Knowledge base

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Knowledge base

Bericht door benkr »

Ik ben eindelijk begonnen met het vullen van de knowledge base.
Ik ben bezig met de "oude" bestanden, voor zo ver ik kan probeer ik die terug te zetten, ook wat dingen die ik zelf heb zet ik er bij.
Heb jij nog wat waarvan je denkt dat het zinvolle informatie is voor de knowledge base laat het dan weten, dan zet ik dat er ook bij.
Mocht je dingen tegenkomen die niet kloppen of waar jij aanvullingen of opmerkingen over hebt hoor ik dat ook graag.
Ik vind het vreselijk geestdodend werk, dat betekent voor mij dat ik fouten ga maken, wijs me daar dus op.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

Ik heb er inmiddels alles wat er was in zitten plus nog een paar dingen die ik zelf nog had.
Graag jullie commentaar, opmerkingen, aanvullingen etc, etc.
Het was een avondje stampen, maar nu is het dan ook gebeurd.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Knowledge base

Bericht door TomAndKobus »

Hoi Ben,

Ik heb niets toe te voegen, maar ik vind het wel interessant allemaal. Ik heb er doorheen "gebladerd" en er staan leuke dingen in. Ik vraag mij alleen af, hoe blijf ik op de hoogte van wat er bijkomt in de knowledge base? Vooralsnog denk ik, regelmatig doorheen bladeren :P

Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Knowledge base

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik vraag me af of het een instelling bij mij is, of een keuze bij jullie (beheerders/ontwikkelaars).
Als ik een pdf wil openen moet ik die eerst downloaden, op andere sites hoef ik dat meestal niet.
Dat is wel prettig, omdat je eigenlijk niet weet wat er achter die titel zit, wil je soms alleen maar even kort inzien, dan kun je daarna bepalen of het nuttig is of niet.
een afbeelding van waar het over gaat is misschien ook nog een idee. (zoals bij die klokken tekeningen b.v.)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 04 aug 2021 15:38 Ik vraag me af of het een instelling bij mij is, of een keuze bij jullie (beheerders/ontwikkelaars).
Als ik een pdf wil openen moet ik die eerst downloaden, op andere sites hoef ik dat meestal niet.
Dat is wel prettig, omdat je eigenlijk niet weet wat er achter die titel zit, wil je soms alleen maar even kort inzien, dan kun je daarna bepalen of het nuttig is of niet.
een afbeelding van waar het over gaat is misschien ook nog een idee. (zoals bij die klokken tekeningen b.v.)
Het downloaden ontkom je niet aan denk ik, dat plaatje er bij is wel een goed idee, ga ik doen, maar niet meteen, eerst weer even tijd voor andere dingen nodig.
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: Knowledge base

Bericht door PE1BEY »

Net even geprobeerd; effe klikken op een PDF en dan meteen openen in Acrobat Reader zoals bij elke on-line PDF.
Dus bij mij in ieder geval niet eerst (echt) downloaden....

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

PE1BEY schreef: 04 aug 2021 21:32 Net even geprobeerd; effe klikken op een PDF en dan meteen openen in Acrobat Reader zoals bij elke on-line PDF.
Dus bij mij in ieder geval niet eerst (echt) downloaden....

Kees
Kennelijk is dat ergens een instelling, geen idee van het hoe en waar, maar vorige week of zo riep iemand dat ook al hier op het forum.
Ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig waar je dat instelt, wie het weet mag het zeggen wat mij betreft.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

Ik heb geprobeerd om een DXF bestandje op de een of andere manier te openen, maar omdat ik dit nooit doe heb ik ook geen idee waar ik dat het makkelijkst me kan doen, wie helpt me op weg?

Als voorbeeld heb ik het bestandje Circle-probe.dxf geprobeerd, ik krijg er wel iets uit als ik dit b.v. via een online converter converteer naar jpg, maar dat plaatje zegt me helemaal niets dus er zal wel ergens kiets mis gaan denk ik dan.
circle-probe.dxf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PE1BEY
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 aug 2013 14:50
Locatie: Best

Re: Knowledge base

Bericht door PE1BEY »

Hoi Ben....

Ik gebruik hiervoor het programma Irfanview; een gratis viewer voor dit soort zaken...
Met Google zo te vinden....

Kees
Mechanische stabiliteit geeft ook elektrische stabiliteit...
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Knowledge base

Bericht door bartL »

Autodesk DWG viewer. Werkt prima. Ik gebruik het weleens om export files vanuit mijn CAD programma te controleren.
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Knowledge base

Bericht door mjeuring »

Ik heb nog wel wat artikelen die toegevoegd kunnen worden aan de knowledge base. Hoe doe ik dat?
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Knowledge base

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 04 aug 2021 22:53 Als voorbeeld heb ik het bestandje Circle-probe.dxf geprobeerd, ik krijg er wel iets uit als ik dit b.v. via een online converter converteer naar jpg, maar dat plaatje zegt me helemaal niets dus er zal wel ergens kiets mis gaan denk ik dan.

circle-probe.dxf
Heb laatst ontdekt dat als je hem in Gmail bijsluit, je gewoon een previeuw krijgt. Ook als je google drive hebt en hem daar plaatst heb je een preview.

Geen idee of deze link hem nu zichtbaar maakt.
https://drive.google.com/file/d/1tKNtyv ... sp=sharing
(die gele tekst maakt het niet veel leesbaarder)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

mjeuring schreef: 05 aug 2021 09:11 Ik heb nog wel wat artikelen die toegevoegd kunnen worden aan de knowledge base. Hoe doe ik dat?
Ik stuur je per PB mijn mailadres, dat lijkt me het makkelijkst.
Als de bestanden te groot zijn kan het dan ook nog per WeTransfer.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Knowledge base

Bericht door benkr »

hugo stoutjesdijk schreef: 05 aug 2021 09:31
benkr schreef: 04 aug 2021 22:53 Als voorbeeld heb ik het bestandje Circle-probe.dxf geprobeerd, ik krijg er wel iets uit als ik dit b.v. via een online converter converteer naar jpg, maar dat plaatje zegt me helemaal niets dus er zal wel ergens kiets mis gaan denk ik dan.

circle-probe.dxf
Heb laatst ontdekt dat als je hem in Gmail bijsluit, je gewoon een previeuw krijgt. Ook als je google drive hebt en hem daar plaatst heb je een preview.

Geen idee of deze link hem nu zichtbaar maakt.
https://drive.google.com/file/d/1tKNtyv ... sp=sharing
(die gele tekst maakt het niet veel leesbaarder)
Ja, ik zie het plaatje nu en ik kan er zelfs wat mee, dus dat gaat goed komen.
Maar nu de volgende vraag, wat is het nut van dit ding, hoe werkt het?
Als het totaal nutteloos is dan kan ik het beter verwijderen.
Plaats reactie