Printer slaat op hol

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Printer slaat op hol

Bericht door Grafjan »

Beste mede tobbers
Was samen met mijn neefje wat aan het printen, een autootje van internet geplukt. Deze was maar heel klein dus had ik hem in de slyser verschaald. Is ie bijna klaar met printen begint hij rare bewegingen te maken buiten het werkstuk. Op den duur botste de nozzle op het werkstuk. Iemand enig idee wat er gebeurt kan zijn?
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer slaat op hol

Bericht door Grafjan »

Afbeelding
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer slaat op hol

Bericht door Grafjan »

Zelfs de glasplaat is van zijn plek geduwd.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Printer slaat op hol

Bericht door hfjbuis »

Grafjan schreef: 10 apr 2023 11:00 Iemand enig idee wat er gebeurt kan zijn?
Als het reproduceerbaar is, zit het in de gcode. Dan is er mogelijk iets mis met de slicer of met het kopieren van het bestand naar een USB stick. Als je het stl bestand kunt openen met een ander programma (FreeCad) vanaf dezelfde USB stick, kun je zien of het daar tenminste goed op staat. Anders opnieuw proberen. Gaat het de 2e keer wel goed, dan kan er intern de controller iets mis zijn gegaan. Heb je een display op de printer, waarmee je zonder computer kunt printen, kan het ook in dat stuk van de printer zitten.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Printer slaat op hol

Bericht door rien1959 »

Dit heb ik ook wel eens meegemaakt. Bleek de geheugen stick niet betrouwbaar meer. Na formatteren en opnieuw het bestand genereren was alles opgelost.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer slaat op hol

Bericht door Grafjan »

Dank jullie wel, denk niet dat ik dat autootje nog een keer ga printen. Ik heb de SD kaart geformatteerd en ben nu de wieltjes aan het printen, ben benieuwd.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
MartijnD
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2023 17:39

Re: Printer slaat op hol

Bericht door MartijnD »

Ik heb dit ook wel eens gehad met goedkope nozzles uit china, deze waren niet de maat die erop stond (0.4 was eigenlijk 0.35 of misschien of kleiner) en daardoor kreeg je dat hij op bepaalde plekken teveel materiaal neerlegde en op andere plekken te weinig. Voor wat ik kan zien op de foto's, zie ik dit hier niet, want dan heb je vaak ook meer problemen. Mocht je hier aan twijfelen zou je de nozzle kunnen wisselen of je zult met Z-hopping een beetje aan gevolg bestrijding kunnen doen.
Gebruikersavatar
rien1959
Berichten: 637
Lid geworden op: 18 mar 2008 16:59
Contacteer:

Re: Printer slaat op hol

Bericht door rien1959 »

@MartijnD : je hebt het verhaal niet goed gelezen .... de printer gaat rare bewegingen maken. Dat heeft niets met de nozzle te maken.
Grafjan
Berichten: 732
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Printer slaat op hol

Bericht door Grafjan »

rien1959 schreef: 10 apr 2023 13:49 Dit heb ik ook wel eens meegemaakt. Bleek de geheugen stick niet betrouwbaar meer. Na formatteren en opnieuw het bestand genereren was alles opgelost.
Gedaan, ziet er nu beter uit! Bedankt.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
Plaats reactie