Afbeeldingen plaatsen

Als er verzoeken zijn om bijv, een nieuw sub-forum aan te maken of tips en ideeën. Die kunnen jullie hier kwijt.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Afbeeldingen plaatsen

Bericht door benkr »

Zo ongeveer eens per week heeft er wel iemand problemen met het plaatsen van afbeeldingen.
Reeds diverse keren is er gevraagd om op een duidelijk herkenbare plaats hier een handleiding voor te plaatsen, kennelijk vinden de moderators dat niet nodig.
Ik ben het toch wel langzaam beu om elke week wel een keer op zoek te moeten naar die handleiding, simpel omdat die nergens op een logische plaats staat en zoeken een crime is.
Een jaar of twee geleden hebben leden uitgezocht, o.a. breaker, hoe het eenvoudiger kom, maar ook daar wordt niets mee gedaan.

Heren doe er eens een keer wat aan, dit is een van de dingen die voor iedereen hoog op het verlanglijstje staat.
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door abs02 »

Helemaal mee eens. Prio 1
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door spinningwheels »

Hoe eenvoudig wil je het dan hebben ?
Je plaatje uploaden in je eigen galerij , mag dan niet te groot zijn , maar ik doe gewoon al mijn foto's op 25 % uploaden.
Dan linkje van de foto in galerij knippen en plakken.
Ik ben echt geen Nerd, maar zelfs ik kan dat
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door serum »

Nagenoeg iedere screenshot komt tegenwoordig van 4k+ monitoren af en dan moet je moeite moet doen om de afbeelding te verkleinen en daarnaast mag de afbeelding ook niet groter zijn dan 640x480 of een andere incourante vooroorlogse resolutie. En als je hem verschaald hebt moet je ook nog aan de maximale grootte voldoen. (wat is het, 15kb ofzo)? :mrgreen: En dan mag het geen PNG zijn, maar moet het een JPG zijn.

ik vind het echt volmondig ruk werken en de noodgrepen die je de meesten uit ziet halen met slecht werkende externe diensten spreken boekdelen.

Gewoon een geintegreerde verschaler op de website die zelf alle foto's aanpast aan een voor het forum geldende limieten. Dat verschaalprobleem moet je niet bij de gebruikers neerleggen. (ik red mij er prima mee, maar vind het altijd gezeur van de bovenste plank).
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Iets exacter: ;-)
Bestandsgrootte: 500 KiB
Afbeeldingsbreedte: 1280
Afbeeldingshoogte: 1024
Toegestane bestandsformaten: jpg, gif, png
Eerst maar eens je eigen galerij opzoeken
https://www.cnczone.nl/app.php/gallery
op de naam achter 'je persoonlijke album' klikken vervolgens zo'n grote rode button "afbeelding uploaden"

En ik gebruik al jaren Greenshot op aanraden van Serum (waarvoor dank) en knip die afbeeldingen zo van het scherm. Terwijl je dat doet zie je het aantal gebruikte pixels, dus met enige handigheid is het ook op een 4k scher vast wel mogelijk om goede afbeeldingen van je scherm te krijgen.

Staat me vaag iets bij dat foto's nu wel geconverteerd werden tijdens uploaden ?

Maar een vaste verwijzing naar de enige juiste beschrijving zal wel nuttig zijn.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door Tonybryden »

Het lukt mij nu aardig een foto te plaatsen.
Maar dat het een stuk makkelijker kan weten we allemaal.
Begrijp alleen niet waarom het op dit forum zo moeilijk is, en blijft.
Ik doe zelf veel op de telefoon, en dat is helemaal omslachtig , dus maar minder foto’s plaatsen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door Kjelt »

hugo stoutjesdijk schreef: 04 apr 2020 14:20 Iets exacter: ;-)

Afbeeldingsbreedte: 1280
Afbeeldingshoogte: 1024
Ik heb anders al diverse grotere afbeeldingen geplaatst dus denk dat deze eisen wat verruimd zijn.

Maar ben het helemaal met Ben eens, ik had hier een dikke week terug ook al om verzocht.
https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 76#p209876
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Kjelt schreef: 04 apr 2020 16:36
hugo stoutjesdijk schreef: 04 apr 2020 14:20 Iets exacter: ;-)

Afbeeldingsbreedte: 1280
Afbeeldingshoogte: 1024
Ik heb anders al diverse grotere afbeeldingen geplaatst dus denk dat deze eisen wat verruimd zijn.
Dus dan klopt het inmiddels dat het formaat/resolutie automatisch aangepast wordt.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door benkr »

Ja, maar waarom kunnen we dat niet op een heel duidelijk herkenbare plaats op het forum vinden?
Ik moet elke week zo ongeveer opnieuw op zoek naar die f**** link om een nieuw forumlid op weg te helpen, dat bedoelde ik.

En breaker heeft behoorlijk wat uitzoekwerk gedaan naar een manier waarop het allemaal veel directer kan, waarom wordt dat niet geïnterpreteerd?
Er is toen door verschillende forumleden aangedragen dat geld geen issue hoeft te zijn, als dat wel zo is roep dat dan hier, ik ben er van overtuigd dat dat probleem dan binnen heel korte tijd opgelost is.
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door joopbos »

ooit stond de procedure in de knowledge base
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door benkr »

Ja, daar stond best veel in wat nooit meer terug is gekomen na een grote update.
Jammer.
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door Geldof »

Waarom niet een auto resize script er in zodat je gewoon alles er in kan gooien en hij zelf de maat aanpast.

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2445391
Click buy play
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door mark3 »

benkr schreef: 04 apr 2020 23:45 Ja, daar stond best veel in wat nooit meer terug is gekomen na een grote update.
Jammer.
+1
Mis het ook
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Afbeeldingen plaatsen

Bericht door keesfrees »

Het plaatjes verkleinen is in mijn ervaring niet meer nodig, dan wel ik loop er niet meer tegenaan.
En nu wordt het "probleem" toch wel een beetje overdreven, zeker gezien dat de mensen hier met veel ingewikkeldere zaken bezig zijn.
Nu moet ik naar sommige functies op dit forum die ik een tijd niet gebruikt heb wel even zoeken soms, de menustructuur is niet altijd even intuïtief, maar ja, ooit een programma gezien waar dat wel altijd het geval is ?

Met een paar schermafdrukken van de "nieuwe" huidige procedure moten we dit toch uit de wereld kunnen helpen.
Plaats reactie