tombarink schreef: ↑22 jan 2020 13:56
Wat raden jullie mij aan als aandrijving keus, V snaar, of ketting, of getande riem ?
Ik denk gezien het gebruik bij HD en BMW, zou ik een getande riem nemen. Ketting lawaai en smeren, v-snaar geeft slip...
Getande riem is onderhoudsvrij!
Ik zou een ketting en kettingwielen nemen. Gewoon omdat dat spul op elke hoek van de straat wel te vinden is voor relatief weinig. Desnoods bij de fietsenmaker.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Neutraal: bij stationair toerental is er geen aandrijving op het tandwiel
Bij verhoogd toerental is de hoogste overbrenging verhouding is 1 : 1
De overbreng verhouding wordt geleidelijk geschakeld van hoog naar laag
Bij volle toeren is de overbrenging verhouding 2,7:1
Voorbeeld verhouding 2,7:1: De motor draait 3600 rpm, de aandrijving tandwiel draait dan 3600/2,7= 1333,34 rpm
Ik heb de basis vanuit tekening opgebouwd, het frame bevalt me wel alleen is het van de ene kant bied het genoeg mogelijkheden maar ik zie dat aluminium profiel nog veel meer mogelijkheden heeft profiel blijft het zelfde je kunt er glij moeren instoppen en uithalen, je kunt alle 4 kanten onafhankelijk van elkaar gebruiken. hier ga ik het frame van kopiëren..
Jullie hadden wel gelijk de bout constructie in koker houd het niet vol de gaten lubberen uit er kan bijna m10 bout in,
ik heb van kennis aluminium profielen gekregen en met connectors is de verbinding beter en eigenlijk ook sterker, omdat je veel meer opsluiting hebt,
ik ga hier mee verder en als die klaar dan pas maak ik weer topic aan,