Het Grote You Tube Topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hrscharft »

En anders vind deze meneer het Wel chinsy

https://youtu.be/c2dJLDxoTIY
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door serum »

Toen ik hem voor het eerst zag, was mijn eerste gedachte 'leuke marketing', maar verder stonden alle lichten op donkerrood om de aanschaf ook maar voor een seconde te rechtvaardigen. Voor de klussers die het 'net niet' zijn. Die een tuinset van voorgebeitst steigerhout in elkaar spijkeren en de afgezaagde randjes (die ze in de bouwmaat hebben laten zagen) niet beitst, zo'n cadeau dat je van je 2e vrouw krijgt die eigenlijk geen reet van techniek snapt, omdat ze de hele dag met haar dikke reet naar tellsell zit te loeren. En je MOET het leuk vinden. In het groter zijn ze bijzonder handig als je een uitbouw op je moderne dak wilt hebben en door een pakket van een cm of 25 a 30 tegelijk moet. Maar wat je met zo'n getand muizenpieletje klaarspeelt is mij een raadsel. Ik kan mij goed weerhouden om het niet te kopen in ieder geval (hoewel ik de 12V lijn van bosch globaal gezien wel weet te waarderen). Er staat ook een makker op youtube die hem heeft omgebouwd met een nitromotortje. johnyq90.(Maar ook alleen uit kijkcijfgeilheid, de laatste vorm van praktisch nut is daarmee ook wel volledig de nek om gedraaid) :mrgreen:

Hugo. Dit is een interventie.

Koop
Hem
Niet.

Neem je vrouw mee uit eten, maar laat dat ding in de bouwmarkt liggen. (of stuur hem terug naar coolblue als je hem per ongeluk al besteld hebt)
Toegegeven, de techniek in het ding is best leuk, maar die brunette achter de kassa bij de AH is ook 'best leuk'. Daar laat je het gewoon bij en je gaat op een respectabele manier verder met je leven.
We houden dit geheimpje gewoon onder de pet.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Ik heb ooit een ietsjes grotere versie van Stihl gezien op een stok van zes meter. Erg handig om takken van je bomen te zagen.
Geloof dat dit hem was, wel wat duurder

https://www.stihl.nl/STIHL-Producten/Ke ... eiers.aspx
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »

Ik heb Mr. Boltr nog nooit zo enthousiast horen vertellen!
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
hrscharft
Berichten: 1114
Lid geworden op: 23 apr 2013 14:08
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hrscharft »

Maar wat je met zo'n getand muizenpieletje klaarspeelt is mij een raadsel.
Mr Boltr was er de komende xtal vijaios aardig enthousiast dozen mee open maken (tot dat het ding de geest gaf) Hnnnnnngggghhhh... TIME!!
Ik heb alleen Koffie nodig op dagen die eindigen op een G.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Voor die 119 euro kun je een mooie handzaag, een decoupeerzaag en een stel fatsoenlijke zaagbladen kopen. Lijkt me een betere besteding van de centen :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door spinningwheels »

DaBit schreef: 23 mei 2019 23:40 Voor die 119 euro kun je een mooie handzaag, een decoupeerzaag en een stel fatsoenlijke zaagbladen kopen. Lijkt me een betere besteding van de centen :lol:
Dan heb je denk ik geen idee wat een decoupeerzaag kost , 300 ben je zo maar kwijt voor een redelijk ding.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »

Koop een multitool, daar heb je meer aan.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik heb er ook geen moment serieus over nagedacht. :lol: (nog niet, eerst nog een keer met m'n vrouw uit eten) :mrgreen:
Maar het blijft gewoon een geinig ding.
Die filmpjes had ik ook gezien, maar zoals
Markus schreef: 23 mei 2019 18:33 Deze man vind het maar niets https://www.youtube.com/watch?v=ASaCOlrn7F8
het ding staat te verkrachten, slaat ook nergens op, kan niet eens gewoon recht zagen. :|
Maar een deurtje in een paneel zagen, en allebei de stukken hout willen gebruiken is best een uitdaging, en dat lukt echt wel aardig met dit ding.
Voor een balk van 100x200mm pak ik gewoon de handzaag, en is die ook zo door. Neem de moeite niet eens om een decoupeerzaag of handcirkelzaag te pakken, verlengsnoer.. enz.

