Eding CNC760 Home inputs

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Eding CNC760 Home inputs

Bericht door benkr »

Kjelt schreef: 15 okt 2019 16:25 Ik snap niet dat die chinezen niet een kleine jumper of schakelaartje op hun sensoren hebben zitten waarmee je PNP of NPN kunt kiezen, dat scheelt weer de helft van de toch al enorme keuze aan die dingen.
Die zijn er gewoon, hebben een PNP én een NPN uitgang. Maar dat extra draadje kost natuurlijk ook extra muntjes, en dan zijn de Hollanders natuurlijk weer niet thuis.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Eding CNC760 Home inputs

Bericht door hugo stoutjesdijk »

En juist in die aantallen loont het om te besparen op 1 draadje.

Is het iemand toevallig opgevallen dat de emmertjes griekse yoghurt bij AH geen hengseltje meer hebben.
Even aan een secure controle onderworpen (afwijking van ons :lol: ) en wat denk je emmertje is ook vernieuwd, dunnere wand. Al met al een besparing van 14 gram er af (van 48 naar 34 gram) en dat doen ze echt niet voor de grap.
Nieuwe (meervoudige) matrijzen kosten ook een klein vermogen, risico met spuitgieten van die dunnere wand enz. is het blijkbaar allemaal waard voor de winst.
Vervolgens is de deksel lager, en de stapelhoogte van lege emmertjes beter. Dus dat is 2x een besparing op transportvolume.
En alles natuurlijk ook weer gunstiger voor ons CO2, dat komt ze in comerciële praat weer gunstig uit want ik geloof nooit dat dat de reden geweest kan zijn. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Eding CNC760 Home inputs

Bericht door Kjelt »

Leuk die besparingen en op wegwerp verpakkingen kan ik me Er nog iets bij voorstellen.
Maar bv plastick opslag boxen , ik kan geen goede meer vinden. Die van tien jaar terug konden 1 meter val, met schoen er tegen trappen etc gewoon hebben.
Die anno 2020 gaan al kapot als je er tegenaan stoot. Troep en de plastickafval berg in de natuur groeit maar door.
Plaats reactie