Pakjes bezorgen

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door bartL »

hugo stoutjesdijk schreef: 02 dec 2022 08:10 Volgens mij heb ik gewonnen. :mrgreen:
post-bezorgen.jpg
Hopelijk geen doosje vleeswaren?
MeMoRy
Berichten: 727
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door MeMoRy »

benkr schreef: 02 dec 2022 09:36 Eindejaarsdrukte en personeelstekort, dan krijg je dit soort taferelen.
is er al 20 jaar eindejaarsdrukte? :roll:
JanF
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jan 2016 14:34
Locatie: Ryptsjerk

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door JanF »

Verbazingwekkend deze verhalen.
Bij mij komt alles altijd aan, hooguit 1 of 2 dagen later.
Voor 22:00 besteld volgende dag bezorgd vertrouw ik niet meer zo op.
Verder altijd vrolijke/aardige bezorgers die pakketjes keurig achterom brengen al we niet open doen.
Maar goed ik woon in een dorpje op het Friese platteland.
spikee
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:54

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door spikee »

Hier in Eindhoven altijd vriendelijke en tijdelijke bezorging door Adrie van postnl :P
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Ik heb het zondag besteld, en de levering zou 2 december zijn, tot zover niets vreemds.
Alleen de communicatie van IKEA is een beetje merkwaardig, ook overdreven, ik heb na de opdrachtbevestiging en faktuur inmiddels al 5 mailtjes over de aflevering gehad. (iclusief 2 van postnl hierover)

Er klopt nog veel meer niet, het zijn 5 collie, waarvan 3 doosjes van 30x30x10cm die andere 2 wat groter maar niet schokkend, maar de aflevermail spreekt over 5 zendingen en doet alsof ze 1 onderdeel vandaag komen afleveren.
We wachten het wel af.
Misschien komt er van 5 vestigingen elk 1 collie, het is Sinterklaas dus moeten er wel veel pakjes komen. :mrgreen:
Als ze niet zo belachelijk veel extra informatie verstrekken waar ik toch niets mee kan, had er ook niets fout kunnen staan, wanneer de boel ingepakt wordt of verzonden is maakt eigenlijk niks uit, de consument wil toch alleen maar weten wanneer die de bezorger kan verwachten.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2424
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hainjedaf »

hugo stoutjesdijk schreef: 02 dec 2022 13:03 Ik heb het zondag besteld, en de levering zou 2 december zijn, tot zover niets vreemds.
Alleen de communicatie van IKEA is een beetje merkwaardig, ook overdreven, ik heb na de opdrachtbevestiging en faktuur inmiddels al 5 mailtjes over de aflevering gehad. (iclusief 2 van postnl hierover)
Die maltjes van post.nl zijn pas echt lachen. Dat ze op zondag middag komen bezorgen.
En wel 5x melden dat de bezorger echt met jouw pakket onderweg is.....

En van de internationale zendingen krijg ik de inklaringen meestal te laat om ze nog te kunnen betalen.
Of het pakket is al bezorgd als de website zegt dat het bij de primera klaar ligt....
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini met OctoPrint
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door kawarider »

Meestal gaat het hier goed, maar nu had ik wat VDO meters nodig. Bij elke auto of tuningshop te koop. Ik ben er allemaal niet goed in thuis, specs uitgedokterd enz enz, site van VDO is ok. Nou laat ik daar dan maar bestellen. Afgelopen maandag gedaan, krijg ik op zaterdag een mailtje dat een enkele meter 20 januari verwacht wordt. Ze willen alles in een keer versturen. Ben je wel helemaal fris in je bovenkamer? We zijn een week verder en je hebt nog niets verstuurd? Bij wijze van hoge uitzondering wordt het morgen verstuurd. Bedankt en tot nooit meer, wat een prutsers. VDO zelf notabene.
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2130
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door spinningwheels »

hugo stoutjesdijk schreef: 02 dec 2022 08:10 Volgens mij heb ik gewonnen. :mrgreen:
post-bezorgen.jpg
Moest je ook strafport betalen vanwege te weinig frankering?
In theorie kan ik praktisch alles
HD13
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 dec 2013 17:58
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door HD13 »

