Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door WillyH »

Het lijkt toch weer wat vlotter te gaan met de pakjes. Op Kerstdag wat bij Ali besteld, vanochtend in de bus. Dat zijn negen werkdagen, prima!
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door benkr »

benkr schreef: 02 jan 2021 18:17 Volgens mij gat het bij Ali toch best wel goed, op dit moment gaat het in ieder geval sneller dan bij PostNL, wat een waardeloos bedrijf is dat zeg.
Het lijkt er op dat ze blijven sorteren, dan snap ik het weer, ze houden geen tijd over om de pakjes ook nog weg te brengen:

22251
Deze is gisteren eindelijk afgeleverd.

Ze hebben ook een helpdesk, alleen als je die belt dan krijg je steevast de melding: "dit nummer is momenteel niet bereikbaar".
Ik had nog een klacht neergelegd bij PostNL, is een erg lastig proces, de tracking code er met knippen en plakken in gekopieerd, krijg ik gisteren bericht dat de tracking code niet klopt, of ik maar weer opnieuw een klacht wil indienen want deze in eigenlijk afgedaan omdat de code verkeerd is.
Waardeloos rotbedrijf, dat is het.
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door zeeschuim »

Al die bedrijven zijn het zelfde. De winst zit in de mega hoeveelheden. Het probleem van de eenling drukt de marge en dient zoveel mogelijk beperkt te worden!
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Heeft al iemand ervaring met importkosten naar aanleiding van de nieuwe regel dat er sinds 01jan ook BTW is op kleine pakjes tot 150€ met vereenvoudigde aangifte? Behalve de BTW zullen ze ook wel ergens inklaringkosten durven aanrekenen vermoed ik zo.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Wordt pas in juni of juli ingevoerd.
nieles
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:43
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door nieles »

met de nieuwe regels wordt de BTW afgedragen bij de aankoop, ipv bij de grens. de verkopende partij is hier verantwoordelijk voor.

https://ec.europa.eu/taxation_customs/b ... ommerce_en

stukje tekst uit de bovenstaande link:
Unlike today, when the import scheme is used, the seller will charge and collect the VAT at the point of sale to EU customers and declare and pay that VAT globally to the Member State of identification in the OSS. These goods will then benefit from a VAT exemption upon importation, allowing a fast release at customs.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

nieles schreef: 12 jan 2021 11:47 met de nieuwe regels wordt de BTW afgedragen bij de aankoop, ipv bij de grens. de verkopende partij is hier verantwoordelijk voor.
Ja en deze MOET ook op het adreslabel iets zetten van BTW betaald.
En dat vergeten of doen ze niet is de ervaring van een canadees forumlid van een ander forum.
Dus dat zet hij er tegenwoordig zelf als 2e adresregel bij.
Ik voorspel lichte chaos en hoge dubbele betalingen die je maar weer moet terug zien te krijgen.
Hopelijk komt er een EU warehouse o.i.d. maar vrees dat dit alleen voor de grote verkopers het geval zal zijn.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Zeer interessante link.

Ze spreken ook altijd maar over B2C, dus er is niets van toepassing op B2B. Gaan onze bedrijfjes die BTW nog wel kunnen recupereren is dan de volgende vraag. De facturen dat die ver-van-hier bedrijfjes opmaken laten vaak veel te wensen. Het voelt aan als dat er weer een hoop gezeur gaat komen uit de interpretatie van die teksten.

En deze is ook een redelijk lastige die voor de koop dan heel duidelijk moet gemaakt worden:
Where the import OSS is not used, a second simplification mechanism will be available for imports. Import VAT will be collected from customers by the customs declarant (e.g. postal operator, courier firm, customs agents)
Die gaan natuurlijk ook weer kosten aanrekenen.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Swake schreef: 12 jan 2021 13:20 En deze is ook een redelijk lastige die voor de koop dan heel duidelijk moet gemaakt worden:
Where the import OSS is not used, a second simplification mechanism will be available for imports. Import VAT will be collected from customers by the customs declarant (e.g. postal operator, courier firm, customs agents)
Die gaan natuurlijk ook weer kosten aanrekenen.
Dat is dus wat ik bedoel met die canadees als voorbeeld, een printje gekocht voor $8 en daar de BTW en verzkosten betaald totaal $13.
Vervolgens niets op het pakje vermelden dat de BTW al betaald is en dan kreeg hij van de canadese post een rekening van BTW C$2.- en afhandelingskosten C$9.-
Als dat de praktijk is dan houdt het heel snel op.
Vandaar dat hij als tweede adresregel had toegevoegd VAT paid ofzo BTW betaald dus.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Oscar f1 schreef: 02 jan 2021 11:03 Ik heb al een paar weken dat de zoekfunctie niet werkt op aliexpress.
Toen je dat melde werkte hier alles normaal en een paar dagen geleden had ik er ook last van, ook vandaag wou ik iets opzoeken en hetzelfde probleem. Een paar logs vertellen me dat ze Akamai gebruiken voor content delivery of zo en dat er daar certificaat issues mee zijn. Ik weet niet zeker of dat het probleem vormt.

Door ali open te doen in een private window in Firefox werkte het wel weer normaal. Met adblockers of DNS syncholes en cookie opruimers heeft het in ieder geval niets te maken. Ook de locale cache helemaal leegmaken heeft niet geholpen. Waarom die private window helpt is me nog een raadsel.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

bij mij werkt de zoekmachine nog wel, hoewel van goed/consequent werken eigenlijk geen sprak meer is. Er is in ieder geval een flinke verandering in het zoekalgoritme tav een paar maand geleden. Je krijgt zelden het resultaat dat je zoekt. Zocht vanochtend op 62300, kreeg totaal andere lagers dan die. Via google

Code: Selecteer alles

62300 site:www.aliexpress.com
dan kreeg ik wel het gewenste resultaat en nu ik weer zoek op Alie zelf krijg ik wel weer het gewenste resultaat.

Lijkt erop dat er iets met de verschillende databases niet helemaal lekker synchroniseert.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Ik heb me laten vertellen dat de baas van huis is. Dan dansen de muizen....
Is die kerel met zijn iets te westerse meningen nu al terug boven water gekomen?
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Swake schreef: 17 jan 2021 18:46 Ik heb me laten vertellen dat de baas van huis is. Dan dansen de muizen....
Is die kerel met zijn iets te westerse meningen nu al terug boven water gekomen?
Jack Ma ?
Nee, die is of onder gedoken maar veel waarschijnlijker door de chinese regering ergens onder curatele gezet.
Geeft wel te denken over wat voor land we eigenlijk onze spullen kopen en laten maken.
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 17 jan 2021 19:27 Geeft wel te denken over wat voor land we eigenlijk onze spullen kopen en laten maken.
En nu? Toch maar weer dure Europese spullen kopen? Nee hè... 😉
Geeft alleen maar voordelen: geen uitermate slechte websites, betere bescherming, pakketjes minder snel zoek, snellere leveringen, geen angst voor een naheffing, er is tenslotte al belasting betaald (binnen de EU)... en niets meer te zeuren.... of is dat juist weer jammer 😊
Laatst gewijzigd door andrefc101 op 17 jan 2021 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie