gaat mis in rotterdam...

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door kawarider »

Je hebt gelijk Kjelt, excuses. Is echt mijn laatste post geweest. In ieder geval een fijn forum, communicatie blijft beschaafd. Ecuses, klaar wat mij betreft. Late we het weer over zwarte pieten hebben.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Kjelt »

Gaat niet alleen over jou Kawarider, ik net zo goed als ook de anderen die hier posten die hun mening hebben en die ventileren.
Het mag duidelijk zijn dat we een ander standpunt hebben en de ander niet kunnen maar ook niet hoeven te overtuigen.
Het is alleen een splijtzwam van de huidige samenleving dat zelfs leidt tot escalaties als hetgene waarom dit topic gestart is.

Ik zou het dood en doodzonde vinden als dat dit mooie forum verpest en leidt tot onderlinge ruzies, escalaties en woorden die niet meer goed te maken zijn.
Ik ben lid geweest van een vereniging waar een van de regels luidde: er mag overal over gedebatteerd en gediscussieerd worden behalve politiek en religie.
En de reden daarvoor was dat in het verleden dit meerdere keren tot een enorme escalatie heeft geleid waardoor de vereniging in twee kampen ontplofte.

Ik zie dit onderwerp zeer sterk neigen naar een politieke of religieuze discussie, je kunt de ander toch niet overtuigen en dat wel willen resulteert alleen maar in een escalatie.

Dus mods alsjeblieft stop dit en laten we terug gaan naar waar dit forum voor bedoeld is, voor die prachtige hobbie waar we allemaal blij mee zijn en al onze harten harder van gaan kloppen.
Laatst gewijzigd door Kjelt op 23 nov 2021 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Goudgele
Berichten: 514
Lid geworden op: 21 jul 2020 12:56

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Goudgele »

kawarider schreef: 23 nov 2021 22:04 Late we het weer over zwarte pieten hebben.
Ohja, dan komt het vast weer goed :lol: :lol:
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door kawarider »

Of een goudgele. Dan komt ook alles weer goed. Thanks mannen.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door serum »

Ga er vanuit dat hier elkaars mening gewoon gerespecteerd wordt. Dat in het licht van de laatste twee jaar de gemoederen wat op kunnen lopen is logisch.

Mi is er weinig aan de hand, maar laten we elkaar geen stempeltje opdrukken van gevaccineerde of ongevaccineerde wappies of wat dan ook.

Iedereen neemt zijn eigen weloverwogen beslissingen, valt mij hier op de school van onze kinderen vooral op hoe serieus iedereen ermee bezig is. (Fijn om te zien)

Als je hier al niet kan praten over zulke dingen zonder jezelf te verliezen heb ik medelijden met je medeweggebruikers.
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Tonybryden »

Goed besluit serum.
We moeten hier over kunnen discussiëren, ik neem aan als we over de scheef gaan dat er wel ingegrepen wordt.
Het is zeker niet de bedoeling om ruzie met elkaar te krijgen.
Als ik dat ook maar enigzins aan voel komen, trek ik me in deze discussie terug.
Jullie moeten mij ook niet zo serieus nemen met de reacties , ik kom gewoon voor mijn keuze op😉
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door spinningwheels »

Waar eigenlijk niet veel nieuws meer over komt is de vraag waar komt het virus vandaan?
Onderzoeken of het nu idd uit een lab komt hoor je niet veel meer over, vreemd. Maar ook wel logisch het zou best wel een beetje een rel worden als dat uit zou komen. Maar waarom zou het virus uit een lab komen? Dan kan ik bedenken dat het een middel zou zijn om iets tegen de waanzinnige overbevolking en vooral de bevolkingsgroei te doen.
Dat is op zich natuurlijk een nobel streven, want dat de wereld zo naar de knoppen gaat is toch wel redelijk duidelijk.
Maar dan heeft het virus toch echt gefaald, de bevolking groeit nog steeds veel te snel.
Denk dat voor de wereld heel veel beter zou zijn als de bevolking de komende zeg eens 15 jaar ieder jaar met een 1.5 a 2 % af zou nemen. in plaats van de huidige groei van ruim 1%
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Arie Kabaalstra »

zolang we mekaar niet voor rotte vis uitmaken zie ik daar de noodzaak niet toe..

wat het grote probleem is, door Covid is alles ontwricht, en als je naar de droge getallen kijkt, kun je je een aantal dingen afvragen..
is het bestrijden van Covid ineens belangrijker dan het bestrijden van Kanker?
Waarom wordt er nog altijd tabak verkocht, als daar meer mensen aan overlijden dan aan / met Covid?, en waarom moet ik dan een mondkapje op als ik tabak ga kopen?..

hoe je het ook wend of keert, we zijn door de maatregelen, waarvan het effect op zijn minst twijfelachtig mag worden genoemd veel van onze vrijheden kwijt geraakt.. en als men het gevoel krijgt dat je vrijheid wordt aangetast, door maatregelen die niet proportioneel lijken, of zelfs averechts lijken te werken, dan raakt men gefrustreed.

