Die schotelveren zijn wel de meest reguliere methode, maar ik ben exemplaren tegengekomen die een dubbelwerkende cilinder hebben. (vreemde, nodeloos complexe constructie).
Misschien is de trekkracht van de veren te hoog afgesteld. Deze kracht wordt ingesteld met een houder/pullstud met een loadcell, zodat je de trekkracht nauwkeurig in kan stellen op specificatie. Je hebt hier de waarden van de leverancier nodig. Je kan kijken hoe ver hij nu aangedraaid zit en hem op dezelfde afstand opnieuw af te stellen als je besluit hem te demonteren. Maar haal het niet zomaar uit elkaar. Daarnaast kan het pakket schotelveren je dwarszitten bij het monteren. Wees creatief. :)
Met ontwateren ben je er niet. Een dauwpunt van <7,5 graden C red je niet door alleen af te blazen. Als je 900 liter lucht in elkaar drukt tot 100L druk je ook 9x zoveel lucht in die 100L dan dat er bij atmosferische druk inzit. Wat niet meer in de verzadigde lucht past, slaat neer in de tank.
Die specificatie duidt erop dat er oxide gevoelige onderdelen in de spindel zitten.