2 fase stepper met 8 draadjes

Moderator: Moderators

HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: 2 fase stepper met 8 draadjes

Bericht door HD13 »

diepchess schreef: 25 mei 2022 16:19 https://www.moonsindustries.com/p/20mm- ... 1120002784

Er zijn nogal wat tegenstrijdige geluiden. De website zegt dat hij 4+ kilo levert (zeg 42 Ncm) maar het document wat je kunt downloaden heeft 't over 2.8 kg force, maar alles is in Chinees. Niks nergens niet over aansluiten.

Ervaring hier is gewoon testen dan zie je of hij sterk genoeg is, maar ja dan moet hij eerst werken!
Bij het linkje staat een download (PDF)
Laatste bladzijde van PDF 5-6 is een spoel en 7-8 is een spoel.
Blijkt trouwens ook al uit je start post.
Rest is bedoeld voor een terugkoppeling, als die al aanwezig is, kan zomaar een optie zijn.
FreesKever
Berichten: 638
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: 2 fase stepper met 8 draadjes

Bericht door FreesKever »

Er staan verschillende getallen in de .pdf.

Bij "Reliability and Warranty" staat:
8.5V 0.65A, 30rpm, 1/4 ... , 2kgfcm
Maar iets hoger, bij "Mechanical Characteristics" staat:
< 4.5kgcm
Dus, het lage getal is vermoedelijk het nominale bedrijfskoppel van de motor + tandiwl combinatie, en het grotere getal is vermoedelijk wat de tandwielkast kortstondig kan verdragen zonder te beschadigen.

-------------------------------
De tabel op de laatste bladzijde met "Pin No: 1 t/m 8" ziet erinderdaad uit als een aansluit schema.

Als het terugkoppeling was, dan zou ik een "A" en "B" verwachten, en geen "Speed" en "Direction".

Als ik "Speed" en "Direction" moet geloven, dan verwacht ik een ingebouwde stappenmotorsturing. Ik heb ook 3-fase BLDC motoren gezien van ongeveer dat formaat met ingebouwde motorsturing.
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: 2 fase stepper met 8 draadjes

Bericht door HD13 »

FreesKever schreef: 27 mei 2022 00:16
De tabel op de laatste bladzijde met "Pin No: 1 t/m 8" ziet erinderdaad uit als een aansluit schema.

Als het terugkoppeling was, dan zou ik een "A" en "B" verwachten, en geen "Speed" en "Direction".

Als ik "Speed" en "Direction" moet geloven, dan verwacht ik een ingebouwde stappenmotorsturing. Ik heb ook 3-fase BLDC motoren gezien van ongeveer dat formaat met ingebouwde motorsturing.
In deze zijn de A+, A-, B+ en B- de aansluitingen van de 2 spoelen in de stappen motor.
De Vcc, GND, Speed en Direction zitten er alleen voor een terugkoppeling naar een externe sturing.
Stappen motor zelf heeft dus geen sturing.
Anders hadden ze de A+, A-, B+ en B- spoel uiteinden niet naar buiten gebracht.
Plaats reactie