Het interessante aanbiedingen topic

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
henkzelf
Donateur
Berichten: 322
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:18
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door henkzelf »

Brother inkt: PB verstuurd.
Gebruikersavatar
hainjedaf
Donateur
Berichten: 2469
Lid geworden op: 01 aug 2011 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hainjedaf »

MeMoRy schreef: 27 sep 2023 08:16
Markus schreef: 26 sep 2023 20:38 Waar zou het toch voor gebruikt worden ??
Tja, denk creatief. Bij die ouderwetse bewegende reclameborden. Of kinetische kunstwerken. Of oscillerende vaantjes voor een ventilator. Etc.etc.
Gewoon iets beter kijken op xhamster.com

Iets met rubber vriendje.
Met vriendelijke groet,
Marout Sluijter-Borms,
Amsterdam

Prusa Mini+ Wifi & X1 Carbon met X1Plus
Sparren en tinkeren met iedereen en over alles wat techniek is.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Kwam deze tegen op Marktplaats, lijkt me een leuk draaibankje voor niet al te veel geld:

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... ank-huvema

Heeft langs en dwarsvoeding zo te zien.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door hfjbuis »

Inderdaad een mooie draaibank en behoorlijk compleet.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Swets »

mjeuring schreef: 26 sep 2023 21:15
Markus schreef: 26 sep 2023 20:38
Waar zou het toch voor gebruikt worden ??
Ik lees :"..goede stijfheid, hoge hardheid, sterke buigweerstand..."
Kan je wel een paar filmpjes sturen... :-)
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
MeMoRy
Berichten: 737
Lid geworden op: 17 okt 2022 09:40
Locatie: Utrecht

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door MeMoRy »

benkr schreef: 29 sep 2023 12:17 Kwam deze tegen op Marktplaats, lijkt me een leuk draaibankje voor niet al te veel geld:

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-ze ... ank-huvema

Heeft langs en dwarsvoeding zo te zien.
Tjeetje, leuk ja! Als ik niet in de kreukels lag met mijn rug, was ik wel even langsgegaan
Gek dat hij nog niet weg is trouwens.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13540
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Arie Kabaalstra »

MeMoRy schreef: 01 okt 2023 13:22 Als ik niet in de kreukels lag met mijn rug,
Slap excuus...3maanden nadat ik ontslagen was uit de revalidatie kliniek na 12 botbreuken.. een draadvonkmachine opgehaald... :mrgreen:
XL500SZ
Berichten: 155
Lid geworden op: 25 sep 2017 09:54
Locatie: Grunn'

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door XL500SZ »

Ixion Kolomboormachine 380
€ 55,00
https://link.marktplaats.nl/m2028625895
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Benny_DS »

MeMoRy schreef: 27 sep 2023 18:26 Ohjee, niveautje hier 🤦
Ik zal m'n 13 jarige buurjongen erbij halen. Die kan er vast om lachen.
Hopelijk nog. Maar wie weet wat 13 jaar leven naast een zuurpruim nu al met hem heeft gedaan...
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door benkr »

Benny_DS schreef: 02 okt 2023 12:41
MeMoRy schreef: 27 sep 2023 18:26 Ohjee, niveautje hier 🤦
Ik zal m'n 13 jarige buurjongen erbij halen. Die kan er vast om lachen.
Hopelijk nog. Maar wie weet wat 13 jaar leven naast een zuurpruim nu al met hem heeft gedaan...
Ai :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

Ik wilde mij er niet mee bemoeien maar vind het nu toch wel een rare discussie worden met weinig respect voor een ander.

Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb wat Markus bedoelt met de vraag: "Waar zou het toch voor gebruikt worden ??".
Hainjedaf komt met een hint, maar in die wereld worden toch echt niet van dit soort zware stalen mechanismen gebruikt.

En het plaatje van Benny_DS snap ik op zich al niet, laat staan het verband met de vraag waar het mechanisme van Markus voor zou kunnen dienen.

Nu ben ik een beetje dom!!! Dus als iemand mij de clou achter een en ander kan uitleggen, dan graag (het moet blijkbaar een grap zijn).

Maar als het gewoon onderbroeken lol betreft, dan laat maar. Ik stel voor dat we dan dit topic weer gereserveerd houden voor "interessante aanbiedingen"
Benny_DS
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 nov 2016 14:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Benny_DS »

Kars-cnc schreef: 02 okt 2023 18:06 Ik wilde mij er niet mee bemoeien maar vind het nu toch wel een rare discussie worden met weinig respect voor een ander.

Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb wat Markus bedoelt met de vraag: "Waar zou het toch voor gebruikt worden ??".
Hainjedaf komt met een hint, maar in die wereld worden toch echt niet van dit soort zware stalen mechanismen gebruikt.

En het plaatje van Benny_DS snap ik op zich al niet, laat staan het verband met de vraag waar het mechanisme van Markus voor zou kunnen dienen.

Nu ben ik een beetje dom!!! Dus als iemand mij de clou achter een en ander kan uitleggen, dan graag (het moet blijkbaar een grap zijn).

Maar als het gewoon onderbroeken lol betreft, dan laat maar. Ik stel voor dat we dan dit topic weer gereserveerd houden voor "interessante aanbiedingen"
Dus omdat jullie humor afwijkend of onbestaande is van de onze en niet begrijpen waarover het gaat moet de rest zijn mond maar houden?
Ontopic blijven, graag, maar ga je dat dan ook doortrekken naar iedereen? Dit topic staat vol met offtopic en afwijkende berichten van "anciens". Maar schande als daar ooit op gereageerd wordt.
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1021
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Markus »

@kars-cnc Nu ben ik een beetje dom!!! Dus als iemand mij de clou achter een en ander kan uitleggen, dan graag (het moet blijkbaar een grap zijn).
2005-2011 had ik een ebay winkel in Duitsland en verkocht ik mechanische onderdelen (voornamelijk lineaire), China import

Op een dag kocht een bedrijf 1 stuks 30mm precisie rondstang en 1 stuks bijbehorende lineaire kogellager.

"Dat is raar" dacht ik, want de meeste kochten op zijn minst 2 rondstangen en 4 lagerblokken. Voor CNC zelfbouw.

Dus ik die klant opzoeken met google, ze bleken de rondstang aan een omgebouwde keukenmachine te hangen met ronde schijf om een pompende beweging te maken

Aan het einde van de rondstang was een dildo gemonteerd, prijskaartje van dit stukje Duits vakwerk was toen meerdere duizenden euros.

Het is tegenwoordig wat goedkoper geworden, vond het grappig dat een Chinees blijkbaar dat concept had nagebouwd en bovendien nalaat om te zeggen waar het voor bedoeld is.

Mocht er behoefte zijn aan plaatjes google dan met safe search uit de term "sex machine", pas op zeer Not Safe For Work (NSFW), seksuele content tot over je oren

Greetz,

Markus
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Het interessante aanbiedingen topic

Bericht door Kars-cnc »

Dank, Markus voor je uitleg! Zo is het best een grappig verhaal, van die Duitser die 1 stuks 30mm rondstang en 1 stuks lineaire kogellager bij jou kocht.

Toch lijkt het mij sterk dat de Chinees die dit mechaniekje produceert dat speciaal voor die markt doet. Zo'n Chinees gaat pas produceren als hij een massa markt vermoed. Er zijn natuurlijk veel meer toepassingen voor een lineaire beweging zoals:
MeMoRy schreef: 27 sep 2023 08:16 Bij die ouderwetse bewegende reclameborden. Of kinetische kunstwerken. Of oscillerende vaantjes voor een ventilator. Etc.etc.
Plaats reactie