Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

A3 haal ik net niet op de grote freesbank.. dus..nee...Ik kan em niet plotten..
benkr
Donateur
Berichten: 7730
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

remon_v schreef: 17 feb 2021 21:05
benkr schreef: 17 feb 2021 20:35 Gezien op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-v ... sPage=home
Ik zie dat hij tot 10Mhz snelheid aan kan, dat is niet veel toch?
Kom eens met een snellere dan.
En waarvoor heb je sneller nodig?
Mijn Mach3 staat geloof ik op 60 kHz ingesteld.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door remon_v »

benkr schreef: 17 feb 2021 21:13
remon_v schreef: 17 feb 2021 21:05
benkr schreef: 17 feb 2021 20:35 Gezien op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-v ... sPage=home
Ik zie dat hij tot 10Mhz snelheid aan kan, dat is niet veel toch?
Kom eens met een snellere dan.
En waarvoor heb je sneller nodig?
Mijn Mach3 staat geloof ik op 60 kHz ingesteld.
Ik denk dat ik me heb vergist met 10 kHz... het was ook een vraag, maar ik had de vraag anders moeten stellen.
Ik heb het proberen om te rekenen, maar dat kreeg ik niet voor mekaar.
b1078
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2010 15:00

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door b1078 »

Pouln schreef: 15 feb 2021 14:38 Programmeerbaar toetsenbord - ps2 aansluiting 9 euro ex verzendkosten
https://www.ebay.nl/itm/Programmable-ke ... 2756219864
Zou je hier shortkeys kunnen op voorprogrammeren binnen edingcnc?

Groetjes
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik kan dat ja.. of vroeg je't niet aan mij?.. 😆.

Op 't net kan ik zo snel geen Manual vinden, vraag de verkoper of ie dat er ook bij heeft..
Maar heel ingewikkeld kan het niet zijn..
b1078
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 sep 2010 15:00

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door b1078 »

Arie Kabaalstra schreef: 18 feb 2021 12:35 Ik kan dat ja.. of vroeg je't niet aan mij?.. 😆.

Op 't net kan ik zo snel geen Manual vinden, vraag de verkoper of ie dat er ook bij heeft..
Maar heel ingewikkeld kan het niet zijn..
Het was niet rechtstreeks aan jou gesteld, maar antwoorden mag hoor. 😂.
Ik weet gewoon niet hoe gebruiks/instelvriendelijk zo'n ps2 stekker is of welke software ik er voor moet gaan gebruiken. De prijs is laag genoeg om het te proberen...maar ik gooi ook niet graag geld weg.
Gebruikersavatar
javanree
Berichten: 1020
Lid geworden op: 10 mei 2011 12:16
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door javanree »

Er staat een hele kale maar vrij recente Hembrug draaibank op Marktplaats voor weinig, volgens mij een perfecte basis voor CNC ombouw :
https://link.marktplaats.nl/m1667747905
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door aw »

Arie Kabaalstra schreef: 17 feb 2021 21:06 A3 haal ik net niet op de grote freesbank.. dus..nee...Ik kan em niet plotten..
Ik heb dit toetsenbord besteld, voor 14 euro incl. verzendkosten. Gisteren al ontvangen. Ziet erop zich prima uit, inclusief een slot met een stuk of 6 sleutels.

Voor het toetsenblad is een A4 al bijna voldoende hoor, er blijft dan een smal strookje links en rechts over. Zo groot is het toetsenbord dus niet.

Wat kan je er mee? Dat weet ik nog niet.... Ik heb geen verloopje voor de PS2 aansluting. En... er zitten drivers bij maar die staan op een 3.5 inch disk, heb ik al jaren niet meer.

Ik hoop dat als ik hem aansluit er standaard al waardes aan de toetsen hangen en dat ik die met een windows tooltje kan mappen.
Er zijn 128 toetsen. Je kunt ze natuurlijk per 4 of meer groeperen maar het blijven afzonderlijke drukpunten.

Ofwel dit blijkt heel handig... ofwel het is een misluk experimentje van 14 euro.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k zou zeggen.. schroef em open.. als het een Matrix toetsenbord is (wat ik wel vermoed gezien het aantal van 128 toetsen .. 16 x 8) kun je er ook een Pokeys in knopen, en em daarmee programmeren.. voordeel: het is meteen een USB apparaat..

