Afwijkingen product met tekening

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

hugo stoutjesdijk
Donateur
Contacteer:

Re: Afwijkingen product met tekening

Bericht door hugo stoutjesdijk » 05 jun 2019 07:58

Dit is toch het beeld tijdens homen ?
En waarom zou die tijdens homen stappen verliezen, is dat de verwachtte positie na het opnieuw aanzetten.
Of is dat de melding voor het haaks zetten van de brug?
Dan zou ik een paar keer achter elkaar homen, zonder uit te zetten en kijken wat die dan doet.

Trouwens heel onlogisch dat dat het probleem zou veroorzaken, jij had nl. 2 cases, op de ene manier was je maat zuiver, op de andere manier had je afwijking, denk niet dat homen weet wel case jij test.
Je moet er wel voor waken om er niet allerlei zaken bij te gaan betrekken die er helemaal naast staan.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.

Hillcnc
Contacteer:

Bericht door Hillcnc » 03 sep 2019 19:15

Het is alweer een tijd geleden dat ik deze topic ben gestart. Door andere werkzaamheden is het er even niet meer van gekomen om met de machine wat te doen.

Gisteren weer eens begonnen met trouble shooting voor de afwijking. Door de stappenfrequentie terug te brengen naar 1/10 van de oorspronkelijke 12500 gaf me een betere nauwkeurigheid. Maar een gat met diameter van 5mm geeft een gat van 5.6mm als ik deze met 1mm diameter frees frees.

Gisteren heb ik de machine een goede poetsbeurt gegeven en alles goed ingevet op de vetpunten.

Voor meer info over mijn settings heb ik de cnc.ini file als txt file hierbij toegevoegd.
cnc.txt
Tevens een tweetal printscreens van mijn instellingen. Zijn dit normale instellingen voor een BZT 750PF machine?

Gallerij Link

Gallerij Link
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

audiomanics
Donateur
Contacteer:

Bericht door audiomanics » 03 sep 2019 19:46

Post ook je TOOL pagina eens...… :idea:
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>

Plaats reactie