Windows7 installeren

Vragen die je boven niet kwijt kunt, kan je hier stellen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Windows7 installeren

Bericht door serum »

Wat is precies je doel? voor een paar tientjes koop je redelijk courante hardware waar je al dit gezeik niet mee hebt. Soms moet je gewoon een hamer pakken en jezelf een plezier doen en die bende aan diggelen rammen zodat je ook niet weer in de verleiding komt om die pion van satan nog een keer onder ogen te hoeven komen.

Als je masochistische trekjes hebt, zijn er andere methodes hoor. :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Windows7 installeren

Bericht door benkr »

serum schreef: 28 jun 2022 18:27 Wat is precies je doel? voor een paar tientjes koop je redelijk courante hardware waar je al dit gezeik niet mee hebt. Soms moet je gewoon een hamer pakken en jezelf een plezier doen en die bende aan diggelen rammen zodat je ook niet weer in de verleiding komt om die pion van satan nog een keer onder ogen te hoeven komen.

Als je masochistische trekjes hebt, zijn er andere methodes hoor. :mrgreen:
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, maar het gaat er denk ik al lang niet meer om of het zinnig is of niet, ik heb hier nu mijn zinnen op gezet en voorlopig zal en moet dit ding gaan doen wat ik wil, zo zit ik voor een deel toch in elkaar. En heel vaak win ik uiteindelijk nog ook. Zie het maar als vrije tijds besteding, ik heb toch niets anders te doen.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Windows7 installeren

Bericht door Bjornski1976 »

Dat je geen password in kan geven wil nog niet zeggen dat ie wat onthoud wat je intypt. ESC is dan ook het devies.

Dat je de boot device manager het riet in hebt gestuurd zal te maken hebben met het niet kunnen vinden van bepaalde bestanden.

Als je in de boot manager kan komen en bios kan je de boel toch redelijk recht kunnen trekken lijkt me.

En ja voor 100 euro heb je een leuke klein gebruikt pctje met usb 3, energie zuinig en rete snel. Voor hetzelfde geld koop je een Windows surface pro met een beetje mzl. Het je een mepscherm en al compleet.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Windows7 installeren

Bericht door benkr »

Jongens ik moet jullie allemaal teleurstellen, sinds vanmiddag werkt het PC-tje goed op Windows 7/32.
Nog even wat drivers laden om het af te maken en dan Mach3 er op en het geheel testen.
Ik heb vooral met Hirens Boot CD nog veel meer van het verborgen bestandssysteem gesloopt, op een gegeven moment bleven er alleen dingen over die niet weg wilden, maar dat was genoeg om het geheel weer met een boot disk (USB) op te kunnen starten en W7/32 te installeren.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Windows7 installeren

Bericht door serum »

Na 5 dagen puzzelen stel je niemand meer teleur Ben. Hooguit je familie :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Windows7 installeren

Bericht door Bjornski1976 »

Goed werk Ben en ter info we zien liever iedereen hier slagen en delen we graag mee in het succes :mrgreen:
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Windows7 installeren

Bericht door benkr »

Het ding zit in een 3HE 19" behuizing, daar zitten nu al de stepperdrivers en 1 BOB kaartje in, met de mogelijkheid voor een tweede BOBje, maar ik ga als het lukt ook de Lichuan servo drive in die kast proppen. Als dat lukt dan heb ik een super compacte besturingskast.
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Windows7 installeren

Bericht door Bjornski1976 »

Zelf ook de waterkoelblokken frezen om alles lekker passief en koel te houden neem ik aan 8)
Klinkt niet gek
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Windows7 installeren

Bericht door benkr »

Bjornski1976 schreef: 29 jun 2022 21:35 Zelf ook de waterkoelblokken frezen om alles lekker passief en koel te houden neem ik aan 8)
Klinkt niet gek
Nee, dat dacht ik niet.
1. dat zie ik niet zitten
2. er is geen plaats voor
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Windows7 installeren

Bericht door benkr »

De servodrive zit er inmiddels ook in, ik heb die er zo in gemaakt dat ik de drive omhoog kan klappen om parameters in te stellen met het kleine keyboardje.
Ik ben benieuwd op het storingsvrij gaat werken want het is inmiddels wel dringen geblazen in de behuizing maar dat gaan we wel ervaren, voorlopig ga ik er gewoon van uit dat er geen onoverkomelijke dingen gaan gebeuren.
Het enige wat ik nu nog moet maken is een soort van aansluitpaneeltje waar ik alle connectoren naar de draaibank op kwijt kan.
Plaats reactie