Dat filmpje van johnyq90 had ik inderdaad al eerder gezien, en kwam er toen achter dat het echt bestond, tijdens dat filmpje had ik echt zoiets van: "bestaat dit echt ???" :lol:

En toch ben ik benieuwd hoe we er over een paar jaar over denken. Zodra je van zoiets de voordelen ontdekt is het opeens niet zo gek meer.En je moet gereedschap gebruiken waar het handig is, niet omdat je het perse moet gebruiken.
Dan kun je voor elk gereedschap wel iets verzinnen dat het waardeloos is omdat je er iets niet mee kunt.
Zo'n Fein kwispelzaag is ook eindeloos voor als je er een toepassing voor hebt, Maar als het met een decoupeerzaag kan gaat dat toch handiger, en als het met een handcirkelzaag kan nog beter.
Met een handzaag zaag je een balk een stuk netter door dan met een recipro.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

spinningwheels schreef: 24 mei 2019 02:54 Dan heb je denk ik geen idee wat een decoupeerzaag kost , 300 ben je zo maar kwijt voor een redelijk ding.
Het is hier ook Bosch blauw, DeWalt en Hitachi in het knutselhok, dus ik weet wat het kost en dan heb ik alleen nog maar middenklasse spul. Festool & co zijn leuk, maar wat overkill.

Maar je moet het wel uit dezelfde lijn pakken als die bouwmarkt-groene-Bosch rommel wil je vergelijken. En dan kom je voor 6 tientjes een aardig eind.
2 tientjes erbij voor paar fatsoenlijke zaagbladen, heb je nog 39 euro over voor een kapzaag. En voor dat geld heb je al geen brol meer.

Maar aan de andere kant: een mens kan nooit genoeg verschillende zagen hebben :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Sven »

hugo stoutjesdijk schreef: 24 mei 2019 08:37 Maar als het met een decoupeerzaag kan gaat dat toch handiger
Met een decoupeerzaag kan ik niet schuren of kit uit een naad lepelen. ;)

Er ging een wereld voor me open toen ik fein ontdekte. Sindsdien is het de nummer 1 voor werk aan mijn bootje, nog voor elk ander electrisch apparaat.

Kwispeltool is vanaf nu de standaardnaam voor dat ding.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door DaBit »

Als mijn kwispeltool uit z'n doosje moet komen dan is dat meestal om toch nog het beste te maken van een oeps-momentje :lol:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door Kjelt »

Als je relatief jong bent en het budget hebt of nog single bent en geen directrice hebt, adviseer ik Festool en vergelijkbaar kwaliteit gereedschap te kopen, omdat je er dan als hobbieist tot je dood mee vooruit kunt :mrgreen: Daarnaast krijg je bij evt verkoop er ook nog relatief veel voor terug.
Ik heb zestien jaar geleden behoorlijk geinvesteerd en er absoluut geen spijt van.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het Grote You Tube Topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 24 mei 2019 10:35 Als je relatief jong bent en het budget hebt of nog single bent en geen directrice hebt, adviseer ik Festool en vergelijkbaar kwaliteit gereedschap te kopen, omdat je er dan als hobbieist tot je dood mee vooruit kunt :mrgreen: Daarnaast krijg je bij evt verkoop er ook nog relatief veel voor terug.
Ik heb zestien jaar geleden behoorlijk geinvesteerd en er absoluut geen spijt van.
En als je relatief oud bent heb je misschien weer wat ruimer budget. :lol: (en een directrice die ook verslaafd is aan mooi gereedschap)

Goed gereedschap is altijd heel fijn, maar soms geef ik de voorkeur aan het goedkoopst mogelijke (wat nog voldoet)
Ik heb inderdaad een festo (zo oud is ie al, >20 jaar) invalzaag, en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Sinds kort een festool schuurmachine incl. stofzuiger. Het kost wat, maar het comfort tijdens het werken is geweldig.

Heb een paar jaar geleden de goedkoopst mogelijke hamerboor gekocht (m'n betere gaf de geest, waarschijnlijk na meer dan 25 jaar), en daar heb ik dan inderdaad een beetje spijt van, ding is behoorlijk lomp, maar hij doet het prima, en die 3x per jaar dat ie uit z'n koffer komt...
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie