Sinos sds 6 2-v

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Filip
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2023 21:07

Sinos sds 6 2-v

Bericht door Filip »

Hallo allemaal, ik heb op mijn draaibank een digitale uitlezing van sinos geïnstalleerd. Heeft er hier misschien iemand een deftige handleiding voor.
Bedankt Filip.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door benkr »

Ik heb het manual voor je in de knowledge base gezet, dan is het meteen voor iedereen toegankelijk.
Filip
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2023 21:07

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door Filip »

Bedankt
Filip
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2023 21:07

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door Filip »

Ik heb hier toch nog een probleempje dat Ik niet vindt.
Als ik de dwarsslede volgens mijn oude nonius 1mm verplaats komt er op mijn digitale uitlezing slechts 0,5mm bij. Dus op mijn nonius heb ik dan wat ik effectief van de diameter afneem maar op de digitale zie ik enkel de verplaatsing van de langsslede. Iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door andrefc101 »

Filip schreef: 25 mei 2023 18:53 Ik heb hier toch nog een probleempje dat Ik niet vindt.
Als ik de dwarsslede volgens mijn oude nonius 1mm verplaats komt er op mijn digitale uitlezing slechts 0,5mm bij. Dus op mijn nonius heb ik dan wat ik effectief van de diameter afneem maar op de digitale zie ik enkel de verplaatsing van de langsslede. Iemand een oplossing?
Jazeker, de manual lezen misschien?
Er is een klein verschil tussen diameter- en radius draaien... het zou kunnen dat dat in die handleiding staat.
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 25 mei 2023 18:57
Filip schreef: 25 mei 2023 18:53 Ik heb hier toch nog een probleempje dat Ik niet vindt.
Als ik de dwarsslede volgens mijn oude nonius 1mm verplaats komt er op mijn digitale uitlezing slechts 0,5mm bij. Dus op mijn nonius heb ik dan wat ik effectief van de diameter afneem maar op de digitale zie ik enkel de verplaatsing van de langsslede. Iemand een oplossing?
Jazeker, de manual lezen misschien?
Er is een klein verschil tussen diameter- en radius draaien... het zou kunnen dat dat in die handleiding staat.
Klopt, je moet inderdaad bewust kiezen, en dat hoef je maar eenmalig te doen, het hoe staat inderdaad in de manual.
Filip
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2023 21:07

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door Filip »

Juist gevonden. Ik was inderdaad verkeerd aan het zoeken in de manual en was me aan het focussen op de "conversion of relative/absolute display ". Sorry voor de last en bedankt voor de moeite. 😁
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door andrefc101 »

Filip schreef: 25 mei 2023 19:31 Juist gevonden. Ik was inderdaad verkeerd aan het zoeken in de manual en was me aan het focussen op de "conversion of relative/absolute display ". Sorry voor de last en bedankt voor de moeite. 😁
Graag gedaan… soms sta je op het verkeerde been, en dan kan een anderstalige manual lastig zijn…… 😉
Filip
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2023 21:07

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door Filip »

Merci andrefc101,
Even oftopic maar ik ben bezig met de restauratie van een FC 2a met zes cilinder benzine motor.
Groetjes Filip
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Sinos sds 6 2-v

Bericht door andrefc101 »

Dat is erg leuk, ben ik wel benieuwd naar!
Plaats reactie