Opmeten kegeltandwieltje

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door serum »

Zijn 2 tegenpolen. Leren veel van elkaar en wie weet komen ze door elkaars invloeden een beetje op een gemiddelde uit. Maar de verschillen zijn nu nog bijzonder groot.
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door motormuis »

serum schreef: 07 mei 2020 13:24 Zijn 2 tegenpolen. Leren veel van elkaar en wie weet komen ze door elkaars invloeden een beetje op een gemiddelde uit. Maar de verschillen zijn nu nog bijzonder groot.
maar zijn alle twee toch heel normaal op hun manier
ik zou ze zo laten en niet proberen dit te veranderen
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door serum »

motormuis schreef: 07 mei 2020 14:20
serum schreef: 07 mei 2020 13:24 Zijn 2 tegenpolen. Leren veel van elkaar en wie weet komen ze door elkaars invloeden een beetje op een gemiddelde uit. Maar de verschillen zijn nu nog bijzonder groot.
maar zijn alle twee toch heel normaal op hun manier
ik zou ze zo laten en niet proberen dit te veranderen
Nee! Dat is het laatste dat ik wil. Klinkt cliche, maar ik kan er erg van genieten. Sporadisch zijn de eigenschappen niet handig, maar ze veranderen wil ik niet. Ze moeten zelf ondervinden/uitvinden/nadenken. Als de jongste een vraag stelt die iets van toepassing is op wat je doet, dan moet je op je hoede zijn en snel reageren. Die vraagt 'wat doet die knop' en voordat het woord knop uitgesproken is is de knop ingedrukt. De oudste observeert en wil eerst zeker weten wat het doet. Stelt dan de vraag om zeker te zijn dat hij een bevestiging krijgt van wat hij vermoed dan dat hij echt om het antwoord verlegen zit. De oudste heeft doorgaans een bijzondere vraagstellng. Waren bv. met zijn aanvangende zindelijkheid bij mijn zus (waar hij de deur plat loopt, ze woont praktisch naast ons). Hij komt bij mij en zegt 'Papa... denk jij dat Herma een WC heeft'.? dat soort vraagstellingen zijn heel kenmerkend voor 'm. Je mag dan zelf de conclussie trekken wat de reden is dat hij verlegen zit om antwoord op die vraag.

je ziet het terug in alles wat ze doen en hoe ze in het leven staan. Totaal verschillend, veranderen. Nee, niet mijn insteek! Vorige post had wat gebrek aan nuance!
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Bericht van PostNL pakketje komt zaterdag als het goed is.
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door DaBit »

Ik ben benieuwd. Ik heb smurf nog niks verteld, ben benieuwd wat-ie zegt als ik m meld dat hij nog wat in moet bouwen....

Ik heb trouwens 2 stuks rauwdouwer. Dat was ooit anders, maar de jongste ziet de oudste als zijn grote voorbeeld en inspiratiebron.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door Geldof »

Is het geleverd vandaag? ben benieuwd of het eens op tijd was.
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Opmeten kegeltandwieltje

Bericht door DaBit »

Het mysterieuze pakketje was binnen. Ik heb het smurf zelf open laten maken, met dreigende waarschuwing voor de chippies. Moeders dacht dat het een kadootje voor moederdag was, dus die baalde :lol:

Maar vandaag had-ie even geen tijd, want z'n Lego moest eerst af. Morgen had-ie wel tijd dacht hij :mrgreen:
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie