Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Op marktplaats gezien:

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... b9c5b7a618

Wordt 1000 Euro voor gevraagd.
Is denk ik een absoluut koopje, zit een multifix op en een DRO.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Hij is waarschijnlijk verkocht.
Ik ga hem waarschijnlijk zelf kopen, kan het niet laten.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3058
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hfjbuis »

Als het geen afgeleefde machine is, dan is het inderdaad niet duur.
In ieder geval heel veel plezier er mee.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Caesar »

ja leuk om te lezen Ben, als het is wat het lijkt is het je van harte gegund!
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

benkr schreef: 05 mar 2021 20:01 Op marktplaats gezien:

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... b9c5b7a618

Wordt 1000 Euro voor gevraagd.
Is denk ik een absoluut koopje, zit een multifix op en een DRO.
De machine is waarschijnlijk al verkocht, maar woensdag weet ik dat pas zeker. Jammerrrrrrrrrr.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

benkr schreef: 08 mar 2021 09:53
benkr schreef: 05 mar 2021 20:01 Op marktplaats gezien:

https://www.marktplaats.nl/a/doe-het-ze ... b9c5b7a618

Wordt 1000 Euro voor gevraagd.
Is denk ik een absoluut koopje, zit een multifix op en een DRO.
De machine is waarschijnlijk al verkocht, maar woensdag weet ik dat pas zeker. Jammerrrrrrrrrr.
Inderdaad jammer, de bank is echt verkocht aan iemand anders. Baaaaalen dus.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Caesar schreef: 20 jan 2021 22:42 48v voeding(-en??) Van HP. Ik weet dat Benkr deze gebruikt heeft in het verleden en goed te gebruiken zijn. Ideaal voor je stappenmotoren of servo's

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... =mympBuyer
Ik had de persoon een bod gedaan, dat wilde hij beslist niet, hij dacht er echt veel meer voor te kunnen krijgen. Inmiddels is hij er achter dat niemand ze wil, is hij toch maar akkoord gegaan met mijn bod, ik ga ze denk ik morgen ophalen.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

Heel rap zijn want lijkt me een heel goede machine voor geen geld. Heb nog maar net één gekocht anders ging ik deze direct halen.

https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... ousPage=lr
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Swake schreef: 13 mar 2021 08:16 Heel rap zijn want lijkt me een heel goede machine voor geen geld. Heb nog maar net één gekocht anders ging ik deze direct halen.

https://www.2dehands.be/a/doe-het-zelf- ... ousPage=lr
Daar moet Ben veel te veel aan doen om er een draaibank van te maken. :lol:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

90°draaien en klaar toch :mrgreen:
When it fits stop using the hammer.
Caesar
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 sep 2014 13:26

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Caesar »

benkr schreef: 11 mar 2021 21:51
Caesar schreef: 20 jan 2021 22:42 48v voeding(-en??) Van HP. Ik weet dat Benkr deze gebruikt heeft in het verleden en goed te gebruiken zijn. Ideaal voor je stappenmotoren of servo's

https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... =mympBuyer
Ik had de persoon een bod gedaan, dat wilde hij beslist niet, hij dacht er echt veel meer voor te kunnen krijgen. Inmiddels is hij er achter dat niemand ze wil, is hij toch maar akkoord gegaan met mijn bod, ik ga ze denk ik morgen ophalen.
Ik ben benieuwd! Dan kun je voor komende decennia forumleden voorzien van zo'n voeding!
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swake »

