Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Ballegooijen »

Normaal ben ik ongeveer 2 dagen per week werkzaam in de uitvaartbranche met ondersteunende activiteiten. De laatste tijd loopt dat op naar 4 dagen per week! Vandaag nog, 2 uitvaarten gedaan, waren 2 corona patiënten. Op begraafplaatsen wordt al geïnventariseerd hoeveel beschikbare plaatsen er zijn. Is dat een teken aan de wand? Ik weet het niet en ik weet ook niet of het alleen voorzorgsmaatregelen zijn of dat misschien toch niet alles vertelt wordt :roll:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Er wordt gesproken over dat pas eind mei de piek op zijn hoogste punt is, als het aantal sterfgevallen zo doorgaat zoals het nu gaat dan zijn dat er aardig wat tegen eind mei, en dan heb ik het nog niet eens over een toename gedurende de komende paar weken, die maatregelen zijn er ook niet voor niets, het is maar te hopen dat ze de verspreiding voldoende afremmen zodat de ziekenhuizen het bij kunnen houden.

Als je b.v. kijkt naar Italië dan maken ze daar al voor de opname keuzes wie wel wordt opgenomen (de persoon die de meest redelijke overlevingskans heeft) en wie niet. De mensen die niet worden opgenomen sterven vrijwel zeker.

Maar de gemiddelde leeftijd van de sterfgevallen ligt nog steeds boven de 75 jaar, en de meeste hebben ook nog eens flink overgewicht wat meestal ook een slechte conditie betekent. Maar deze cijfers gelden ook voor griepgevallen, die zijn voor diezelfde mensen ook in die richting. Er wordt niet voor niets standaard een griepprik gegeven aan onze ouderen en risicogroepen.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

benkr schreef: 30 mar 2020 16:24 Mijn huisbaas is weer een stapje verder, hij heeft een rollator gekregen en strompelt al weer een beetje rond.
Vandaag is zijn vrouw weer naar Almelo geweest om zijn laptop te brengen, dan kon hij al weer wat aan het werk....
Ja, je zal je best wel vervelen in zo'n ziekenhuis als je nergens naar toe mag en er niemand op bezoek mag komen, maar om nu al aan het werk te gaan....
Hij is natuurlijk wel eigenaar van het bedrijf, dat is wel zijn hart en ziel, daar leeft hij voor dus ik kan het ook nog wel begrijpen.
Voorlopig blijft hij in Almelo, ook het revalidatietraject moet hij daar doen, dus deze week nog naar huis zit er denk ik niet in voor hem.
Misschien ook wel goed, anders zat hij de volgende dag al weer achter zijn bureau.
Toch nog onverwacht voor mij mag hij morgenvroeg om 10:00 uur opgehaald worden.
Hij wordt afgeleverd met toch nog een mondkapje voor, kennelijk weten ze toch niet helemaal zeker of hij nu nog gevaarlijk is voor anderen, men neemt het zekere voor het onzekere denk ik.
Maar goed hij komt morgen weer thuis.

20293

Daar was toch nog wat CNC werk voor nodig:

20292
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Grafjan »

Toch wel raar en absurt dat ik 50 meter verderop in een bedrijfskantine zit, waar lacherig gedaan word als er een monteur van 69 met mondkapje en handschoenen binnen komt.Beterschap aan je huisbaas.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door andrefc101 »

Grafjan schreef: 03 apr 2020 18:36 Toch wel raar en absurt dat ik 50 meter verderop in een bedrijfskantine zit.......
Als je nu ergens beter niet kan zijn, is het wel in een bedrijfskantine!
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Grafjan schreef: 03 apr 2020 18:36 Toch wel raar en absurt dat ik 50 meter verderop in een bedrijfskantine zit, waar lacherig gedaan word als er een monteur van 69 met mondkapje en handschoenen binnen komt.Beterschap aan je huisbaas.
Dat is het nadeel van Nederland. Het percentage verstandelijk gehandicapten is spontaan gestegen. (Waarmee ik doel op de lachende menigte).

