Luchtblaasmachine gezocht

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door Swake »

Ik zoek een 'luchtblaasmachine' te kopen. En daar begint al meteen het probleem want ik heb wellicht niet de goede naam van wat we nodig hebben.

Het beste kan ik het uitleggen als zijnde een haardroger, maar dan veel krachtiger en zonder de verwarming.

Of ook als een omgekeerde stofzuiger, maar dan ook weer een pak krachtiger. Die darm van de stofzuiger is ook een voordeel want dan kan de motor van de machine gewoon op de grond blijven staan. We hebben trouwens al geprobeerd met een stofzuiger waar zo'n blaasuitgang aan is en dat werkt vrij goed maar omdat die straal lucht zo klein/zwak is neemt de toepassing te lange tijd in beslag.

Misschien zo'n ding om luchtkastelen op te blazen met een lange darm aan, maar dat is dan misschien wat té krachtig.

Criteria is dat het op een 230V stopcontact moet werken. Er is luchtvolume nodig met een redelijk debiet, geen druk. Hoeveel debiet kan ik niet aangeven in de vorm van cijfers.
When it fits stop using the hammer.
Michel
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 mar 2007 22:06
Locatie: IJlst, Friesland

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door Michel »

Een radiaal blower , een zijkanaal blower
Een Slakkenhuis blower

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Michel
Ervaring is het grootboek van mislukkingen
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door spinningwheels »

Zo,n luchtkaseelblazer, zijn er in verschillende vermogens. en natuurlijk geschikt om lang achter elkaar aan te staan.
Weet niet of zo,n electr bladblazer heel lang aan mag staan ( die van de buren in ieder geval wel)
In theorie kan ik praktisch alles
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door Floppy »

Wij hebben zoiets om de honden mee droog te blazen. Ongelooflijk krachtig.
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... y-1306032/
Ik gebruik hem weleens als bladblazer om mijn straatje schoon te blazen.
Gebruikersavatar
André-R
Donateur
Berichten: 251
Lid geworden op: 19 feb 2020 13:31
Locatie: Drempt

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door André-R »

Ik heb ooit eens een oude stal ventilator in een vierkanten houten kist gemonteerd. Als ik een stoffige klus heb zet ik dat ding in een raamopening . die blaast een giga hoeveelheid lucht naar buiten.Ik gebruik m niet meer, je mag ermee experimenteren. werkt op 220.
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Swake
Donateur
Berichten: 1687
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door Swake »

Bedankt voor de ideetjes.
Zo'n oude bladblazer hebben we hier nog liggen, dat is een zeer goed idee en ga ik zeker eens proberen.
Als dat niets wordt dan zal het die hondendroger worden. Die dingen noemen ze ook autodrogers zo te zien en er is een modelletje van 2x 4pk zo te zien ook.

Toestel zal toch zeker meer dan een uur per keer moeten draaien denk ik zo. Met de huidige omgekeerde stofzuiger duurt het nu 2,5 uur. Als ik dat kan halveren zou het mooi zijn.

Heb hier ook nog zo'n grote stalventilator staan uit een varkensstal. Dat ding is uitgerust met een Suzuki 260cc motor. Uitgang van 20cm. Daar komt wel wat wind uit ja. Denk dat de biggen mee door het raam vlogen. Dat is er wat over natuurlijk.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
Rocnc
Berichten: 316
Lid geworden op: 02 dec 2008 20:39

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door Rocnc »

https://nl.bauhaus/verfspuitsystemen/wa ... p/25340073

Geen idee of het past in jouw plan, maar dit soort verfspuiten werkt met een krachtige "omgekeerde stofzuiger". Maakt ook het geluid van een krachtige stofzuiger...

De verfspuit zelf. het "pistool" kan je loshalen. Dan heb je volgens mij precies wat je zoekt. 2e hands zal het vast te koop zijn, want dit is echt zo'n ding wat na 1x gebruik op de vliering belandt (bij ons wel, tenminste).
Progress isn't made by early risers. It's made by lazy men trying to find easier ways to do something. - Robert Heinlein
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2138
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door spinningwheels »

Swake schreef: 12 jan 2023 21:21 Bedankt voor de ideetjes.
Zo'n oude bladblazer hebben we hier nog liggen, dat is een zeer goed idee en ga ik zeker eens proberen.
Als dat niets wordt dan zal het die hondendroger worden. Die dingen noemen ze ook autodrogers zo te zien en er is een modelletje van 2x 4pk zo te zien ook.
Die luchtkasteel dingen zie ik van een 400 watt en dat zal wel oplopen tot ??
In theorie kan ik praktisch alles
skillalot
Donateur
Berichten: 3254
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door skillalot »

Ik heb een Wagner Flexio 590 verfspuit, en dat was t eerste waar ik aan moest denken bij deze vraag. Kun je perfect instellen hoe hard hij blaast, en kan ook echt goed hard blazen. Als het toch alleen om het blazen gaat zou ik een goedkoper merk zoeken, zijn er zat voor een paar tientjes al te koop.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2468
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Luchtblaasmachine gezocht

Bericht door hainjedaf »

er zijn ook van die blazers voor rubberboten en luchtmatrassen.
Soort van haardroger waarvan de mond op de blaas- of zuigkant kan.

Worden die bananen en andere drjfdingen in zwembaden ook mee opgeblazen.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
Plaats reactie