Simcnc

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Simcnc

Bericht door serum »

Dubieus dat ze daar dan geld voor vragen voor een halfgebakken macro.

Over die contactjes;
Het gaat niet alleen om sluiting mi, maar een contactweerstand met wat aluminiumpruttel op een signaaldraad lijkt mij ook een goed recept voor een gebroken probetip of een beschadigd werkstuk.

En wat is er mis met een probe die niet in het hart van de spindel zit. (kan een fijn stukje pneumatiek op en je offert er geen toolpositie voor op) Qua werkbereik ben ik in de jaren van gebruik nog niet tegen de limiet aangelopen van de USB camera die ook een offset heeft. Als nauwkeurigheid een issue is, dan kan je wat beter nadenken over de gekozen kalibratiemethode.
Gebruikersavatar
P1-Engineering
Donateur
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
Locatie: Haarlem

Re: Simcnc

Bericht door P1-Engineering »

De MACH3, MACH4 macro schijnt al wel een stuk uitgebreider te zijn, die van SIMCNC is nog in ontwikkeling.
Ze weten wel te rekenen, maar maken ook erg mooie spullen.

Ik heb bij mijn machine helaas geen ruimte om de probe naast de spindel te plaatsen, of moet behoorlijk wat werkruimte willen inleveren.
Onderzoek ook de mogelijkheden om de 3d-finder draadloos te maken. Voor bijvoorbeeld de Tormach probes zijn dergelijke ombouwsets te koop, maar dat zijn gewoon simpele NC-switches. De 3d-finder heeft minimaal 12V voeding nodig.
Plaats reactie