AnkerMake M5

Hier kunnen de nieuwste ontwikkelingen en zelfbouw printers besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: AnkerMake M5

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb de BambuLab X1 aangeschaft en er inmiddels ook al het e.e.a. mee geprint.
Wat een geweldig apparaat! Zo uit de doos gehaald, paar transportschroefjes verwijderd, schermpje er op geklikt, stekker in het stopcontact en gaan met die banaan!.
De printer begint met het het uitlijnen, vervolgens wordt het bed verwarmd en ingemeten. Er worden een paar testlijnen getrokken en de print begint.
Na de eerste laag stopt hij om de laagditke te meten. Als die goed is gaat hij verder met de rest van de print. Die kop gaat zo geweldig snel heen en weer dat het er bijna bang van wordt :shock: Printjes komen er mooi uit. Ik ben voorlopig dus heel tevreden!. Ik heb ook de AMS nog bijbesteld maar die is even uitverkocht. Komt waarschijnlijk eind deze maand weer binnen.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: AnkerMake M5

Bericht door andrefc101 »

Heb je dat 4 kleurending gekocht Johan?
Oh… wordt nageleverd zie ik, gaaf ding hè…
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: AnkerMake M5

Bericht door serum »

Dat is die AMS
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: AnkerMake M5

Bericht door andrefc101 »

serum schreef: 18 mei 2023 20:34Dat is die AMS
Yes
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: AnkerMake M5

Bericht door Ballegooijen »

andrefc101 schreef: 18 mei 2023 20:33 Heb je dat 4 kleurending gekocht Johan?
Oh… wordt nageleverd zie ik, gaaf ding hè…
Ja, ik moet er nog even op wachten. Lijkt mij ook wel nuttig, 4 kleuren kunnen er in. Je kan nog uitbreiden naar 4 van die toestellen. Je kan dan een mix maken van (4x4) 16 kleuren in een print.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: AnkerMake M5

Bericht door serum »

Mooi man, eindelijk een printer die werkt Johan! dat zijn goede apparaten. Als ik mijn huidige printer niet zo lekker aan het printen had zou ik dezelfde kopen. Multimateriaal gebruik ik nooit, enige dat misschien sporadisch handig zou kunnen zijn is een wateroplosbare support, maar tot nu toe kom ik altijd nog weg door het ontwerp iets aan te passen, in tweeen te splitsen en daarna met epoxy aan elkaar te lijmen. (gaat mooi met PETG)
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: AnkerMake M5

Bericht door MeMoRy »

Ik heb ook zitten kijken naar multi material. Maar kan naast versiering niet veel bedenken nog.
Verder vind ik het vooral een groot probleem dat er zoveel verloren gaat in de zgn wipe tower. Zonde van filament en niet goed voor milieu.
Losse extruders zoals de prusa xl zal hebben is dan een oplossing, maar een dure oplossing
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5419
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: AnkerMake M5

Bericht door serum »

ja, maar dan ben je je lage inertia wel kwijt door de verhoogde bewegende massa. Ik zou niet weer van direct-drive af willen. (en een lichtgewicht Sherpa mini kan toch prima met 30mm3/s flow overweg in PETG) Bowden is gewoon wat minder voorspelbaar op hogere snelheid. Ben er geen fan van voor > 15mm3/s prints

En om er nou een ATC op te bouwen is weer een project waar ik niet op zit te wachten voor gebruik vs geinvesteerde tijd. e3d heeft dat wel redelijk voor elkaar met een core xy platform. Printen is voor mij eigenlijk een bijzaak, handig voor het printen van lastige ducts etc en opspanmalletjes voor eigenaardig freeswerk. Het is een makkelijk proces, niks opspannen, slicer aan, voorkeuren hoef je niet meer in te stellen, slice, start en een paar uur later staan er redelijke werkstukken te wachten. (0,6mm nozzle, 0,3mm laagdikte op 150mm/s gaan opmerkelijk vlot en leveren een erg sterke en alsnog knappe print op in PETG).
Plaats reactie