IGF Okuma

Moderator: Moderators

Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Uurloon/IGF Okuma

Bericht door Grafjan »

Dank U
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Uurloon

Bericht door benkr »

Grafjan schreef: 17 sep 2022 13:22 Weet er iemand of ik de topic titel kan wijzigen naar Uurloon/IGF Okuma?
Dat kun je zelf, open het eerste item in het topic en kies dan voor wijzigen (het potloodje kiezen) en je kunt zowel de tekst als de kop wijzigen.
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Uurloon/IGF Okuma

Bericht door Grafjan »

Niemand ervaring met Okuma en IGF?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Pablo serina
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2022 18:01

Re: Uurloon

Bericht door Pablo serina »

Grafjan schreef: 15 sep 2022 23:16 Ik vind de IGF besturing van okuma echt niet fijn. Als ik bv een kamer programmeer van 80mm diep en dan programmeer ik daarna op de bodem van de kamer een gaatje boren, en ik maak er dan NC van, dan gaat hij eerst op de bodem van de kamer centeren en boren, en daarna gaat hij de kamer frezen.
Hoi Grafjan,

Naats de F1 knop ( beweging benoemen ) zie je F2 proces benoemen, hier kan je de bewerkingsvolorde wijzigen in het veld (proces beslissing )
druk onder op verplaats +n het nummer van de regel met de bewerking die je wil verplaatsen.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groeten, pablo
Pablo serina
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2022 18:01

Re: IGF Okuma IGF handboek Nederlands

Bericht door Pablo serina »

Ik werk sinds kort bij een bedrijf waar ik met een okuma SP7000M freesbank mag werken.
Nu kom ik al een heel eind met programeren in igf maar loop regelmatig nog tegen foutmeldingen aan.
kan iemand mij helpen aan een IGF programmeer handboek Nederlands?

Groeten Pablo
Grafjan
Berichten: 731
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Uurloon

Bericht door Grafjan »

Pablo serina schreef: 29 sep 2022 17:11
Grafjan schreef: 15 sep 2022 23:16 Ik vind de IGF besturing van okuma echt niet fijn. Als ik bv een kamer programmeer van 80mm diep en dan programmeer ik daarna op de bodem van de kamer een gaatje boren, en ik maak er dan NC van, dan gaat hij eerst op de bodem van de kamer centeren en boren, en daarna gaat hij de kamer frezen.
Hoi Grafjan,

Naats de F1 knop ( beweging benoemen ) zie je F2 proces benoemen, hier kan je de bewerkingsvolorde wijzigen in het veld (proces beslissing )
druk onder op verplaats +n het nummer van de regel met de bewerking die je wil verplaatsen.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groeten, pablo
Klopt, zo doe ik dat nu ook, maar ik vind dat niet echt logisch. En het blijft een probleem als je hetzelfde freesje op verschillende momenten in je programma wilt gebruiken. Hij zet ze dan gewoon achter elkaar. En bij proces benoemen word de frees maar een keer benoemd.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Plaats reactie