't Heidenhain toetsenbord wat ik op mijn Beagle heb zitten, is ook een Matrix, maar omdat de toetsen niet helemaal in een rechthoekig patroon zijn aangebracht.. was het een avondje zoeken met de Multimeter op welke pennen welke schakelaars zaten.. Deel van de hobby.. en zo heb je een hoop lol voor een paar euro's.
'k moet zeggen dat het Heidenhain klavier op mijn machine die investering dubbel en dwars waard was..
Pouln
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 jan 2021 12:31
Locatie: Mijdrecht

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Pouln »

aw schreef: 18 feb 2021 16:00
Arie Kabaalstra schreef: 17 feb 2021 21:06 A3 haal ik net niet op de grote freesbank.. dus..nee...Ik kan em niet plotten..
Ik heb dit toetsenbord besteld, voor 14 euro incl. verzendkosten. Gisteren al ontvangen. Ziet erop zich prima uit, inclusief een slot met een stuk of 6 sleutels.

Voor het toetsenblad is een A4 al bijna voldoende hoor, er blijft dan een smal strookje links en rechts over. Zo groot is het toetsenbord dus niet.

Wat kan je er mee? Dat weet ik nog niet.... Ik heb geen verloopje voor de PS2 aansluting. En... er zitten drivers bij maar die staan op een 3.5 inch disk, heb ik al jaren niet meer.

Ik hoop dat als ik hem aansluit er standaard al waardes aan de toetsen hangen en dat ik die met een windows tooltje kan mappen.
Er zijn 128 toetsen. Je kunt ze natuurlijk per 4 of meer groeperen maar het blijven afzonderlijke drukpunten.

Ofwel dit blijkt heel handig... ofwel het is een misluk experimentje van 14 euro.
Ook ik heb er 1 besteld en gekregen. Ik heb met de verkoper contact opgenomen. Hij zou mij de inhoud van de diskette sturen. Hij vertelde me dat hij waarschijnlijk alleen maar geprogrammeerd kan worden vanaf een pc die ps2 aansluitingen heeft. Via verloopkabeltjes gaat het waarschijnlijk niet werken. Als hij eenmaal geprogrammeerd is kan hij wel via een usb verloopje gebruikt worden.
Ik heb wel zo’n verloopkabeltje en heb hem even aan mijn pc gehangen. Via een website waar je toetsenborden kan controleren, kwam ik erachter dat er 12 functietoetsen zijn gedefinieerd, een volledig alfabetisch qwerty layout (geen haakjes etc), een num keypad, shift toets en alt toets zijn gedefinieerd en daarnaast nog een aantal maal de cijfers van 0-9. Maarja, die diskette is een lastig ding.
Ik zal een pb sturen als ik de inhoud heb.

Overigens verloopkabeltjes zijn voor weinig te koop bij bv allekabels.nl.
Later, Poul
aw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:57
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door aw »

Pouln schreef: 18 feb 2021 18:24 Maarja, die diskette is een lastig ding.
Ik zal een pb sturen als ik de inhoud heb.
Top, bedankt
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door remon_v »

Reststukjes aluminium:
https://link.marktplaats.nl/m1664871072 ... nt=app_ios

Is €5,-/kg een goede prijs?

Het is geen tooling plate zegt hij, even vragen wat wel...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kjelt »

Vrij duur.
Normaal is het 3.-/kg ex BTW voor mooie stukken met folie bij Kelders en dat is ook nog een bedrijf.
Dus dan weet je het wel.
remon_v
Berichten: 691
Lid geworden op: 26 mei 2020 11:28
Locatie: Breda

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door remon_v »

Kjelt schreef: 19 feb 2021 19:43 Vrij duur.
Normaal is het 3.-/kg ex BTW voor mooie stukken met folie bij Kelders en dat is ook nog een bedrijf.
Dus dan weet je het wel.
Oke, dacht al dat vrij duur zou zijn, zeker voor afvalstukken... misschien valt er wat te onderhandelen. Heb nog nooit aluminium gefreesd en Boxmeer is weer een stukje verder weg.
Plaats reactie