Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Ik spotte nog een aantal verschillen in de opdruk, misschien heeft iemand er nog iets aan.
Maar wellicht zijn er meerdere soorten fakes in omloop en zijn er ook fakes met betere belettering, who knows.

Afbeelding

17857
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Kjelt »

Jaywalk schreef: 09 jan 2019 15:19 Ik spotte nog een aantal verschillen in de opdruk, misschien heeft iemand er nog iets aan.
Maar wellicht zijn er meerdere soorten fakes in omloop en zijn er ook fakes met betere belettering, who knows.
Mijn laatste ideeen hierover zijn dat beide drivers wel van Leadshine (Leisai) afkomstig zijn maar uit twee verschillende fabrieken, te weten Leisai Technology en Leisai Intelligent.
Beide bedrijven zijn geregistreerd in China:
The .net company is in Guangzhou, and the .com company is in Shenzhen.
De binnenkant van beide drivers is dusdanig identiek qua layout en componenten dat de performance ook praktisch of helemaal gelijk zal zijn.
Alleen de motor is duidelijk afwijkend en heeft een andere encoder layout output, dat is natuurlijk wel vreemd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door audiomanics »

Wat ik ook op de foto's zie is dat bij de originele de opdruk scherper en dunner is.. En bij deze foto's valt me ook op dat de schroefjes, bij de echte, zwart zijn en er bij de "fake" een paar (schroef?)gaten bij zitten... Die gaten zie je ook wel bij, veronderstelde, echte drivers.
Bij de fake's missen ook vaak de kleine ronde garantiezegeltjes onder de led's.. En de DB-15 pluggen zijn veelal blauw waar bij de echte meestal zwarte zitten..
En het zetwerk is beduidend minder strak aangesloten (op de hoeken zie je dan van die uitlopende kieren..)
De performance wordt ook mede bepaald door de firmware die er ingebakken zit..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Kjelt schreef: 09 jan 2019 15:24
Jaywalk schreef: 09 jan 2019 15:19 Ik spotte nog een aantal verschillen in de opdruk, misschien heeft iemand er nog iets aan.
Maar wellicht zijn er meerdere soorten fakes in omloop en zijn er ook fakes met betere belettering, who knows.
Mijn laatste ideeen hierover zijn dat beide drivers wel van Leadshine (Leisai) afkomstig zijn maar uit twee verschillende fabrieken, te weten Leisai Technology en Leisai Intelligent.
Beide bedrijven zijn geregistreerd in China:
The .net company is in Guangzhou, and the .com company is in Shenzhen.
De binnenkant van beide drivers is dusdanig identiek qua layout en componenten dat de performance ook praktisch of helemaal gelijk zal zijn.
Alleen de motor is duidelijk afwijkend en heeft een andere encoder layout output, dat is natuurlijk wel vreemd.
Ik heb aan meerdere verkopers gevraagd of het genuine producten zijn en een antwoorde met "Yes, it's original shenzhen leadshine".
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Ik zie nu dat de motoren die ik besteld heb er wel anders uitzien dan bij een andere verkoper. Ik vond de drivers er goed uitzien, maar over de motoren ga ik nu wel twijfelen. Iemand die hier iets over kan zeggen? Dit is waar ik heb besteld, daar staan meer foto's: https://nl.aliexpress.com/item/Leadshin ... 4c4d4A4iEM

Afbeelding

Afbeelding
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Kjelt »

Die onderste is de goede Leisai.com
Die heb ik ook. De fake had een hele andere vorm van encoder.
Zal kijken of ik vanavond een foto kan maken.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Kjelt »

Foto stond al in mijn originele topic:
viewtopic.php?f=25&t=15661&p=174924
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Betreft de onderste foto, die hebben ze me gemaild nadat ik vragen had over de authenticiteit. Dus dan denk je ok, seems legit. Ga ik nog eens goed kijken op de productpagina, staat daar een motor waar doodleuk leisai.NET opstaat. Zo irritant :evil: Ik heb dat vaker aan de hand gehad dat het product wat je toegestuurd krijgt niet hetzelfde is als op de foto's. Dan is een refund wel geen probleem, maar ik wil gewoon gelijk de goeie shit :x stelletje klootviolen. Ik heb inmiddels m'n order gecanceld.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door audiomanics »

frappant dat ik op de onderste foto een 2-fase motor zie (geen UVW maar A, /A, B en /B). die kan je niet aansluiten op een 3-fase driver..
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Ik heb nog even contact gehad met de fabrikant Leadshine, dit is wat ze zeggen:
Thank you for your kind interests in Leadshine products. And we really appreciate your feedbacks.
This authenticity problem has troubled us as well and we are struggling to find a proper way to deal with it. The products you sent me however some are fake some are genuine leadshine products but none of them is for our overseas market and therefore they will not receive after-sales service from us. Yes there is a corresponding model for each we sell in the domestic market but we have made some modifications in different situations.

Please order directly from us or from our authorized distributor whose information you can find on our website
http://www.leadshine.com/LeadshineDistributors.aspx

For more information and ways to tell between fake and true leadshine products, please google translate and view website :
http://www.gongkong.com/news/201801/374584.html
Ik ga ervan uit dat de info bewust een beetje vaag wordt gehouden -om verschillende redenen- en dat ze niet veel meer info gaan geven dan dit.
Ik heb nu zoveel verschillende versies voorbij zien komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik ben er nog niet uit waar te bestellen :roll:
Een beetje vervelend dat 25 januari Chinees nieuwjaar begint en alles daar 2 weken stil ligt...

Dit zijn de foto's die ik heb meegestuurd met mijn mail naar Leadshine:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Kjelt »

Tja dus er zijn DRIE fake Leisai's op de Chinese markt en de echte zit in Shenzhen en de drie neppers zitten in Guangzhou .
Als je echt op veilig wilt spelen dan toch maar de Europese export versie kopen D508 geloof ik uit mijn hoofd.
Zoals ik de site hier beneden lees heb ik ook allemaal neppers, want de elco's in mijn drivers zijn echt geen Rubycon :|

https://translate.google.com/translate? ... 74584.html
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Bjornski1976 »

Het Chinees nieuwjaar begint 5 februari dus als je nog snel een bestelling doet moet het lukken.

Lichuan zou ook goed moeten werken las ik hier laatst en dat ook tegen redelijke prijs.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Kjelt »

Ja en RuuddeRooy heeft ook een paar mooie drivers en motoren gevonden die zou ik wellicht ook proberen als ik nu moest kiezen.
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Fake Leitai.net vs echte Leadshine drivers HBS507

Bericht door Jaywalk »

Too many fakes in China... Ja ik heb dat gelezen in het topic van Ruud, ik zal hem 's vragen hoe het bevalt.

Een offerte van www.cncshop.cz, een officieel distributeur van Leadshine:
4x D508 + 4x M32320 2Nm + kabels + verzendkosten = €873,99
Bij Damen CNC hebben ze weer net andere modelnummers dus ik weet niet of je dat kan vergelijken (D808 en M22320) en die zijn dan een stuk duurder, maar dan ben ik nog bijna 400 euro meer kwijt vergeleken met China dus een aardige slok op een borrel :cry:
Plaats reactie