Bouten draaibank voor pas te stellen.

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dobbels
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2019 15:26

Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door Dobbels »

Hoi,
Ik ben Mike,en heb mij draaibank gekocht om wat mee te werken,heb het vroeger veel gedaan op school.
Het merk Staral 190 .
Nu is de vraag weet er iemand welk bouten het zijn om er in te draaien om uw bank pas te plaatsen ,de dia meter die ik meet met de schuif maat is 18.3 mm,met fijne schroefdraad.
Ik ga proberen foto bij te plaatsen .
Trouwens ben van Belgie.

Groeten Mike.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door Kars-cnc »

Hallo Mike,

Welkom op het CNCzone forum. Er lijken niet veel mensen hier die ook een Staral 190 draaibank hebben, gezien het feit dat nog niemand gereageerd heeft.

Ik kan je er helaas ook niet direct mee helpen maar met wat meer info is het soort schroefdraad waarschijnlijk wel vast te stellen. Een foto zou flink kunnen helpen, liefst van de hele draaibank om een idee te krijgen van het type en van de constructie voor het waterpas stellen.

Het plaatsen van foto's op dit forum is iets wat je even moet weten hoe dat moet. Er zijn speciale topics hiervoor, je moet maar even zoeken.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door spinningwheels »

Dan meet je de maat van het gat ? dan zou ik roepen 20x 1.5
In theorie kan ik praktisch alles
Dobbels
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2019 15:26

Re: Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door Dobbels »

Hoi,

Onder tussen is het geluk om foto te plaatsen van mijn aanschaf draaibank,die staat in de galerij.

Groeten Mike.

18412
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door Kars-cnc »

Dat ik een flinke machine! Die beur je niet even op om de stelboutgaten goed op de foto te krijgen :lol:

De maat van 18.3mm was waarschijnlijk de binnen draad? De sugestie van Spinningwheels dat het M20 x 1.5 zou kunnen zijn is zo gek nog niet. Er van uitgaande dat dit een Europese draaibank is. Je zou kunnen proberen een afdruk van de schroefdraad te maken op een stukje hout wat je erin draait. Dan kun je bij benadering de spoed bepalen.
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Bouten draaibank voor pas te stellen.

Bericht door vip1980 »

autokrik en wat balken eronder kan je zo de lens van je telefoon eronder schuiven :mrgreen:
Plaats reactie