Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Oscar f1 »

Ik heb al een paar weken dat de zoekfunctie niet werkt op aliexpress.

niet in firefox en niet in Chrome

hebben meer mensen daar last van?

( adblocker staat uit )
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door benkr »

Bij mij wordt om de haverklap de taal van Engels naar Nederlands verzet, zo maar zonder dat ik daar om vraag.
Dab krijg je daardoor hele vreemde dingen als je wat zoekt, maar zelden datgene wat je zoekt.
Floor
Donateur
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2011 00:48

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Floor »

Dat is inderdaad super irritant, van Ali. Overigens ook irritant: amazon.nl kan niet eens in Engels. Onhandig.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Alie heeft geen benul.Voor mij de meest instabiele kl0t3nsite die er is. Russisch, Nederlands, Arabisch.. Talen lijken wel een willekeurige eenarmige bandiet. Als je iets zoekt of naar je bestellingen gaat kan het zijn dat je 5x moet inloggen, slider, captcha.. Wat een vreselijke draak van een website. Lijkt wel ontmoedigingsbeleid.

Als je iets niet kan vinden dat er zeker weten op staat, gebruik ik een zoekmachine als google oid icm het woord aliexpress en je vindt het wel.

Moreel valt er van alles van te vinden dat we in China kopen natuurlijk.

@oscar f1, probeer het eens via tethering dmv je telefoon. Geen idee wat je bedoelt met 'zoekmachine werkt niet' Krijg je niet de gewenste resultaten of een time-out ofzo?
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Zoeken op Ali werkt hier normaal. Adblockers en gelijkaardigen staan aan.
Taal en geld verspringt vaak en dat is mega irritant.Als je een link volgt dan gaat Ali altijd die taal van de link blijven gebruiken tot je het weer verzet bovenaan. Engels valt nog mee, al de rest is automatisch vertaald, en dat lukt niet altijd even goed, eigenlijk nooit zelfs.


Hoe zit het nu met de prijzen op Amazon.NL? Tot voor kort was alles een pak duurder dan op de DE of FR site. Vandaag ook even gauw gaan kijken voor een paar Makita spullen en was niet beter.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Prijzen voor Amazon.nl en .de verschillen, niet altijd in het voordeel van .de is mijn ervaring. Voor elektrisch gereedschap doorgaans wel.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Vandaag een pakje ontvangen dat ik half september had besteld via ali “express” shipping :roll:
Post stempel begin oktober maar gewoon in China blijven liggen. Had m’n geld al terug want de verzendinformatie was er niet dus ging ik er vanuit dat het niet verstuurd was.

Ik heb de verkoper zojuist gemailed dat hij $14 van me krijgt hoe hij datwil ontvangen.
Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Oscar f1 »

serum schreef: 02 jan 2021 12:22.................
@oscar f1, probeer het eens via tethering dmv je telefoon. Geen idee wat je bedoelt met 'zoekmachine werkt niet' Krijg je niet de gewenste resultaten of een time-out ofzo?
Ik typ dus bovenin de website een zoekterm in
dan kan je nog kiezen in deze shop of op heel aliexpress,
en gebeurt helemaal niets,
alle andere links werken wel.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door WillyH »

Probeer de tracking eens via een andere website. Ik krijg vaak betere/meer gegevens via
https://parcelsapp.com/en/tracking
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door remon_v »

Ik gebruik de Ali app op mijn telefoon... geen enkele problemen. Vind de website helemaal niks, maar de app werkt wel goed...

Ik las ergens dat ze het BTW gedoe, wat in zou gaan op 1 jan, hebben verplaatst naar juni/juli en misschien nog wel het heel 2021...
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door benkr »

Volgens mij gat het bij Ali toch best wel goed, op dit moment gaat het in ieder geval sneller dan bij PostNL, wat een waardeloos bedrijf is dat zeg.
Het lijkt er op dat ze blijven sorteren, dan snap ik het weer, ze houden geen tijd over om de pakjes ook nog weg te brengen:

22251
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 02 jan 2021 18:17 Volgens mij gat het bij Ali toch best wel goed, op dit moment gaat het in ieder geval sneller dan bij PostNL, wat een waardeloos bedrijf is dat zeg.
Het lijkt er op dat ze blijven sorteren, dan snap ik het weer, ze houden geen tijd over om de pakjes ook nog weg te brengen:
Ja en dan raken ze het nog kwijt ook in mijn $160 ebay kyocera frezen ellende en dat was ruim voor de feestdagen :evil: Wel mijn geld van Ebay terug gehad minus 11 euro want de dollar is gedaald in twee maanden.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

benkr schreef: 02 jan 2021 18:17 Volgens mij gat het bij Ali toch best wel goed, op dit moment gaat het in ieder geval sneller dan bij PostNL, wat een waardeloos bedrijf is dat zeg.
Het lijkt er op dat ze blijven sorteren, dan snap ik het weer, ze houden geen tijd over om de pakjes ook nog weg te brengen:

22251
Ik heb nu 2x iets soortgelijks met postnl. Inloggen, bezorgdag of locatie aanpassen en je hebt het de volgende werkdag is mijn ervaring.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door benkr »

Of dat werk, geen idee, ik ben in dit geval de verzender, de koper heeft de rest geregeld, dan krijg je een verzendlabel die je op het pakket moet plakken en afgeven bij een PostNL punt. Bij elke volgende stap krijg je een update, meer niet, ik kan dus niets aanpassen of wijzigen, dat zal de ontvanger waarschijnlijk wel kunnen denk ik.
Plaats reactie