probleem arduino en nextion display

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: probleem arduino en nextion display

Bericht door Swets »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 nov 2018 09:39
Swets schreef: 23 nov 2018 23:51 ik heb er ook eentje, om eens mee te spelen.... maar ik vond het wel makkelijk,...
Ja Arjan, maar jij onderschat jezelf nog wel eens. :lol:
Ik vind het leuk, maar wat zien we nu eigenlijk, heb je het 'live' scherm met de webcam gefilm, en een video van je PC scherm gemaakt of zoiets ?

je kan het scherm ook simuleren, maar wel zo dat hij wel met de arduino "praat" ... gewoon filmen had ook gekunt, maar om 1 of andere reden is het op film nooit zo mooi... :-)


en ja inderdaad... ik ben veel met dat soort spul bezig... en ja alles wat je weet is simpel.... maar voor je het weet... :-)

hainjedaf schreef: 24 nov 2018 20:23 Heb van Swets' youtube ook weer genoten.
:-) dank je!
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: probleem arduino en nextion display

Bericht door Swets »

carlo schreef: 24 nov 2018 22:07 goeiemorgen

@ Arjan
heb je dit allemaal gedaan met de Nextion bibliotheek?

mvg
carlo

ik zal het wel ff mee sturen... ik weet ff niet meer wat ik precies allemaal gedaan heb :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: probleem arduino en nextion display

Bericht door Swets »

en lukt het een beetje?
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
carlo
Berichten: 380
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:33
Locatie: Diepenbeek België
Contacteer:

Re: probleem arduino en nextion display

Bericht door carlo »

goeiemorgen

heb heel de Nextion bibliotheek maar gelaten voor wat het is

heb een voorbeeld gevonden en daarmee verder gegaan
kan nu pagina's veranderen en als ik een knop druk de inhoud van een tekstveld lezen en dan daarmee verder werken
heb het al voor elkaar gekregen dat ik met 2 SoftwareSerials werk om het scherm en een vingerscanner aan te spreken
kan nu via een code ingegeven op het scherm of via een vingerscan een relais laten werken die bijvoorbeeld een deurslot kan bedienen
loop nu tegen het volgende aan
de vingerscanner heeft zelf zijn database (max 255 vingers) ingebouwd
wil nu eigenlijk dat als ik een vinger inlees er ook een database gemaakt wordt die aan de nummer (die ik moet ingeven voor de vingerscanner) ook een naam kan plakken en die bijgehouden wordt op de arduino
weet al dat ik niet veel plaats heb op de arduino dus een sd kaart schild is op komst
moet nu dus een routine gaan opstellen dat als ik een nummer ingeef die naar de vingerscanner gaat en naar mijn database dan de naam ingeven om dan de vinger te scannen
deze database(of array van nr/naam) moet altijd eerst ingelezen worden als de arduino opstart en natuurlijk bijgewerkt kunnen worden
een naam is altijd makkelijker om te weten wie er binnen is gekomen en deze wordt dan in een log gezet met datum en tijd

dus nog wat uitdagingen te gaan

mvg
carlo
Plaats reactie