Blauw printen
Moderator: Moderators
Blauw printen
Ik ben een beetje op het net aan het kijken wat er zoal allemaal geprint word. Het valt mij op dat heel veel modellen in blauw kunststof geprint word. Print dat beter? Of ziet dat er beter uit? Mijn vraag is dus:is daar een reden voor?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Re: Blauw printen
Paar weken terug van Hans (motormuis) geleerd.
Blauw is de enigste kleur die van nature niet in levensmiddelen zit.
Alle kunstof onderdelen voor machines uit de levensmiddelen industrie zijn dus blauw zodat het makkelijk te zien is als er iets is afgebroken en in het voedsel terecht is gekomen.
Dat is geen antwoord op je vraag maar ik kan me voorstellen dat blauw door het vele gebruik in de industrie goedkoper is ?
Blauw is de enigste kleur die van nature niet in levensmiddelen zit.
Alle kunstof onderdelen voor machines uit de levensmiddelen industrie zijn dus blauw zodat het makkelijk te zien is als er iets is afgebroken en in het voedsel terecht is gekomen.
Dat is geen antwoord op je vraag maar ik kan me voorstellen dat blauw door het vele gebruik in de industrie goedkoper is ?
Zwart (roet) is de goedkoopste kleurstof voor kunststoffen. Wit (titanium dioxide en krijt) zijn ook goedkope kleurstoffen. Roet (grafiet) en krijt hebben vaak een positieve invloed op de sterkte van kunststoffen.
Behalve prijs is FoodAproved ook een belangrijke keuze bij het bepalen van de kleur.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- Markus
- Donateur
- Contacteer:
Op de Zortrax M200 print bij mij Oranje ABS het beste. Grijs Hips doet het ook erg goed. Op de creality ender 3 s1 werkt wit ASA van REAL goed en blauw/wit marmer PLA.
Ook goede resulatten met wit ASB op de Zortrax, zwart is meestal niet erg mooi.
Greezt,
Markus
Ook goede resulatten met wit ASB op de Zortrax, zwart is meestal niet erg mooi.
Greezt,
Markus
Weer wat geleerd. Misschien is het wel gewoon zo, dat net als bij mij, de meeste mensen blauw als lievelingskleur hebben.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Ik denk gewoon dat iedere halfgebakken techneut blauw als lievelingskleur heeft. (als ik naar mijzelf kijk geldt dat in ieder geval ook)..
- hainjedaf
- Donateur
- Contacteer:
Met vriendelijke groet,
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint
Lulzbot TAZ Pro met OctoPrint
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint
deze zijn ook blauw..............
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uYynDKY ... Eo&index=1[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uYynDKY ... Eo&index=1[/youtube]
- hainjedaf
- Donateur
- Contacteer:
Oh jongens... het wordt wel een boomer onderwerp als we het over sesamstraat en de smurfen gaan hebben :)
Dat kennen die milennials niet meer
Dat kennen die milennials niet meer

Met vriendelijke groet,
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint
En hoeveel millenials lopen er hier rond? 

De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
- hainjedaf
- Donateur
- Contacteer:
Ehhh Ja die was errrug blauw.... En dan de Freshly Caught Cornish Pixies out Harry Potter ...
Wrijf het er even in

Met vriendelijke groet,
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint
Marout Borms,
Amsterdam
Prusa Mini met OctoPrint