Het Grote You Tube Topic
Moderator: Moderators
Re: Het Grote You Tube Topic
Ik weet niet wat ze bedoelt, maar ik zou er zo 1 kopen van haar.
https://youtu.be/LlDhSvNAEJI
https://youtu.be/LlDhSvNAEJI
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Re: Het Grote You Tube Topic
dat zwaaien ook halverwege.zeeschuim schreef: ↑19 aug 2021 17:46 Ik weet niet wat ze bedoelt, maar ik zou er zo 1 kopen van haar.
https://youtu.be/LlDhSvNAEJI
Maar het lijkt me duidelijk ze maken de zak van Sinterklaas “machien” en eentje om hem te bedrukken.
Re: Het Grote You Tube Topic
Stewardess met een carriere move ?zeeschuim schreef: ↑19 aug 2021 17:46 Ik weet niet wat ze bedoelt, maar ik zou er zo 1 kopen van haar.
https://youtu.be/LlDhSvNAEJI
Re: Het Grote You Tube Topic
Iets met big blowjob ofzo geloof ik
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Re: Het Grote You Tube Topic
Ik zou wel eens willen weten met welke zoekopdracht je bij dit filmpje bent terecht gekomen.zeeschuim schreef: ↑19 aug 2021 17:46 Ik weet niet wat ze bedoelt, maar ik zou er zo 1 kopen van haar.
https://youtu.be/LlDhSvNAEJI
Re: Het Grote You Tube Topic
Dat krijg ik in de mail van over enthousiaste Chinese verkopers.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
-
- Donateur
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
- Locatie: genemuiden
Re: Het Grote You Tube Topic
Ik dacht dat hij de laser zelf bouwde maar het gaat over een portaal met een fiber laser erop.
Dat portaaltje gaat hij waarschijnlijk ook commercialiseren.
Dat portaaltje gaat hij waarschijnlijk ook commercialiseren.
When it fits stop using the hammer.
- hugo stoutjesdijk
- Donateur
- Berichten: 12055
- Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
- Locatie: elst (u)
- Contacteer:
Re: Het Grote You Tube Topic
https://youtu.be/1_hFKRDDP_o
Dat er nog carburateurs gemaakt worden had ik niet verwacht, maar hier krijg je toch een behoorlijk beeld hoe dat in zo'n fabriek nu allemaal werkt met al die bewerkingen op diverse bewerkings-centra. Ik heb meestal niet zo lang geduld, maar hier lukte het aardig.
Dat er nog carburateurs gemaakt worden had ik niet verwacht, maar hier krijg je toch een behoorlijk beeld hoe dat in zo'n fabriek nu allemaal werkt met al die bewerkingen op diverse bewerkings-centra. Ik heb meestal niet zo lang geduld, maar hier lukte het aardig.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Re: Het Grote You Tube Topic
De video van hem hoe een carburateur werkt is ook de moeite waard. Eigenlijk de meeste van zijn videos wel.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: Het Grote You Tube Topic
Zeker!.. er zijn meer van die "knutselaars" die een High-speed camera hebben, en daar allerhande experimenten mee doen.. zo is er iemand die een grasmaaiermotor met een Transparante Cilinderkop heeft, zodat je in de verbrandingsruimte kan kijken.. , ook filmpjes gezien van een Rotatiemotor met transparant zijdeksel..
Ik hou daar wel van..
Re: Het Grote You Tube Topic
Niet alleen dat. Soms hebben die gasfabriekjes ook wel voordelen; ze zijn veel beter bestand tegen mishandeling bijvoorbeeld. We vergeten nog wel eens ooit dat de Westerse wereld waar alles netjes volgens regeltjes en normen geleverd word maar een klein deel van de wereldbevolking is.
Toen we in Marokko waren kwam de 'benzine' uit jerrycans en flessen, was het een troebel mengsel van iets willekeurig brandbaars, kamelenzeik en drab. Deze werd dan door een oude sok de tank in gegoten om de meeste drab tegen te houden. Kansloos. Ik had zelf een 'zeg-filter-waar-ga-je-met-die-motorfiets-naartoe' oversized brandstoffilter gemonteerd (wat ook nodig was want die zat 3000km later ook compleet tot de nok toe vol zwarte drab en zand), maar een collega-motorrijder niet. Daar hebben we inderdaad nog een keer de carburateurs uit elkaar kunnen halen en schoon kunnen maken.