benkr schreef: 11 mar 2021 21:51Inmiddels is hij er achter dat niemand ze wil, is hij toch maar akkoord gegaan met mijn bod
Goed dat hij dat gedaan heeft, is toch best een bewust persoon.
Er wordt zeer vaak de hoofdprijs gevraagd voor iets dat het echt niet waard is. Velen denken ook dat ze er na zoveel jaar nog altijd hetzelfde geld voor krijgen als toen het nieuw of omdat ze het woord 'vintage' in het zoekertje zetten de prijs veel hoger kan.
Gisteren nog zocht ik 14m² tegels en zie ik een zoekertje staan met een partij dozen dat volgens de foto's al maanden verlaten buiten staat. Paar m² te veel maar de rest komt overeen voor het doel. Toen ik naar de prijs vroeg kreeg ik een antwoord dat 30% hoger lag dan exact dezelfde tegels, zelfde merk en soort, in de winkel.
Zo nu en dan vraag ik eens of hun prijs nog in Belgische Franken aangegeven staat (dat was 20x minder waard dan de Gulden) en vaak snappen ze het dan niet eens :lol:
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1750
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

Swake schreef: 13 mar 2021 09:18
benkr schreef: 11 mar 2021 21:51Inmiddels is hij er achter dat niemand ze wil, is hij toch maar akkoord gegaan met mijn bod
Goed dat hij dat gedaan heeft, is toch best een bewust persoon.
Er wordt zeer vaak de hoofdprijs gevraagd voor iets dat het echt niet waard is. Velen denken ook dat ze er na zoveel jaar nog altijd hetzelfde geld ...
Laten we het hier maar niet teveel over prijzen hebben, dat levert nogal heftige reacties op :mrgreen:

Maar mooi Ben, dat je ze toch hebt kunnen kopen. Ik zou er best een van je over willen nemen maar standaard is de spanning wat te hoog. Is daar nog iets aan te doen denk je?
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Kars-cnc schreef: 13 mar 2021 10:55
Swake schreef: 13 mar 2021 09:18
benkr schreef: 11 mar 2021 21:51Inmiddels is hij er achter dat niemand ze wil, is hij toch maar akkoord gegaan met mijn bod
Goed dat hij dat gedaan heeft, is toch best een bewust persoon.
Er wordt zeer vaak de hoofdprijs gevraagd voor iets dat het echt niet waard is. Velen denken ook dat ze er na zoveel jaar nog altijd hetzelfde geld ...
Laten we het hier maar niet teveel over prijzen hebben, dat levert nogal heftige reacties op :mrgreen:

Maar mooi Ben, dat je ze toch hebt kunnen kopen. Ik zou er best een van je over willen nemen maar standaard is de spanning wat te hoog. Is daar nog iets aan te doen denk je?
Ik heb er nu 6 gekocht en ik had er nog eentje liggen dus heb ik er nu 7 liggen.
Bij deze party zit een soort van mainframe waar 6 van die voedingen in passen, daar heb je helemaal niets aan, maar de connectoren die standaard niet bij die voedingen zitten die zitten daar wel in, daarom wilde ik er dat mainframe ook graag bij hebben.
Ik ga ze dadelijk uit de auto halen (ik heb ze gisteren pas opgehaald) en dan dat mainframe slopen, dat kan verder de schrootbak in.
Op internet vind je wel een paar ombouwbeschrijvingen voor deze voeding, met een of twee weerstandjes veranderen kun je tot 46 of 47V gaan, dan spreekt de UnderVoltageProtection aan, ook die kun je modificeren maar dat is veel meer werk.
In tegenstelling tot de voedingen die ik al had zijn deze gloednieuw, nog helemaal in de originele verpakking.

Ik ga er me dit weekeinde wel in verdiepen, ik weet dat het kan, maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik me er mee bezig heb gehouden.

Mocht je interesse hebben dan is dat geen enkele probleem, de prijs komen we wel uit, hoeft niet de hoofdprijs te zijn.
Dit geldt overigens ook voor andere forumleden, ik zelf heb genoeg aan 1 of 2 van die voedingen, de rest mag weg.

Voor de volledigheid het gaat over de HP ESP120 servervoeding.
Ik heb er een datasheet van maar die moet ik nog even opzken, daar kom ik nog op terug.
Plaats reactie