Zit dit zo lezen/volgen en er schiet me iets te binnen.
Er eigenlijk maar 2 bezorgers die het ondanks tegenslagen wel voor elkaar krijgen.
De ene is gevestigd in Spanje en de ander zit op de Noordpool.
Beide rode bedrijfskleding en baard. ;-)
motormuis
Berichten: 837
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door motormuis »

kawarider schreef: 04 dec 2022 23:26 Meestal gaat het hier goed, maar nu had ik wat VDO meters nodig. Bij elke auto of tuningshop te koop. Ik ben er allemaal niet goed in thuis, specs uitgedokterd enz enz, site van VDO is ok. Nou laat ik daar dan maar bestellen. Afgelopen maandag gedaan, krijg ik op zaterdag een mailtje dat een enkele meter 20 januari verwacht wordt. Ze willen alles in een keer versturen. Ben je wel helemaal fris in je bovenkamer? We zijn een week verder en je hebt nog niets verstuurd? Bij wijze van hoge uitzondering wordt het morgen verstuurd. Bedankt en tot nooit meer, wat een prutsers. VDO zelf notabene.
sorry maar dit vind ik niet correct

je betaalt een keer verzendkosten maar verwacht dat eer twee zendingen van gemaakt worden voor het zelfde bedrag
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door DaBit »

HD13 schreef: 05 dec 2022 07:06 Er eigenlijk maar 2 bezorgers die het ondanks tegenslagen wel voor elkaar krijgen.
De ene is gevestigd in Spanje en de ander zit op de Noordpool.
Beide rode bedrijfskleding en baard. ;-)
Nou.. Die kinderen van mij bestellen er heel veel, maar een groot deel komt nooit aan.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door hugo stoutjesdijk »

DaBit schreef: 05 dec 2022 08:18
HD13 schreef: 05 dec 2022 07:06 Er eigenlijk maar 2 bezorgers die het ondanks tegenslagen wel voor elkaar krijgen.
De ene is gevestigd in Spanje en de ander zit op de Noordpool.
Beide rode bedrijfskleding en baard. ;-)
Nou.. Die kinderen van mij bestellen er heel veel, maar een groot deel komt nooit aan.
En verder leveren die ook niet helemaal correct af, ik had niets besteld, eerst 2 chocolade letters in de brievenbus, nu ook al een een beetje slordig in m'n schoen gepropt. :lol: (Moeten ze ze toch ergens anders missen)
Zou me niets verbazen als er straks ook nog een banketletter S ergens opduikt. :mrgreen:

PS. die zending met die 5 collie is gewoon volgens planning correct in 1x afgeleverd. Dus alleen de software die de communicatie met de klant doet is een drama.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door Kjelt »

motormuis schreef: 05 dec 2022 07:48 sorry maar dit vind ik niet correct
je betaalt een keer verzendkosten maar verwacht dat eer twee zendingen van gemaakt worden voor het zelfde bedrag
Dit is bij veel online webshops standaard Hans. Tot op het absurde aan toe zelfs.
Tme.eu bv 10 posten besteld 1 post was een connector van 12 gram die kwam pas 7 weken later beschikbaar en 1 post waren 12 connectoren 100+ gram die waren pas 9 weken later beschikbaar.
Wat denk je?
Drie paketten per luchtpost waarbij de tweede dus 1 connectortje van 12 gram bevatte en voor 1x de verzendkosten.
Dat vind ik dan weer belachelijk, hadden ze best met het tweede paketje kunnen versturen echter zo is hun logistiek niet ingesteld, als ze het binnenkrijgen dan moeten opslaan tot er weer wat binnenkomt moeten ze een twee keer zo groot magazijn bouwen. Dus ja ergens begrijp ik het wel maar niet echt milieuvriendelijk.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Pakjes bezorgen

Bericht door kawarider »

Ergens heb je gelijk Motormuis, maar ook weer niet. Twee keer verzenden hoeft voor mij doorgaans niet. Ik kan best een paar dagen wachten, maar twee maanden omdat en enkel onderdeel er niet is wordt me te gek. Vooral ook omdat het bij VDO zelf besteld is en niet bij een wederverkoper. Dat VDO de webshop niet op orde heeft en een week tijd nodig heeft om een bestelling klaar te maken is ook een beetje raar anno 2022. En als daar twee keer transportkosten bijkomen, so be it. Maar nogmaals, bouw geen webshop en probeer niet rechtstreeks te handelen als je dat niet kunt. Ik ga geen twee maanden wachten op een brandstofmetertje, doe effe normaal. Het lijkt wish of alie wel of om het even welke ongeinteresseerde dozenschuiver
Plaats reactie