Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door Joost K »

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een CNC freestafel operationeel te maken. Tussen vandaag en de komende dagen komt er van alles en nog wat binnen aan bestellingen.

Ik heb als cadeau een CPU5A4E ethernet besturing van EdingCNC gekregen en vanuit daar wil ik beginnen.
Als drivers heb ik drie originele Leadshine DM556 drivers binnen gekregen. Ook via HarwareCNC een Toolsensor LED V2.

Ik ga de CPU5A4E aansluiten op 24V externe voeding en de drivers krijgen een eigen 48V voeding.
Verder zal er de nodige spullen aangesloten worden, noodstop, pause & run schakelaars.

Nu ben ik op zoek naar aansluit schema’s. Welke kabelader komt waar? Met name voor de DM556’s

Alle hulp is welkom!!!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door benkr »

Kijk eens in het OSPF topic, je vindt daar van alles over het aansluiten van Eding en Leadshine zaken.
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13192

Maar ook het Eding manual vertelt je een hele boel.
https://www.edingcnc.com/upload/files/c ... r_tech.pdf

En de rest moet je echt zelf doen, we willen je best helpen natuurlijk, maar jij moet het uiteindelijk doen.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door Joost K »

Bedankt voor de reactie, ik zal dat allemaal eens aandachtig doorlezen...

Goede hulp, dank daarvoor...
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door Joost K »

Ik ben er inmiddels uit gekomen hoe ik de DM556 aan moet sluiten.
Ik worstel alleen nog even met de toolsensor. Deze heeft drie draden voor de indicatie led’s. Daar kom ik wel uit.
Maar ik heb ook de breakoutboard van EdingCNC erop zitten en volgens mij zitten we daar maar twee aansluitingen voor een toolsensor terwijl de toolsensor LED V2 van HardwareCNC er drie heeft.

Heeft iemand een idee hoe ik deze moet aansluiten of heeft iemand hier ervaring mee??
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door Breaker »

Dit schema?
19658
  • Het kan zonder LED dan worden bruin en wit of roze aan de kaart aangesloten.
  • Het kan met één LED, dan wordt de LED in serie gezet. Dus bruin en geel naar de besturing en bijvoorbeeld wit-groen doorverbonden.
  • Voor twee LEDs in aan/uit werkt dat niet want dan ziet de besturing geen verschil tussen de twee paden (besturing is kleurenblind, da's een bug die nog moet worden opgelost ;-) ) en zal een extra stukje elektronica nodig zijn. Daar kunnen anderen beter adviseren.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine DM556 aansluiten op CPU5A4E

Bericht door Joost K »

Ja precies! Deze!

Ah Okee, duidelijk!! Onwijs bedankt voor deze uitleg. Hier kan ik zeker wat mee.

TOP!!
Plaats reactie