Tweede voordeel van de carburateur was dat het vrij triviaal was om het mengsel wat aan te passen op die veredelde kamelenzeik. De verstuivernaald kon een gleufje hoger en de luchtschroef een kwartslag verdraaien. Da's 10 minuten werk, en dan heb je toch 60% van het bereik van de gashendel weer redelijk op orde.
Die situatie is de realiteit in een groot deel van de wereld. Of dacht je dat je nu in Afghanistan of Venezuela ofzo braaf door het hele land heen mooi verse V-power kunt tanken? Brandstofinjectie is retebetrouwbaar, maar de kwaliteit van de brandstof moet wel passen bij de fragiliteit van de fijne filters/pomp/injectoren. Voor een carburateur hoef je alleen de grootste brokken eruit te filteren en zo af en toe schoonmaken.
Verder word brandstofinjectie een vervelend geintje als je af gaat wijken van de bedrijfscondities die de fabrikant bedacht heeft. Wat veel hobbyisten doen, dus. Als je de milieumaffia-astma van een motorblok geneest dan is het met een carburateur een paar sproeiers/mengselschroeven/naald aanpassen en klaar. Met injectie moet je de mapping aanpassen, da's voor de meesten niet weggelegd en dus word dat een verplicht bezoekje aan de tuner met bijbehorende gepeperde rekening.
Toen we in Marokko waren kwam de 'benzine' uit jerrycans en flessen, was het een troebel mengsel van iets willekeurig brandbaars, kamelenzeik en drab. Deze werd dan door een oude sok de tank in gegoten om de meeste drab tegen te houden. Kansloos. Ik had zelf een 'zeg-filter-waar-ga-je-met-die-motorfiets-naartoe' oversized brandstoffilter gemonteerd (wat ook nodig was want die zat 3000km later ook compleet tot de nok toe vol zwarte drab en zand), maar een collega-motorrijder niet. Daar hebben we inderdaad nog een keer de carburateurs uit elkaar kunnen halen en schoon kunnen maken.
Tweede voordeel van de carburateur was dat het vrij triviaal was om het mengsel wat aan te passen op die veredelde kamelenzeik. De verstuivernaald kon een gleufje hoger en de luchtschroef een kwartslag verdraaien. Da's 10 minuten werk, en dan heb je toch 60% van het bereik van de gashendel weer redelijk op orde.
Die situatie is de realiteit in een groot deel van de wereld. Of dacht je dat je nu in Afghanistan of Venezuela ofzo braaf door het hele land heen mooi verse V-power kunt tanken? Brandstofinjectie is retebetrouwbaar, maar de kwaliteit van de brandstof moet wel passen bij de fragiliteit van de fijne filters/pomp/injectoren. Voor een carburateur hoef je alleen de grootste brokken eruit te filteren en zo af en toe schoonmaken.
Verder word brandstofinjectie een vervelend geintje als je af gaat wijken van de bedrijfscondities die de fabrikant bedacht heeft. Wat veel hobbyisten doen, dus. Als je de milieumaffia-astma van een motorblok geneest dan is het met een carburateur een paar sproeiers/mengselschroeven/naald aanpassen en klaar. Met injectie moet je de mapping aanpassen, da's voor de meesten niet weggelegd en dus word dat een verplicht bezoekje aan de tuner met bijbehorende gepeperde rekening.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Re: Het Grote You Tube Topic
Bedoel je dan dat die al +2duizend jaar bio-brandstof hebben?
When it fits stop using the hammer.
- Arie Kabaalstra
- Donateur
- Berichten: 13540
- Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
- Locatie: Bakhuuz'n
- Contacteer:
Re: Het Grote You Tube Topic
Strikt genomen.. eh.. Aardolie = dode beestjes van de bodem van een zee.. alle brandstof is bio brandstof.. Ruwe olie is ook "renewable".. gewoon genoeg dode beestjes onder een pers gooien..