CNC meeting - Brabant

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tokas98
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jul 2008 22:46
Contacteer:

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door tokas98 »

Ik zou er deze keer ook graag bij zijn. Zoals het er nu uitziet zou het op alle 4 de datums voor mij mogelijk zijn.
MvrG
Adri
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 123
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door PE1BEY »

Ik doe dit keer graag mee; kan alle dagen....

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Geldof »

Is er al een beslissing ?? moet het plannen dus zou graag een datum hebben..
Click buy play
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Goed punt, ik denk inderdaad dat we een datum moeten gaan prikken.

Als ik het overzichtje zo zie dan lijkt mij de 4e de winnaar te zijn. Ik begrijp dat er misschien nog mensen willen aanmelden, wat mijn inziens geen probleem is, maar het is denk ik voor alle huidige aanmeldingen tijd om te weten wat de datum is; dan kan er vervoer, oppas en gespreksstof geregeld worden!

Als Benkr daar ook mee eens is, denk ik dat we de 4e vast kunnen zetten.

Ik wacht even zijn input af voordat we een beslissing maken.
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

benkr schreef: 14 jun 2020 21:59

Code: Selecteer alles

Datum:             4               5                 11               12

Ballegooijen       ja              nee               nee   	      nee           
benkr		   ja		   ja		     ja		      ja
Ceasar		   ja		   ja		     ja	              ja	    
Geldof	           ja 	           ja		     ja   	      ja
Kjelt		   ja		   ja		     nee	      ja
elvis3		   ja		   nee	      	     ja		      nee
fluppie		   ja		   nee		     nee	      ja
ruudderooij	   ja		   ja		     ja		      ja
grafjan		   nee		   nee		     ja		      ja
DaBit		   ja		   ja		     ja		      ja
andrefc101	   ja		   nee		     ja 	      nee
Nico	           ja		   nee		     nee	      nee
tokas98		   ja		   ja	             ja		      ja
PE1BEY		   ja	    	   ja		     ja		      ja
Ik denk inderdaad dat de 4e de beste keuze is, en is vanaf nu dus de enige juiste datum.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Mooi, dat staat dan vast!

Allereerst, voor degene die niet op de 4e kunnen of ervoor kiezen niet te komen vanwege de huidige corona situatie, het is jammer dat ik je niet kan ontvangen, maar als het aan mij ligt plannen we hetzelfde in loop van volgend jaar weer. Dan kunnen we misschien wat langer voorruit plannen. Mocht je je bedenken en/of er nog meer geïnteresseerden zijn, je bent altijd welkom om je alsnog aan te melden.

Zelfde tijd aanhouden als vorige keer? 12.00-17.00 (uitloop geen probleem). Ik ben hele dag thuis dus als mensen eerder willen komen, deur staat open.

Ik moet nog even een plannetje maken, maar ik denk dat we wel een aantal aandachtspunten in acht moeten gaan nemen. Ik heb genoeg ruimte voor binnen en buiten dat mensen met elkaar kunnen discussiëren zonder dat we op elkaars lip gaan zitten.

Disclaimer/kleine letters:
-Spreekt voor zich dat als je corona symptomen hebt of vermoed dat je het virus bij je kan hebben dat je zelf je verantwoordelijkheid neemt om niet te komen. Het is daarom geen enkel probleem om tot op de laatste minuut af te melden, better safe than sorry.
-Een ieder komt op eigen verantwoordelijkheid en ik wil graag onderstrepen dat je ZELF verantwoordelijk bent of je wel of niet moet/kan komen om jezelf of de gezondheid van je omgeving/dierbaren niet in gevaar te brengen. Ik wil zoveel mogelijk proberen om een veilige omgeving te creëren, maar uiteindelijk is er een verhoogd risico waarvan alleen jijzelf kunt bepalen of je dit kan aanvaarden.

Corona/voorzorgsmaatregelen:
-Ik zal proberen om wat desinfectie gel/handwash in huis te halen die ik bij het toilet zal zetten zodat je je handen goed kunt wassen.
-Neem een mondkapje mee, zeker als je elkaar wat wilt uit leggen en per ongeluk 1.5m breekt.
-Neem ook je eigen handgel/desinfectie flaconnetje mee zodat je zelf kunt ontsmetten als je iets algemeens hebt aangeraakt
-Ik zal voor wegwerp bestek en bekers zorgen zodat er geen 'kruisbesmetting' ontstaat
-Ik heb zelf hooikoorts, dus om te voorkomen dat ik veel ga niezen, neem ik mijn blauwe pilletje in :)
-Een tijdje geleden was er een topic voor een inkoopactie voor industriële inkoop van isopropyl alcohol. Als er iemand in de gelegenheid is om wat mee te nemen, zou ik graag een paar L willen kopen, een gedeelte wil ik dan gebruiken voor de meeting om aantal flacons neer te zetten ter gebruik en ontsmetting na de meeting, rest voor eigen gebruik voor andere projecten etc.

Nu de leukere discussie punten:

Meeting zelf:
-ik heb ongeveer 12 stoelen, ik neem aan dat dat genoeg is en dat de meeste geen probleem vinden om te staan. Mocht dat wel een probleem zijn, dan hoor ik dat graag, maken we een plannetje
-ik heb krachtstroom (4 en 5 polig, 25A max), dus als je je light saber of iets anders wil laten zien, dan kan dat
-ik heb zelf 2 freesmachines met EdingCNC, een portaal en een knie; als je iets wilt laten zien op Eding ben je van harte welkom om te pielen met een van de 2 machines.
-ik heb een conventionele draaibank met een simpele DRO, dus als je iets wilt laten zien aan iemand, geen probleem.


