Haha, nee hoor, blijf me gerust 'lastig vallen', want zo zie ik dat helemaal niet. Ik probeerde wel duidelijk te maken dat ik niet zomaar wat doe, of onnauwkeurig werk. Zo kwam de opmerking een beetje bij mij over.hugo stoutjesdijk schreef: ↑14 nov 2022 22:02In dat geval ben ik je een TomPoes schuldig.![]()
PS, ik ben na 40 jaar ervaring met besturingen misschien wat eigenwijzer bij sommige dingen, doe het niet om je er mee lastig te vallen, meer om je alert te houden dat niet altijd alles is wat het lijkt.
Voor mij is het pas opgelost als het aantoonbaar is dat dat vinkje de boel verziekt door die toch weer aan te zetten en opnieuw de fout aan te tonen.
Het moet gewoon verklaarbaar zijn wat er dan fout gaat, het blijven gewoon getalletjes die bij elkaar opgeteld worden.
Ik zal je er nu niet meer mee lastig vallen.
Zelf wil ik nu ook aantoonbaar weten en snappen wat er fout ging bij de nek en niet bij het teststukje. Dat lukt alleen als ik bewust de fout kan reproduceren en bewust de fout kan corrigeren. Anders heb ik straks voor 100 euro aan mooi hout op de CNC liggen en blijft het een loterij of de dubbelzijdige bewerking slaagt.
Ik meld me weer als ik nog wat teststukjes heb gefreesd bij verschillende instellingen. Naast volgorde van bewerkingen zal ik ook een schermprintje maken van het variabelen scherm in EdingCNC.
Zijn er nog andere zaken om bewust in de gaten te houden of noteren?