwens, maar daar heb ik al een tijdje niet meer gekeken.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door Breaker »

Nou, de terugkoppeling van de beheerders van dit forum schittert in afwezigheid, dus mocht er al iets gebeurt zijn dan wordt dat niet gedeeld. Ik zie de afgelopen maanden iig geen verbetering.

Als dan op een gegeven moment niemand meer iets zegt wordt vaak aangenomen dat alle problemen magisch en als vanzelf verdwenen zijn, maar dat is natuurlijk niet het geval.
In plaats van meer te klagen probeer ik daarom maar een andere/eenvoudiger oplossing aan te dragen, tot zover helaas zonder succes. Probeer het over een paar maandjes ofzo wel weer een keertje...

't Is wel jammer dat het niet anders kan. :cry:
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door create »

Dat klopt Breaker,

Nu een paar maanden geen updates gedaan, bewust om te kijken of de "kinderziektes" verdwijnen. Soms is het wennen aan een nieuwe layout en mogelijkheden.
Alle extern gehoste afbeeldingen hebben hier geen last mee, alleen de afbeelding in de gallerij, daarom de vraag deze restrictie uit te zetten zodat de afbeeldingen altijd juist geladen worden, ingelogd of niet.
Dit is vanaf dag 1 van dit forum al geweest dat alleen geregistreerde gebruikers ook naar de plaatjes mogen kijken!
Dat er nu problemen zijn na de update met de gallery heeft onder andere te maken dat ik een gedeelde server heb bij VDX en geen eigen prive server daar hebben ze beperkingen opgelegd. Maar goed ik ga even vragen of hier naar gekeken kan worden.

Ik moest trouwens de gallery updaten omdat de nieuwe PHPBB versie niet compatible was met de oude gallery!

greetz Create
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door keesfrees »

Goed van je horen/lezen,
keesfrees schreef: 22 jul 2018 22:24Het verbodsbord krijt dezelfde naam als de foto die er zou moeten staan, daarom gaat de browser na inloggen de foto niet nogmaals ophalen.
Als dat anders kan dan zou dat al veel oplossen, dat was toch voorheen niet zo ?
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door create »

Dat weet ik dus nog niet, voorheen hadden we een oude phpbb en gallery versie en nog geen https dat laatste moet niets uitmaken volgens mij

greetz create
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door Kjelt »

create schreef: 02 aug 2018 15:15 Dat weet ik dus nog niet, voorheen hadden we een oude phpbb en gallery versie en nog geen https dat laatste moet niets uitmaken volgens mij
Klopt TLS (https) security layer is volledig transparant, je kunt de encryptie voor testen zelfs vervangen door een nullcipher (dan wordt er niets ge-encrypt maar is wel TLS https).
FreesKever
Berichten: 623
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door FreesKever »

Ik ben gisteren avond lid geworden van dit forum omdat ik een reactie wou geven op iemand die wat vragen had over een zelfbouw machine.
Gelukkig kon ik wat foto's van zijn machine zien, omdat het links waren naar een of andere foto site.

Andere foto's kon ik niet zien, en ik kon ook geen berichten plaatsen totdat ik vandaag de activatie van m'n rekening (account) binnen kreeg.
Ik vind het een beetje raar en zinloos om foto's te blokkeren voor mensen die niet ingelogd zijn of geen account hebben.
Het zien van de foto's kan vaak juist de doorslag geven om lid te willen worden.


Nog een ander dingetje:
Ik gebruik een programma om m'n wachtwoorden te beheren, en dat programma maakt standaard wachtwoorden aan van een stuk of 60 tekens.
Dat werd niet geaccepteerd door dit forum en ik moest hem korter maken.
Dat is ook een nogal zinloze beperking van de kant van het forum, vooral omdat ik vermoed weet dat jullie alleen maar een hash van de wachtwoorden bewaren. Een milli seconde rekentijd zal ook niet belangrijk zijn denk ik.
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: foto's zichtbaar maken wanneer niet ingelogd

Bericht door Benny_DS »

Heeft toch puur en alleen met bandbreedte te maken.
Ik vind er niks mee dat je eerst moet inloggen. Er zijn zoveel fora waar het zo is.
60 tekens? Over zinloos gesproken...
Plaats reactie