'k ben daar eerlijk in.. Ik heb er zwaar de tyfus in.. Maandagavond boogschieten?.. gaat niet meer door.. 't enige "uitje" wat ik nog had.. maandagavond keek ik naar uit.. Eerst even trainen, bakkie doen met z'n allen, en dan weer de zaal in.. competitie.. de strijd met jezelf, en tegen anderen.. naderhand nog even een Spelletje "Laatste pijl" waarbij we vanaf verschillende afstanden schieten, en degene met de laagste score afvalt.. en dan nog even naborrelen.. wat drinken en slap ouwenelen..

ik mis dat echt.. mijn handboog staat in een hoekje van de kamer, naast de boekenkast te verstoffen.. 't alternatief?.. buiten schieten.. maar de temperaturen zijn momenteel niet dusdanig dat je even lekker gaat staan schieten (een jas met dikke mouwen is niet bevorderlijk voor een zuiver schot), en naderhand even een biertje doen met z'n allen.. mag ook al niet meer.. nou.. dan heb ik het al gezien.. ben er wel een beetje helemaal klaar mee..

Verder.. heb ik geen enkel vertrouwen meer in het "nieuws" dat ons via de NPO bereikt, het beleid van onze Demissionare regering, de inzet van Romeo's bij demonstraties om rellen uit te lokken (nee.. ik ben geen wappie.. dat gebeurt.. er zijn genoeg politieagenten die dat al toegegeven hebben)

't zwalkende beleid, te weinig IC bedden (al jaren, elke winter was het weer gekkehuisdruk, zelfs voordat Covid een issue was), ziekenhuizen die failliet gaan, mondkapjes die WEL werken zijn verboden, maar elke willekeurige lap stof voor je bakkes zou wel goed zijn?.. als je't snapt mag je het me uitleggen..

Dan nog het verhaal over de vaccinaties "je doet het ook voor een ander".. nou.. ik heb meneer Gommers onlangs in een interview horen verklaren dat dat dus NIET zo werkt.. als je gevaccineerd bent, ben je net zo besmettelijk als een niet gevaccineerde.. dus die poot onder de stoel van het covid verhaal is ook al weggezaagd..

Dat soort geklooi maakt mij innerlijk razend.. en ik denk dat ik daarin niet de enige ben.. en dan is het niet meer dan begrijpelijk dat mensen de straat op gaan.. Stuur er dan vervolgens een koppeltje Romeo's op af.. en je hebt gedonder..

Als eens boven water komt hoe dat in zijn werk gaat.. dan zijn de rapen echt gaar...
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Danny »

spinningwheels schreef: 23 nov 2021 23:15 Waar eigenlijk niet veel nieuws meer over komt is de vraag waar komt het virus vandaan?
Onlangs in een Belgische krant: https://www.hln.be/wetenschap/wetenscha ... a3b2e23eb/
De waarheid zal nooit boven komen.
spinningwheels schreef: 23 nov 2021 23:15 Maar waarom zou het virus uit een lab komen? Dan kan ik bedenken dat het een middel zou zijn om iets tegen de waanzinnige overbevolking en vooral de bevolkingsgroei te doen.
Dan hadden ze beter een dodelijker virus laten ontsnappen. Zoals er al naar verwezen werd. 5 miljoen doden op een wereldbevolking van 7 miljard is een heel klein percentage. Dit terwijl er eigenlijk 2 a 3 miljard mensen te veel zijn op deze bol.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Danny »

spinningwheels schreef: 22 nov 2021 23:20 Staat niet eens op de NOS of teletekst .
Hebben jullie in Nederland nog Teletekst? :shock:
Dit werd in België al een tijd uitgeschakeld wegens: "er kijkt geen kat meer naar".
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door John Sellis »

Danny schreef: 24 nov 2021 00:08
spinningwheels schreef: 23 nov 2021 23:15 Waar eigenlijk niet veel nieuws meer over komt is de vraag waar komt het virus vandaan?
Onlangs in een Belgische krant: https://www.hln.be/wetenschap/wetenscha ... a3b2e23eb/
De waarheid zal nooit boven komen.
spinningwheels schreef: 23 nov 2021 23:15 Maar waarom zou het virus uit een lab komen? Dan kan ik bedenken dat het een middel zou zijn om iets tegen de waanzinnige overbevolking en vooral de bevolkingsgroei te doen.
Dan hadden ze beter een dodelijker virus laten ontsnappen. Zoals er al naar verwezen werd. 5 miljoen doden op een wereldbevolking van 7 miljard is een heel klein percentage. Dit terwijl er eigenlijk 2 a 3 miljard mensen te veel zijn op deze bol.

