Nieuwe gebruiker

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
C5CNC
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 17:28

Nieuwe gebruiker

Bericht door C5CNC »

Nieuwe EdingCNC-gebruiker hier...
Wel wat CNC ervaring, maar niet met controllers zoals EdingCNC.

Ik heb wel een tijdje zitten twijfelen tussen UCCNC en Eding.

Van UCCNC heb ik een AXBB-E controller aangeschaft en van Eding een CPU5A4E.
De testopstelling met EdingCNC is goed bevallen, de UCCNC moet ik nog installeren.

Elk systeem zal zijn eigen sterke punten hebben, maar van Eding vind ik het wel erg prettig dat de GCode uitgebreid is met conditionele commando's.
UCCNC kent geen IF-THEN structuren en dat is wel een gemis. Aan de andere kant heeft UCCNC een volledig configureerbare lay-out zodat je de applicatie helemaal aan de machine aan kan passen.

Voorlopig ga ik verder op de EdingCNC route. Ik kom graag met wat vragen...

Henk
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13372
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Nieuwe gebruiker

Bericht door Arie Kabaalstra »

een configureerbare layout, dat klinkt leuk.. als je weet wat je nodig hebt.. bij Mach kan het ook..maar nee..ik heb nog maar weinig goede layouts gezien.

EdingCNC is beperkt te configureren op dat punt, maar eerlijk gezegd heb ik dat nog niet als een beperking ervaren..en ik werk inmiddels 15 jaar met EdingCNC.

met name, en dat stipte je zelf ook al aan..
C5CNC schreef: 28 mei 2022 12:40 van Eding vind ik het wel erg prettig dat de GCode uitgebreid is met conditionele commando's.
Dat stelt je in staat om je eigen cycli te schrijven, er zijn hier al heel wat mensen die een macrootje hebben gebouwd om bijvoorbeeld een potgat te frezen op een bepaalde positie, dialoogje invullen, locatie, afmetingen, voedingen en dieptestappen.. Ok drukken.. koffie..
Op mijn Draaibankje heb ik alle standaard bewerkingen in een dialoogje, ik kies F2 om te vlakken, F3 voor langsdraaien.. bouw zo mijn hele werkstuk op.. en dan kan ik die bewerkingen ook nog opslaan in één bestand, zodat als ik de eerste klaar heb, de volgende alle bewerkingen achter elkaar kan aflopen..

Met name die mogelijkheid om dialogen te maken.. dat is wel één van de sterke punten van EdingCNC vind ik..
Plaats reactie