Advies laser snijmachine voor rvs 3mm

Zelfbouw en koopmachine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Advies laser snijmachine voor rvs 3mm

Bericht door kawarider »

Halleekes, daar was ik al bang voor. Fles zou inderdaad fles zijn. Doe je 24 flessen op een dag als je je kwaad maakt. Ik zou staal gaan snijden, zuurstof zou dan ok zijn volgens Klaassen bij 1 bar. Verdorie daar loop je financieel op leeg man als het 17 bar moet zijn.

Compressor voor snijmasjien zou €34.000 zijn. Pfoe , dan maar een braampje van de plasma.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Advies laser snijmachine voor rvs 3mm

Bericht door stekkestim »

Zuurstof kan ook natuurlijk, maar is bij dunner materiaal minder aangeraden. Maar 1bar (of minder) is bij zuurstof inderdaad van toepassing) Een fles zuurstof kom ik vrij lang mee toe.
Het is natuurlijk ook zo dat met een hoger vermogen je minder gas gaat verbruiken per gesneden stuk. Een 2Kw snijd 2mm staal sneller dan een 1KW,
Het hangt allemaal wat samen, Een 1Kw is goekoper in aankoop maar op termijn weer duurder in gas verbruik dan een 2KW.

Ik heb mijn compressor ook in china gehaald en zit toch wel een héél stuk onder die 34000euro. Maar klaassen zal missien iets van Kaeser of Atlas copco aanbieden?
VDFman
Donateur
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 mar 2011 18:23

Re: Advies laser snijmachine voor rvs 3mm

Bericht door VDFman »

Dat klinkt dat de uitgaven al snel serieus hoog oplopen.
Ik ben ook wel van alles zelf te kunnen doen maar als je ziet wat laten snijden kost, dan lijkt het niet haalbaar om zelf al die apparatuur te hebben.
( voor mij dan toch)
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Advies laser snijmachine voor rvs 3mm

Bericht door kawarider »

Bedankt Stekkestim, dat stelt me een beetje gerust. Info of PB over die compressor zou leuk zijn. Maar starten met O2 kan dus een optie zijn.

En ja, dit soort machines draaien 24-7. Niet in de kleine vermogens maar als ze serieus geld gaan kosten moet dat gewoon terugkomen. Dit blijft natuurlijk ook een boel geld, maar het is terug te betalen voor mijn pensioen . De vraag is of ik dat wil.... antwoord is er nog niet een twee drie. Van de ene kant geloof ik niet dat deze machines nog goedkoper worden, eerder duurder. Geen slecht moment om in te stappen en op zoek te gaan naar productiewerk... hardopgedacht....
Plaats reactie