Ja als het voor de krimp van de bevolking was hadden ze het wel effectiever gemaakt. Maar iedereen luistert wel goed naar de overheid, dus dat komt wel erg mooi uit.
Dit kennen we uit China met het sociale credit systeem. Miljoenen Chinezen mogen daardoor niet reizen en dan nog maar te zwijgen over de slavenarbeid.

Van overbevolking is voorlopig nog geen sprake. Als je iedereen een ruimte zou geven van 1x1mtr. Dan past de hele wereld in 3 provincie van Nederland. De hele wereld he!

En al die klimaat gekkies als die echt wat willen doen voor de wereld dan moeten ze gewoon zelfmoord plegen. Ben je meteen weer van die GroenLinks mensen af die voegen sowieso niks toe.

Ze bedenken elke keer wat nieuws om de bevolking bang te maken dat doen ze al 100de jaren. Kijk vroeger met de kerk. Iedereen kent het wel. Maar wel schijnheilig kleine kinderen verkrachten. Zolang je betaald is er wel een plekje in de hemel.

Alles is gebaseerd op angst. Ik heb besloten daar niet aan mee te doen. Dus ik probeer als ze A zeggen B te doen. Gaat me tot nu goed voor de wind daar mee.

Er gaan elke dag 132 mensen dood aan kanker waar we makelijk de helft hadden kunnen verkomen. Maar we gaan die 10 proberen te redden die aan Corona dood gaan. Echt idioot gooi gewoon alles los. En stop ook met die hele discussie over vaccineren en zo.
Vraag je af waarom wij 1.150 ic bedden op 17.500.000 mensen. Dat is een ic bed voor 1 op de 15.000 dat is toch een lachertje. En maar ziekenhuis sluiten.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door spinningwheels »

Danny schreef: 24 nov 2021 00:11
spinningwheels schreef: 22 nov 2021 23:20 Staat niet eens op de NOS of teletekst .
Hebben jullie in Nederland nog Teletekst? :shock:
Dit werd in België al een tijd uitgeschakeld wegens: "er kijkt geen kat meer naar".
Hier in NL zeggen ze er kijkt geen hond meer naar
In theorie kan ik praktisch alles
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door Sven »

Arie Kabaalstra schreef: 23 nov 2021 23:46 Dan nog het verhaal over de vaccinaties "je doet het ook voor een ander".. nou.. ik heb meneer Gommers onlangs in een interview horen verklaren dat dat dus NIET zo werkt.. als je gevaccineerd bent, ben je net zo besmettelijk als een niet gevaccineerde.. dus die poot onder de stoel van het covid verhaal is ook al weggezaagd..
Dat is weer een geval van absolute getallen tegenover relatieve getallen.

De kans dat je covid krijgt is kleiner als je gevaccineerd bent. En je bent korter ziek, minder ernstig ziek en de kans dat je op de IC komt is kleiner. Als je op de IC komt is je verblijf korter.

Zelfs al ben je net zo besmettelijk tijdens je ziek zijn, de periode dat je ziek bent is korter dus het aantal contactmomenten dat je tijdens je ziek zijn hebt is ook kleiner.

Het enige echte probleem is dan dat je misschien minder goed merkt dat je ziek en besmettelijk bent.
En "die ander", hier heb je er een:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ronacrisis
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: gaat mis in rotterdam...

Bericht door kawarider »

Ok dan. Als we toch doorgaan.

Sven, ik ben het in grote lijnen met je eens.
Wat mij vooral stoort is de qr code. Als je gevaccineerd bent kunt je nog steeds heel goed overdragen. Waarom hoeft deze groep niet te testen?

En wat Roos betreft, das heel zuur natuurlijk. Maar als stelselmatig de zorg uitgehold wordt , En er gebeurt iets als Covid dan is Roos daar direct de dupe van. Ligt dat een de calamiteit of aan de overheid die te laks is om iets dergelijks op te vangen?

Als het werkelijk aan mutaties zou liggen dan is het zinloos te blijven vaccineren. Dat werkt dan niet tegen de nieuwe variant.

Wat gisteren bij ons gebeurt is, is typisch voor de situatie nu. Gevaccineerden die willens en wetens toch de deur uit gaan en zo voor verspreiding zorgen. Dankzij de qr code zijn ze volledig vrij om te doen en laten wat ze willen, hoeven niet te testen voor toegang etc.

Nogmaals, niet om olie op het voor te gooien. Mijn observatie, en genoemd gedrag geld gelukkig voor maar een beperkte groep maar is wel dermate groot dat we weer met zijn allen in een lockdown komen.

En ik ben voor vaccinatie, maar dan wel met iets wat niet voor verspreiding zorgt.

Lang verhaal kort.
Qr code moet weg, asap. Of testen voor iedereen.
Vaccineren? Iedereen zelf weten.
Social distancing is het enige dat de zorg kan ontlasten.
Gesloten