Moduuldraad

Stel je vragen hier over draaibanken en cnc

Moderator: Moderators

hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Moduuldraad

Bericht door hfjbuis »

Van deze site gebruik ik de 3 draads schroefdraad calculator voor het controleren van schroefdraden. Als draden gebruik ik setje verenstaal maar 3 naalden kan ook!
https://www.cgtk.co.uk/metalwork/calcul ... easurement

Ze hebben ook een calculator voor de berekening van de spoed bij bepaalde tandwiel keuzes.
https://www.cgtk.co.uk/metalwork/calcul ... /minilathe
DirkF
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2014 23:05
Locatie: Ede

Re: Moduuldraad

Bericht door DirkF »

Oef, dat gaat rap hier..! Ben altijd weer aangenaam verrast hoe mensen opbloeien als het over de hobby gaat. Belangeloos informatie en ervaringen uitwisselen is een groot goed. Dat is het mooie van zo'n forum. Allemaal hartelijk dank voor al uw tips, adviezen, tools. Kan weer verder!
Groet, Dirk

PS Zit hier trouwens al heel lang mee te stoeien. Ooit eens op het punt gestaan de ELS-kit van John Dammeyer te bestellen, maar twijfels over 'de nabouwbaarheid'. De vervolgserie van Gough42 ook verslonden, veel toegankelijker, alleen was de kit steeds uitverkocht. Rocketronics staat al vanaf toen het nog een hobby-project was op het lijstje. Dan zie je door de bomen het bos niet meer en komt er uiteindelijk geen kloot van terecht. Door jullie wegwijzers, kan ik weer op weg :shock: :lol:
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Moduuldraad

Bericht door spinningwheels »

DirkF schreef: 27 okt 2020 14:00 . Rocketronics staat al vanaf toen het nog een hobby-project was op het lijstje. Dan zie je door de bomen het bos niet meer en komt er uiteindelijk geen kloot van terecht. Door jullie wegwijzers, kan ik weer op weg :shock: :lol:
Lees de handleiding van de ELS van rocketronics eens door. Het ding kan best wel veel.
Voordeel is dat het 4 stekkertjes zijn en je hebt een werkend systeem. Voeding- encoder van spil- en twee keer aansturing stappenmotor.
Het is een heel compact systeem, wat ook weer gelijk soms een nadeel is. Het scherm is niet al te groot, en de knoppen zijn ook redelijk klein.
Maar alle knoppen zijn ook naar buiten te brengen,heeft ook de mogelijkheid voor een handwiel, je kan het zo uitgebreid maken als je zelf wil.
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Moduuldraad

Bericht door spinningwheels »

Maar als iemand eens wil kijken hoe zo.n ELS van rocketronics werk.
Kom maar langs, ik heb geen aandelen in die toko maar vind het wel een heel erg handig ding .
In theorie kan ik praktisch alles
assink
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Moduuldraad

Bericht door assink »

Heb je die nu op je meuser zitten? Of heb je die TOS al werkend?

Ga nu zelf een Izmash/stanko 1I611P ophalen zaterdag 8)
Plaats reactie