Mooi dat ie weer thuis kan zijn!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door benkr »

Ik zag in het Brabants dagblad dit filmpje:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/318 ... or-politie

Dat is mijn ex. werkomgeving, daar heb ik dus zo ongeveer 20 jaar gewerkt, en was ik een van die Willy Wortels zoals het daar gezegd wordt. Bij ongeveer 00:20 zie je mijn ex. werkplek, daar heb ik zo ongeveer 10 jaar mijn tijd doorgebracht.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kars-cnc »

Grappig om even je oude werkplek te kunnen zien Ben.

Voor wat betreft die haak, kun je ze bij 500 stuks niet beter gaan stansen uit een kunststof plaat? Of kost het maken van een stempel dan toch nog te veel?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door audiomanics »

En dan... Hoe ga je er mee om.. na het openen de haag meteen in een plastic zak en. 10 dagen in afzondering?
Dat virus houdt het wel een weekje uit..
Alle maatregelen helpen niet zoveel, als je weet hoelang het in de vrije lucht al overleeft.. enige wat de maatregelen goed voor elkaar krijgen is een economie uit de steentijd...
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door DaBit »

Mwah.. Volgens mij lopen we kwa besmettingen en ziekenhuisopnames achter op wat je anders op basis van de exponentiele curve kunt verwachten. Dan is het effect van de maatregelen in ieder geval niet nul.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door audiomanics »

Maar ook niet in verhouding tot de gevolgen van de maatregel. Middel/Kwaal..
Ik verwacht dat we hier economisch nog wel 15 jaar last van gaan hebben
Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Onderzoeken hebben uitgewezen dat het virus in redelijke omstandigheden (koel, lage luchtvochtigheid) 3 dagen op een harde ondergrond als rvs/plastic en 24h op karton overleeft bij mijn beste weten. Geen week? Daarnaast blijft het 'handenwassentotjeermeekanschuren' van toepassing. Ik lik tegenwoordig zo min mogelijk aan deurklinken en pakketjes. Ook dit is geen garantie. Ook de geïmproviseerde nee/nee sticker op de deur werkt

De maatregelen hebben effect. Druk op de ziekenhuizen is groot, maar nog binnen de perken. In het scenario dat iedereen nog contact had gehad is het erg aannemelijk dat dat niet het geval was.

Wat ik mij af vroeg. Als je iemands parfum ruikt, is het corona virus ook in die straal actief? geen idee van de grootte van de aroma-deeltjes.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door Kjelt »

Probleem is dat de moderne werkplek van een afdeling een open kantoortuin is met 100+ plaatsen en een continue airco luchtbeweging.
Als er dan een zieke tussen zit dan staat die afdeling van het bedrijf een week of twee later compleet stil en statistisch 1a2 dode collegas alleen al op die afdeling.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Hoe gaat het met jouw werk (en zo)?

Bericht door serum »

Kjelt schreef: 04 apr 2020 14:11 Probleem is dat de moderne werkplek van een afdeling een open kantoortuin is met 100+ plaatsen en een continue airco luchtbeweging.
Als er dan een zieke tussen zit dan staat die afdeling van het bedrijf een week of twee later compleet stil en statistisch 1a2 dode collegas alleen al op die afdeling.

Mijn vrouw werkt in een dergelijke omgeving en werkt sinds er sprake was van een uitbraak vanuit huis. Dergelijk grote bedrijven wachten kennelijk politieke beslissingen niet af. Bij relatief kleine bedrijven blijft het wel een heet hangijzer. Vaak loopt er wel een 'opper uch/kruideniertje' die het allemaal maar opgeblazen vindt, al dat gezeur om een griepje en zijn winkeltje moet door.

Hmm, even iets verder relativeren dan je kantoortuin en een heel wat serieuzer probleem.

Je hebt het hier over een kantoortuintje van 100 man, maar wat denk je van de sloppenwijken in India met krap 2m2 aan leefbeweging per bewoner over 1,75km2. Zo'n Kantoortuin is een luxe.
Plaats reactie