Even een zaadje planten...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Sven »

Ik lees net dat er per dag 100000 mondkapje doorheen gaan. daar mag best een focus op komen te liggen.

Er moeten toch wel 1000 mensen te vinden zijn die er 100 per dag in elkaar kunnen zetten?

Dit uiteraard wel als een dergelijke aanvoer gesteriliseerd kan worden na productie.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door benkr »

Ik met mijn Defensie achtergrond vraag me al dagen af waarom de mobiele hospitalen (minimaal 2 stuks en wellicht nog 1 of 2 "oude" in de opslag niet worden ingezet. Die dingen zijn bedoeld en aangeschaft om in een crisis situatie in heeeeeel korte tijd opgezet en operationeel te kunnen zijn. 1 zo'n setup is ongeveer een voetbalveld vol en staat binnen 2 dagen alles te doen wat je maar wilt. Die dingen zijn ook ingericht om met allerlei nare dingen om te gaan (gifgas en meer van dat soort dingen) , dus Corona zal daar ook wel in kunnen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Kjelt »

Ben zover ik van mijn vrouw heb begrepen het gaat niet zozeer om de bedden maar om alles wat er voor beademingnodig is en dat is best veel (zuurstof, perslucht, monitoren, beademings app zelf)
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door benkr »

Ik durf te wedden dat zo'n noodhospitaal daar erg goed mee uitgerust is, ook denk ik dat defensie daar nog heel veel meer voorraad van heeft, de kunst is alleen om het er uit te krijgen.

En over de hier aangegeven initiatieven, bij mijn voormalige werkplaats is iedereen al een tijdje naar huis, voorlopig is het daar leeg tot 6 april.
Ook dat is luchtmacht ten voeten uit, zodra iemand roept dat je beter thuis kunt blijven omdat gaan werken risico's met zich mee brengt moet je vooral thuis blijven, dan loop je in ieder geval daarmee geen risico.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Grafjan »

Snap zo wie zo niet dat het leger niet ingezet wordt, al is het maar om winkelwagentjes te ontsmetten. Weet eigenlijk ook niet of ik als dienstplichtige nog opgeroepen kan worden.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door kawarider »

https://www.strojnistvo.com/forum/viewt ... 5&start=15

Jammer dat ik het niet versta, maar een beademer is niet heel ingewikkeld. Wie begint?
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Kars-cnc »

Leuk initiatief Dabit! Hartverwarmend te zien hoeveel reacties zo'n "zaadje" in een paar uur kan opleveren :P

Mondkapjes en veiligheidsbrillen zijn niet direct mijn specialiteit, maar ik denk ook niet dat daar onze expertise ligt, of het zou moeten gaan om productieapparatuur voor...

Beademingsapparatuur lijkt me wel iets voor draai, frees, las, laser en 3D-print bewerkingen. Maar ja, zoals uit voorgaande blijkt is er eigenlijk niemand op dit forum die weet hoe zo'n ding werkt... Het zelfde lijkt ook te gelden voor desinfecteren... Tja, weinigen van ons werken in de medische wereld. Misschien dat een samenwerking met het KIWI nog zo gek niet is. Dat zij zich alleen op gecertificeerde ingenieurs richten komt omdat het de vereniging voor gecertificeerde ingenieurs is, ze hebben niet anders... Ik denk dat ze graag samen willen werken met mensen die ideeën tot realiteit kunnen brengen.

Nou ja, hoe dan ook, als de nood zo aan de man komt dat niemand meer in "onmogelijkheden" denkt; ik ben beschikbaar!!!
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door motormuis »

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door kawarider »

3d geprint, ontwerp wat ik doorgestuurd had was nog simpeler. 2 platen met pianoscharnier en met invrieszak ertussen. Paar ventieltjes en werkte prima. Besturing was nog niet in orde, dat lijkt hier wel zo te zijn. Goed initiatief dus en net mailtje gestuurd. Deze apparatuur is toch de Achilles hiel lijkt het wel. Bedankt.

Edit, stalen kokertjes.
Laatst gewijzigd door kawarider op 21 mar 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Sven »

Als de medici denken dat het een goed systeem is, onderdelen maken zou moeten lukken door losse techneuten.

Toleranties van individuele onderdelen is voor snel opschalen de belangrijkste factor.
Zullen we vragen of we de tekeningen kunnen publiceren om er mee aan de slag te gaan?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door kawarider »

Ja, zou best wat kunnen zijn.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Grafjan »

Ik doe mee
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door Ballegooijen »

Als ik iets kan betekenen doe ik ook mee! Moeten we dan allemaal individueel een mail sturen of doen we dat als CNC groep?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Even een zaadje planten...

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Lukraak maar gaan maken, komt naar mijn idee op de schroothoop terecht. Het lijkt me noodzakelijk dat er wel een soort aansturing moet zijn die kan beoordelen of de spullen ook gebruikt kunnen worden, en een kwaliteits controle lijkt me ook noodzakelijk.

Als je even Googled kom je veel meer grootschalige initiatieven tegen, ook van grotere bedrijven. Hulp bieden prima, maar het moet wel de juiste zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie