Item komt ook met rvs profiel 8

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Ze hadden al aluminium en kunstof en hout maar nu hebben rvs ook rvs 8)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door Kjelt »

Zal wel in de papieren lopen ?
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

https://product.item24.de/produkte/prod ... 001042991/

Is een gezet profiel ik had nagevraagd of ze ook zwaardere hadden maar dit was het enige rvs profiel wat ze tot nu toe hadden
Deze is ook geschikt voor lassen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door Kjelt »

Helemaal hol, dat ziet er vrij slap uit, ik had eigenlijk een hele serie verwacht zodat we de OSPF uit RVS konden bouwen :mrgreen:
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Als je frees hebt kun je dan niet zelf t slot profiel maken ? Van massief vierkantstaf rvs ?
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door benkr »

tombarink schreef: 22 jul 2021 15:51 Als je frees hebt kun je dan niet zelf t slot profiel maken ? Van massief vierkantstaf rvs ?
Ja hoor zeker kan dat, maar nog beter, je kunt je eigen extrusie profiel laten maken, moet je een matrijs laten maken en daarna is het eigenlijk kiloprijs.
Wat kunnen wij toch lekker fantaseren hé, totaal niet geplaagd door enig realiteitsgevoel.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door Kjelt »

tombarink schreef: 22 jul 2021 15:51 Als je frees hebt kun je dan niet zelf t slot profiel maken ? Van massief vierkantstaf rvs ?
RVS daar krijg ik nachtmerries van.
Ooit eens 20 gaten in 3mm RVS moeten boren, uiteindelijk gelukt met een steenboor en gaten die verre van rond waren maar dat maakte niet uit want de schakelaars panelen dekten dit af.
Maar nee als het even kan dan loop ik met een grote boog om RVS heen .
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Of is dit raar ? Als jullie ook iets willen maar het is nog niet op de markt ? Kun je het toch laten maken en dan gewoon glijmoeren erin
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door Kjelt »

Als ze het profiel 8 van staal zouden maken denk ik best dat er een flink aantal mensen dat zouden gaan gebruiken ipv aluminium.
Geen idee of de prijs dan gelijk zou zijn, staal is wel zwaarder uiteraard maar toch ook goedkoper dan aluminium per kg.
Alleen geloof ik niet dat ze profielen van staal kunnen trekken op dezelfde manier als bij aluminium of er zit een andere adder onder het gras.
Hugo kom er maar in ;-)
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Met matrijs en dan trekken is ook niet niks dan is frezen makkelijker.
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door bartL »

tombarink schreef: 22 jul 2021 18:13 Met matrijs en dan trekken is ook niet niks dan is frezen makkelijker.
Zoiets zal niet door een matrijs getrokken worden maar gewalst uit bandstaal en vervolgens gelast. Een zeer fascinerend proces en nog nauwkeurig ook.
Kjelt schreef: 22 jul 2021 16:46 RVS daar krijg ik nachtmerries van.
Ooit eens 20 gaten in 3mm RVS moeten boren, uiteindelijk gelukt met een steenboor en gaten die verre van rond waren maar dat maakte niet uit want de schakelaars panelen dekten dit af.
Maar nee als het even kan dan loop ik met een grote boog om RVS heen .
RVS is zeker klote materiaal. Maar een paar gaten boren is nou ook weer niet zo spannend. Voldoende vreten geven en geregeld even stoppen zodat je niet teveel warmte in brengt. Onlangs nog een stel gaten van 7 en 11mm in een rvs plaat van 3mm moeten boren. Gewoon met een hand boormachientje en goeie scherpe boren.
Gratis tip: als je gehecht bent aan mooie ronde gaten in dunne plaat. Gooi dan eens een oude poetsdoek onder de boor!
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door hugo stoutjesdijk »

tombarink schreef: 22 jul 2021 16:56 Of is dit raar ? Als jullie ook iets willen maar het is nog niet op de markt ? Kun je het toch laten maken en dan gewoon glijmoeren erin
Maar waarom zou je dit willen?

Laat dan gewoon een machineframe uit gietijzer gieten, maar misschien is het dan handiger om een kant en klare te kopen.

Dat hele machine bouwen met ITEM profielen is al iets dat nogal discutabel is. Ja, oke, er zijn een aantal mensen heel gelukkig met hun machine, en produceren daar ook leuk mee. Maar als ik een spijkerbord met weerstandjes en transistortjes maak tot een flipflop zijn er denk ik ook een paar die meewarig vragen waarom ik geen 74?? pak.
En waarom doen ze dat dan: omdat het laagdrempelig is, en voor mensen met minimale mogelijkheden de mogelijkheid schept een machine te bouwen.

Dat ITEM die profielen maakt, is omdat ze die willen verkopen, en voor heel veel bouwsels is dat heel handig, en in een hygiënische industrie is RVS dan ook weer heel handig. (al zijn daar al die ribjes weer niet heel handig)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Ja dat klopt maar je hebt ook van die kunststof stukken die je tussen de glij
stukken kunt stoppen zodat het profiel dicht is.
tombarink
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 okt 2018 16:30

Re: Item komt ook met rvs profiel 8

Bericht door tombarink »

Dat rvs profiel is hol maar rvs is wel sterker dus het kan ook wel iets minder massief omdat materiaal wel 3x zo sterk is maar als het dunner is zal het wel iets sterker zijn maar niet niet veel omdat dikker aluminium ook wel zijn stijfheid heeft.
Plaats reactie