Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Hier alle merken gekochte machine`s waar vragen over zijn of wat je met ons wilt delen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

Hallo iedereen:

Begin dit jaar heb ik mijn eerste aanbetaling gedaan voor mijn cnc freesmachine.
Over weekje is het zo ver, de machine kan verscheept worden! Feest!

Volgende:

Ik ben op zoek naar transport bedrijf die voor mij de machine van de haven Rotterdam naar mijn adres kan transporteren. De fabrikant heeft DDU aan geboden (direct tot adres), maar vroeg ook of ik nog locale transport offerte wou aan vragen. Wellicht was dat dan goedkoper.
Bedrijf moet kunnnen inclaren bij de douane en aflossen bij mij thuis.
Machine weegt 1800kg en bekisting heeft een afmeeting van 1900x1700x2300mm (LxBxH)

Wie, weet een geschikt bedrijf en heeft er evt ervaring mee?

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door Bjornski1976 »

Groeneboom ridderkerk even proberen.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door Sven »

2300 mm hoog?
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

Sven schreef: 21 mei 2020 11:252300 mm hoog?
Makkelijk, mijn VM is zowat 250cm hoog. De Z heeft dan ook een travel van zowat 700mm!
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Heb je dan een zgn. forwarder ? nodig. Dat zijn expeditie bedrijven die inklaringen e.d. doen.
De wat grotere hebben vaak een eigen kantoor daar in de haven (en aan de grens en op schiphol), die weten de weg en werkt dus het soepelst.
Frans Maas schijnt niet meer zo te heten (is ook meer dan 20 jaar geleden dat ik daar nog wel eens wat mee te maken had, reuze handig als je buitenlandse collega bij de douane staat en allerlei lastige vragen krijgt, en ik aan de andere kant van het glas om hem op te halen)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

Bjornski1976 schreef: 21 mei 2020 09:42 Groeneboom ridderkerk even proberen.
Thanks! ik ga eens informeren morgen ochtend. Ik denk dat ze nu wel dicht zullen zijn .
Sven schreef: 21 mei 2020 11:252300 mm hoog?
Ja. Klinkt veel. Maar het is eigenlijk zeer compact.
hugo stoutjesdijk schreef: 21 mei 2020 13:14 Heb je dan een zgn. forwarder ? nodig. Dat zijn expeditie bedrijven die inklaringen e.d. doen.
De wat grotere hebben vaak een eigen kantoor daar in de haven (en aan de grens en op schiphol), die weten de weg en werkt dus het soepelst.
Frans Maas schijnt niet meer zo te heten (is ook meer dan 20 jaar geleden dat ik daar nog wel eens wat mee te maken had, reuze handig als je buitenlandse collega bij de douane staat en allerlei lastige vragen krijgt, en ik aan de andere kant van het glas om hem op te halen)
Ach, dus expediteur (inderdaad forwarder) is ook voor binnen lands. Het was voor mij een volledig nieuw woord als verspaner :lol: Tja, gebruik het ook niet dagelijks.
Ik heb XPO gevraagd, maar ik stuur nog meer aanvragen de deur uit om zo wel duidelijkheid te krijgen als prijsvergelijking.

ik ga aan de slag. Hoe meer tips hoe meer vreugd!

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door motormuis »

http://www.eurekalogistiek.nl/
ik heb via hun wel eens machines laten transporteren en ben best over te spreken
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door Firehunter »

Je kan ook eens bij Grodal Expeditie in Veendam informeren: https://grodal.nl/
Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 902
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door joopbos »

dit bedrijf zit in de rotterdamse haven; https://rotra.eu/nl/
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

Ik weet niet waar meneer ebos woont, maar zouden ze daar geen transporteurs hebben? Zo kan je voor iedere oplossing wel een probleem vinden zeg.. is het nu de bedoeling dat ieder forumlid zijn lokale vervoerder promoot?
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door keesfrees »

Zie de eigenlijke vraag, iets ophalen bij douane cq de rotterdamse haven is een specialiteit.
Althans ik heb vrienden cq klant met eigen vrachtwagens (handig) die het ophalen in de haven door een ander bedrijf laten doen.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

keesfrees schreef: 21 mei 2020 22:05 Zie de eigenlijke vraag, iets ophalen bij douane cq de rotterdamse haven is een specialiteit.
Althans ik heb vrienden cq klant met eigen vrachtwagens (handig) die het ophalen in de haven door een ander bedrijf laten doen.
Ik heb zowat 30 jaar ervaring in de Rotterdamse haven, en zolang je de juiste papieren hebt krijg je alles mee, zelfs al ben je Donald Duck en ben je met de bakfiets.
Heb je geen papieren cq referentie, krijg je nog geen ouwe krant mee, zelfs al heet je Donald Trump en kom je in een Rolls.
Zo simpel is dat!
Gebruikersavatar
EBos
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 okt 2012 11:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door EBos »

andrefc101 schreef: 21 mei 2020 19:49 Ik weet niet waar meneer ebos woont, maar zouden ze daar geen transporteurs hebben? Zo kan je voor iedere oplossing wel een probleem vinden zeg.. is het nu de bedoeling dat ieder forumlid zijn lokale vervoerder promoot?
Ik dus...woon in provincie Groningen (zie avatar)
Ik heb hier dus nog geen expediteur gevonden. Wel transporteurs, maar die zijn niet gemachtigd om bij de douane wat op te halen.

En wellicht is het goedkoper/gunstiger om bedrijf in die hoek te kiezen. Hoeven ze niet eerst van uit het noorden naar de haven te rijden.
Ik ga morgen er mee aan de slag. Ik verwacht morgen van XPO een offerte. Die hadden mij gister keurig na aan vraag gebeld voor verdere toelichting en legde mij keurig deels uit hoe dat dus bij de douane gaat.

\ Bf25 cnc / linuxcnc \ design enclosure/ dubbel KO


http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f=6&t=9586
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Gezocht: Transport bedrijf CNC-machine van Douane

Bericht door andrefc101 »

Groningen had ik gelezen hoor, maar das best groot. Wagenborg bij jullie heeft wel heel erg veel ervaring met dit spul... tegenwoordig Lubbers. En Pax.
Vwb de afstand, hij zal toch ook terug moeten, dus denk ik dat de afstand redelijk hetzelfde blijft.
Verder: zou je een tipje op kunnnen lichten hoe dat werkt bij de douane dan? De machine zal toch ingeklaard moeten worden door een declarant en daarna kan deze op transport. En XPO komt toch uit Brabant?
Plaats reactie