Cambam tips voor een groentje

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Cambam tips voor een groentje

Bericht door Arie Kabaalstra »

Arie Kabaalstra schreef: 19 feb 2021 13:37
Wat is het eigenlijk.. een Capto-houder? 😁

Goed geraden dus... 't ziet er strak uit.. 't zou voor mijn Emcootje wel een beetje overkill zijn..
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Cambam tips voor een groentje

Bericht door bartL »

bartL schreef: 19 feb 2021 14:54
Arie Kabaalstra schreef: 19 feb 2021 13:37 Wat is het eigenlijk.. een Capto-houder? 😁
Als je dat ziet dan wist je ook dat de wanden niet verticaal zouden zijn. :P Het is inderdaad een Capto-C4 houder. Ik heb nog een splinternieuwe draadsnijhouder liggen dus ik dacht als ik daar nou eens een gereedschapshouder voor in elkaar hobby.
Dat had ik al bevestigd 8)
Arie Kabaalstra schreef: 22 feb 2021 20:18 't ziet er strak uit..
Dank je, vond hem zelf ook wel aardig gelukt. Ik ben ook wel erg blij met mij nieuwe vlakfrees, die doet zn werk erg netjes.
Arie Kabaalstra schreef: 22 feb 2021 20:18 t zou voor mijn Emcootje wel een beetje overkill zijn..
Agh, mijn voornaamste maat zal 1.5mm zijn. Dat is op jouw emco ook prima te doen.
Voor mijn draaibank is hij niet overdreven groot maar kleiner had best gemogen. Maargoed roeien met de riemen die je hebt.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13371
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Cambam tips voor een groentje

Bericht door Arie Kabaalstra »

1.5 mm?.. als in diameter van het werkstuk?..

22805

Da's best groot.. 🤣🤣
nee.. ik maak ook wel grotere onderdelen.. dit is ø1.1, maar ø2.5 komt ook voor.. en horlogekasten.. da's tot ø64mm, en dan in Titanium, de EMCO Compact 5 CNC trekt dat net.. de EMCOturn 120 lust dat wel rauw...
Maar als ik daar Capto's op ga zetten.. zou ik het liefst een nieuwe Turretplaat maken..(meteen met geintegreerde koelkanalen.. zodat ik geen aparte koelnozzle meer nodig heb..
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Cambam tips voor een groentje

Bericht door bartL »

Arie Kabaalstra schreef: 24 feb 2021 17:44 1.5 mm?.. als in diameter van het werkstuk?..
Hahaha, nee 1.5mm spoed. 1,5mm diameter krijg ik niet eens opgespannen denk ik.
Mijn draaidiameters zitten voornamelijk in de range 20 - 120mm.

Hier zit inderdaad ook een geïntegreerd koelkanaal op maar ik denk niet dat ik die ga gebruiken voor die paar keer dat ik er wat mee draai.
Plaats reactie