Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door hobbycnc23 »

Jasper schreef: 14 sep 2019 00:28 Ziet er goed uit, wel pas met iemand gesproken en die gaf aan dat hij de Z rail en wagentjes ging omwisselen zodat hij meer ondersteuning had richting het bed.
Zeer netjes afgewerkte mooie machine! Knap hoor.
En wat het omdraaien van rail en wagentjes betreft, ben ik het helemaal met Kees eens. Daarom heb ik het ook zo gedaan op mijn machientje: Rails op de Z- plaat.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door serum »

Het kan wel andersom, maar dan moet er wel wat tegenover staan qua stevigheid. In feite werkt iedere VMC op die manier. Alleen worden de krachten dan via de onderkant van de z as afgevoerd richting het werkstuk en niet via de zijkant en geleiders van de Y en X as. Op mijn grote machine is dit ook 'verkeerdom' gedaan, maar daar zit een gietijzeren plaat achter de motor. (en de constructie is behoorlijk steviger uitgevoerd dan bij de aluminium portalen).
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door Jasper »

Dat is leuk die verzendkosten hoger laten maken maar je betaalt over het totaalbedrag inclusief verzendkosten.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... oorbeelden

Ik vraag altijd gewoon om een totaalbedrag bedrag onder de 20€ op de verpakking.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door Jasper »

hobbycnc23 schreef: 14 sep 2019 11:24
Jasper schreef: 14 sep 2019 00:28 Ziet er goed uit, wel pas met iemand gesproken en die gaf aan dat hij de Z rail en wagentjes ging omwisselen zodat hij meer ondersteuning had richting het bed.
Zeer netjes afgewerkte mooie machine! Knap hoor.
En wat het omdraaien van rail en wagentjes betreft, ben ik het helemaal met Kees eens. Daarom heb ik het ook zo gedaan op mijn machientje: Rails op de Z- plaat.
Ik zag het verkeerd, bij die man zaten ze namelijk andersom. Wagentje op de spindel houder.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door audiomanics »

Jasper schreef: 14 sep 2019 13:33Ik zag het verkeerd, bij die man zaten ze namelijk andersom.
Oh, ik dacht dat het ook een OSPF betrof... Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.. ;-)
Jasper schreef: 14 sep 2019 13:32 Dat is leuk die verzendkosten hoger laten maken maar je betaalt over het totaalbedrag inclusief verzendkosten.
Klopt, maar dat bedrag wordt pas in rekening gebracht als de kosten van het artikel boven de 22 euro komen.. Dan maakt het niet uit of er bijv. 200 euro verzendkosten betaald is..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door serum »

Nee hoor, rail zit ook hier achterop de Z as en beweegt mee met de z-as, denk dat de foto's je bedriegen?
Dat is leuk die verzendkosten hoger laten maken maar je betaalt over het totaalbedrag inclusief verzendkosten.
Zo had ik laatst een dingetje met DHL. Onderdeel besteld voor 42e, of ik 57e aan administratie/btw wilde aftikken. Ze hadden de verzendkosten geraamd op het gewicht. Waarop ik aangaf dat ik geen verzendkosten had betaald. Dit maakte niet uit, toch moest ik de BTW over de bij hun bekende tarieven aftikken. Het had ook geen zin als ik mijn afschrift hiervan liet zien van de aankoop. De kosten van het verzenden kwam op deze manier qua BTW toch voor mijn rekening. Op mijn vraag waarom ze dan niet meteen rekening hielden met de marktwaarde van het product in NL (of dat op zijn minst ook met een dergelijke natte vinger zouden gokken als de , zodat ze vermoedelijk nog meer BTW konden innen) had ze zo ook 123 geen antwoord..

Ergo, vermijd DHL... In China wordt er kennelijk soms niets betaald door de verkopende partij, maar DHL is zo vrij om de reguliere tarieven te hanteren om toch de BTW over te heffen.

Per saldo krijg ik dus een beetje jeuk als ik als transporteur DHL zie staan. Kom mij niet aan met 'gegokte verzendkosten' die ik nooit betaald heb. Het gaat om een paar tientjes. Was via een aankoop van Alie, waarbij de verkopende partij bij hoog en laag beweerde niet via DHL te hebben verzonden. (wat dus wel het geval was, aangezien de bedragen op de ct nauwkeurig matchten) uiteindelijk opgelost door de verkoper.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door Jasper »

Heb eens een alarmsysteem laten komen vanuit China, DHL wilde het niet eens in het vliegtuig laden voordat ik de invoerkosten had overgemaakt. Was er toen wel binnen 48h.

Ja je moet wat als ze zomaar je huis binnen lopen terwijl je vrouw ligt te slapen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door serum »

Oef.. Dat is wel een nachtmerrie.....
Kjelt
Donateur
Berichten: 6309
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 14 sep 2019 13:58 Per saldo krijg ik dus een beetje jeuk als ik als transporteur DHL zie staan.
Precies mijn ervaring , laat maar zitten die roversbende.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door audiomanics »

Genoeg afgedwaald???
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door serum »

Nee, denk dat we nog even doorzagen. Net zolang tot er iemand door het lint gaat of erbij staat te janken, vermoedelijk ben ik dat. Ben al wat emotioneel de laatste dagen
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 14 sep 2019 19:28 Nee, denk dat we nog even doorzagen. Net zolang tot er iemand door het lint gaat of erbij staat te janken, vermoedelijk ben ik dat. Ben al wat emotioneel de laatste dagen
wil je er over praten ? ;-)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1675
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Wederom een OpenSource PortaalFrees in het land.

Bericht door kawarider »

Kern vd zaak. Gratis transport bestaat niet vlgs belastingdienst. Zorg dus dat er wat vermeld staat. Geeft ook de mogelijkheid die audiomanics al aangaf.

Verder heb ik geen gevoel vlgs sommigen. Aan dat deel kan ik geen advies geven. Waarvoor mijn excuses.

Wel een mooie frees trouwens.
Plaats reactie