van XP naar windows 10

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
permeke
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 okt 2015 00:11

van XP naar windows 10

Bericht door permeke »

zoals jullie mss al zullen weten ben ik een diehard apple gebruiker.
Helaas draait eding enkel op pc en vandaar volgende vragen:

mijn XP pc heeft het begeven en ik heb me een laptop aangeschaft waar windows 10 op staat.
Nu heb ik de laatste Eding soft geinstalleerd en vraag me af welke files van mijn oude Eding software map moet overzetten om al mijn coordinaten te behouden.

EN mss niet onbelangrijk, wat zet ik best uit of gooi ik eraf op mijn nieuwe laptop om zonder problemen te kunnen draaien.
Ik gebruik die enkel en alleen om mijn machine te bedienen.

en oh ja , ik heb gemerkt dat telkens Eding op de achtergrond verdwijnt als ik ergens een folder ofzo wil raadplegen , de verbinding tss mijn machine en laptop verbroken wordt. heel vervelend en onnodig lijkt me.

merci
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: van XP naar windows 10

Bericht door Arie Kabaalstra »

je hebt een grote kans dat het 1:1 overgezet kan worden als je de hele map gewoon kopiëert naar je nieuwe Computer.

er is de laatste versies een verandering geweest in de structuur van de Ini File(s), dus daar moet je wel even op letten.
Doorgaans wordt daar rekening mee gehouden als je je bestaande versie opwaardeert naar een nieuwere.

Mogelijk staat er op de website ook een overzichtje van waar je op moet letten als je gaat upgraden.
maar ik zou beginnen met gewoon de map naar je nieuwe computer te kopiëren.
permeke
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 okt 2015 00:11

Re: van XP naar windows 10

Bericht door permeke »

OK, bedankt.
dus inclusief de oude ini file ?
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13370
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: van XP naar windows 10

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. gewoon de hele map kopiëren..

Als alles naar tevredenheid werkt, hoef je niet direct te Upgraden naar een nieuwe versie. zorg eerst dat de huidige versie draait op de nieuwe computer.. upgraden kan altijd nog.. (ik heb, omdat ik nog XP draai op mijn machines) al een jaar of 7 geen Upgrades meer gedaan..
Plaats reactie