Tool setter aanroepen bij toolwissel

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13488
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Tool setter aanroepen bij toolwissel

Bericht door Arie Kabaalstra »

andrefc101 schreef: 05 feb 2021 16:29 Knap stukje werk Arie, mag gezegd worden!
Dat mag je pas zeggen als het klaar is.. :lol:

Ik ben tegen een Bug in de Testversie aangelopen, die moet eerst opgelost worden, dan kunnen we verder zien..(ze zijn bij EdingCNC inmiddels wel op de hoogte van de Bug, en een mogelijke oplossing.. Ik denk een beetje mee, ze hebben het al druk genoeg.
Gelukkig heb ik ook ervaring met het bouwen van software, dat scheelt..

Momenteel ben ik bezig met een dialoogje waar je de Tool-gegevens in kan stellen..Nu werkt dat nog niet door die bug, maar in oudere versies werkt het wel.. het stelt je in staat om zonder naar de Tooltabel te gaan dingen in te stellen zoals de "Delta-X en Delta-Z", correctiewaarden om je gereedschap een haartje bij te stellen, je bent aan het draaien, en na 10 stuks merk je.. "potdikke, hij wordt een haartje te groot" dan vul je die Delta in, en dan komt nummer 11 weer keurig op maat uit de machine rollen.
Ook wel praktisch als je nieuwe tools in je Turret op de draaibank aan het zetten bent, je kunt ook de beitel-orientatie ingeven.
Dit is voor mij wel prettig.. want er komt ook een "beveiliging" in, dat als ik wil langsdraaien met een binnendraaibeitel, dan krijg ik een Error.. Ga terug naar Start, U ontvangt geen €200,- :lol:

Met een beetje moeite voor de plaatjes ziet het er al snel gelikt uit, maar de code daarachter moet ook foutloos werken..
Plaats reactie