Fusion is niet meer gratis?

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Geldof »

Kreeg van de week een email (en bericht in Fusion) dat het gratis abonnement alleen nog voor studenten is met registratie van een school.
Heeft iedereen dit gekregen?
Heb geen zin om te wachten tot het niet meer werkt dus heb maar een betaald abonnement genomen, 250 euro per jaar is toch eigenlijk niets voor software waar je zoveel mee kan.
Ben wel benieuwd of het nu echt gaat ophouden voor hobbyisten en kleine zelfstandigen.
Click buy play
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Kjelt »

Ik was hier al bang voor.
Hetzelfde hebben ze met Eagle pcb gedaan destijds. :cry:
keesfrees
Berichten: 3110
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door keesfrees »

Dat kan toch geen verrassing zijn, kun je op je klompen aan voelen komen.

15836
Gebruikersavatar
Guvner
Donateur
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 mei 2014 15:40
Locatie: Brielle
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Guvner »

Lekker dan, ik ben me er net in aan t verdiepen.
If It Don't Fit, Use a Bigger Hammer
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Geldof »

Guvner schreef: 15 jul 2020 19:03 Lekker dan, ik ben me er net in aan t verdiepen.
Zo duur is het nou ook weer niet en wat je er allemaal me kan is geweldig.
3D tekenen
Renderen
CAD
CAM
3D printen
Technische tekeningen
Enz enz enz.

en als je het snel betaald dan doet het helemaal geen pijn :lol:
Click buy play
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door serum »

De startup bestaat nog steeds hoor, alleen is het aan banden gelegd dat je bedrijf maximaal 3 jaar oud mag zijn. Daarna betaal je gewoon.

Maar er is nu een 50% korting actie tot 17 juli, 3 jaar voor 560 euro ex btw. Da's iets meer dan 15e/mnd.

https://www.autodesk.nl/products/fusion ... quantity=1

Wat wil je dan? een pakket met dergelijke functionaliteit je leven lang uithoeren omdat je uit principe geen stuiver wilt betalen voor software? Kijk eens wat je ermee kan. Noem 1 pakket op de markt dat je voor 30e/mnd kan gebruiken met dezelfde functionaliteit. Spoeling is al al snel extreem dun. Vermoedelijk bijt het je vroeg of laat in de kont dat het duurder wordt. Gevaar is dat ze nu alles doodknuppelen met een overslaanbare prijs, om over 5-10 jaar het 10 voudige te vragen voor hun diensten. Kan. Het is een dergelijk koopje nu, dat het geen ondenkbaar scenario is.

De functies die erbij komen en waar je wel voor moet betalen zaten er eerst niet in. Er zijn geen functies veranderd van 'gratis' naar 'betaald' dus slinks en achterbaks zijn ze tot nu toe niet gebleken.
Laatst gewijzigd door serum op 15 jul 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door serum »

Geldof schreef: 15 jul 2020 17:28 Kreeg van de week een email (en bericht in Fusion) dat het gratis abonnement alleen nog voor studenten is met registratie van een school.
Heeft iedereen dit gekregen?
Heb geen zin om te wachten tot het niet meer werkt dus heb maar een betaald abonnement genomen, 250 euro per jaar is toch eigenlijk niets voor software waar je zoveel mee kan.
Ben wel benieuwd of het nu echt gaat ophouden voor hobbyisten en kleine zelfstandigen.
https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal

Denk dat het meevalt.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Bjornski1976 »

Heb nog geen email ontvangen echter wilde ik vandaag Inventor installeren onder studenten versie en moest het e.e.a geverifieerd worden.
Moest zelfs mijn Inventor certificaat uploaden van Tec Cad college uploaden en ondertussen is nog iets akkoord bevonden en kon ik nog niet
downloaden.

Mooiste van allemaal is dat onder mijn Autodesk account ik mij vorige downloads kan managen en daar gewoon alles kan downloaden en
installeren.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
JoepS
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door JoepS »

Ik heb geen email ontvangen en geen bericht gekregen in Fusion 360. Wel moest Fusion 360 updaten en ging het inloggen niet erg lekker. Tijdens het upgraden gaf 'ie ook aan dat het gratis onderdeel manufacture vervallen was, maar na het herstarten van Fusion 360 na de update was daar niks van te merken. Ik kan er nog alles mee. Ik heb wel het idee dat het een stuk lastiger is om op de website van autodesk bij de pagina te komen m.b.t. personal use (https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal) Ik mag hopen dat ze aan dat beleid niet zomaar iets veranderen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door serum »

JoepS schreef: 15 jul 2020 21:20 Ik heb geen email ontvangen en geen bericht gekregen in Fusion 360. Wel moest Fusion 360 updaten en ging het inloggen niet erg lekker. Tijdens het upgraden gaf 'ie ook aan dat het gratis onderdeel manufacture vervallen was, maar na het herstarten van Fusion 360 na de update was daar niks van te merken. Ik kan er nog alles mee. Ik heb wel het idee dat het een stuk lastiger is om op de website van autodesk bij de pagina te komen m.b.t. personal use Ik mag hopen dat ze aan dat beleid niet zomaar iets veranderen.
Er zijn een paar betaalde functies onder manufacture aangezet en weer uitgezet. Oa 4 axis rotary etc, proben, 5 axis flow etc.

Die functies zijn nu alleen maar te gebruiken middels een speciaal abonnement

https://www.autodesk.com/products/fusio ... -extension
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Oscar f1 »

Ik heb dat bericht niet gekregen,

mijn vuistregel is altijd om pas voor software te betalen als je er geld mee verdiend,
lijkt me best redelijk.

Aan abonnementen heb ik overigens een pesthekel,
ik bepaal liever zelf wanneer ik een upgrade nodig heb,
want vaak worden er functies toegevoegd die je niet gebruikt.
heb maar een betaald abonnement genomen
Als je er (semi)betaald werk mee doet is dat toch prima!
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Kjelt »

Oscar f1 schreef: 16 jul 2020 08:35 mijn vuistregel is altijd om pas voor software te betalen als je er geld mee verdiend,
lijkt me best redelijk.
Als je dat nou ook voor hardware doet dan hou je weinig hobbies over :lol:
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door Oscar f1 »

Kjelt schreef: 16 jul 2020 09:15 Als je dat nou ook voor hardware doet dan hou je weinig hobbies over :lol:
Gewoon van je werk je hobby maken. ;)
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Fusion is niet meer gratis?

Bericht door andrefc101 »

Oscar f1 schreef: 16 jul 2020 08:35 mijn vuistregel is altijd om pas voor software te betalen als je er geld mee verdiend,
lijkt me best redelijk.
En tot die tijd gebruik je dan wat anders bedoel je?
Plaats reactie