Route
Wordt via PM aan aanmelders gestuurd, het is i.i.g. in de buurt van Oirschot, maar geen bus verbinding op zaterdag.

Faciliteiten
-Nog geen uitzicht wat het weer gaat doen, ik neem aan dat het >20C blijft, maar de schuur en buiten zijn onverwarmd. Buiten is gedeeltelijk overkapt, dus mocht het regenen kan iedereen wel droog staan.
-Eten / Drinken:

eerste kratje pils + wijn op kosten van huis en ik zal zorgen dat er koffie in huis is. Ik heb alleen een Senseo machine, dus mocht je een koffie snob zijn en het leven te kort voor aanleng-koffie neem dan gerust je favoriete Boretti en Zuid-Argentijnse bonen mee!

Frituurpan met een gevulde diepvries staat er ook, maar ik meen dat sommige zweerden bij hun airfryer; die is ook van harte welkom om naast zijn ongezonde broertje zijn werk te komen doen. Ik heb echter alleen normale snacks in huis.

Als toevallig wat mensen wat fris zouden kunnen meenemen, dan zou dat erg fijn zijn.

-Zoals hier boven gezegd wegwerp bestek en bekers zullen aanwezig zijn te voorkoming van kruisbesmettingen

Last but not least;

Als je vragen hebt of wat punten in te brengen, laat het me weten! Speciale verzoeken zijn altijd welkom, laat het me bijtijds weten en ik zal proberen dit mogelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Caesar op 25 jun 2020 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Caesar »

Dubbel Post
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door benkr »

Over de catering, de hoofdsponsoren hebben allemaal afgehaakt dus geen Brabantse worstebroodjes van Grafjan, geen koffie en bestek en zo van Portje en geen Airfryer van hobbycnc23.
Ik heb beloofd voor appeltaart te zorgen, die blijft staan dus.
Voor de overige dingen zoek ik dus nog een paar sponsors.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Kjelt »

Caesar schreef: 25 jun 2020 10:02 Als toevallig wat mensen wat fris zouden kunnen meenemen, dan zou dat erg fijn zijn.
Ik zal zoals vorige keer aangegeven iets van 10? flessen fris meenemen zowiezo cola en fanta en 7-up
Geef even hieronder aan als je suikervrije fris wilt dan zal ik die ook meenemen.
Gezien de hoeveelheid mensen is het misschien wel aan te raden als nog iemand ook fris meenemt? Daarvoor zou het handig zijn om even per pb mag ook aan te geven wie er fris drinkt en wie bier?
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Grafjan »

benkr schreef: 25 jun 2020 10:14 Over de catering, de hoofdsponsoren hebben allemaal afgehaakt dus geen Brabantse worstebroodjes van Grafjan, geen koffie en bestek en zo van Portje en geen Airfryer van hobbycnc23.
Ik heb beloofd voor appeltaart te zorgen, die blijft staan dus.
Voor de overige dingen zoek ik dus nog een paar sponsors.
Had graag gekomen, maar het is op mijn verjaardag, dus heb ik familie verplichtingen.
Maar jullie allemaal veel plezier.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
motormuis
Berichten: 841
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door motormuis »

Hallo allemaal ik heb vanochtend met Remat gebeld
ik kan IPA inkopen voor € 3,80/ltr
minimum afname is 50 ltr
als ik het vandaag of morgen bestel kan ik het woensdag ophalen
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door hobbycnc23 »

benkr schreef: 25 jun 2020 10:14 Over de catering, de hoofdsponsoren hebben allemaal afgehaakt dus geen Brabantse worstebroodjes van Grafjan, geen koffie en bestek en zo van Portje en geen Airfryer van hobbycnc23.
Ik heb beloofd voor appeltaart te zorgen, die blijft staan dus.
Voor de overige dingen zoek ik dus nog een paar sponsors.
Had ook heel graag met Airfryer etc erbij willen zijn, maar vind het met mijn aandoeningen te risicovol.

Jullie allen veel plezier en een vruchtbare dag
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door serum »

motormuis schreef: 25 jun 2020 11:16 Hallo allemaal ik heb vanochtend met Remat gebeld
ik kan IPA inkopen voor € 3,80/ltr
minimum afname is 50 ltr
als ik het vandaag of morgen bestel kan ik het woensdag ophalen
Heb je ook enig idee wat ethanol daar kost? En waarmee het gedenatureerd is? ik had een mooie leverancier die ethanol leverde met ipa, maar dat doen ze nu met MEK..
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: CNC meeting - Brabant

Bericht door Portje »

benkr schreef: 25 jun 2020 10:14 Over de catering, de hoofdsponsoren hebben allemaal afgehaakt dus geen Brabantse worstebroodjes van Grafjan, geen koffie en bestek en zo van Portje en geen Airfryer van hobbycnc23.
Ik heb beloofd voor appeltaart te zorgen, die blijft staan dus.
Voor de overige dingen zoek ik dus nog een paar sponsors.
Dit klopt niet helemaal,
Dat ik niet het risico wil lopen ongewild besmet te raken door een van de komers wil niet zeggen dat ik met die hele partij bestek wil blijven zitten.
Ik heb beloofd daar voor te zorgen en daar houd ik me ook aan.
Als ik nog vóór de dag bij benkr langs ga, we hebben het daar al over gehad, neem ik het mee daar naar toe.
Gaat dat niet door dan wil ik vragen aan ruudderooy het voor mij mee te nemen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe en ik zou zeggen tot veiligere tijden.
Mart
Laatst gewijzigd door Portje op 25 jun 2020 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie