Iconen maken voor EdingCNC

Nederlandse CNC controller op basis van de usb poort of Ethernet.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13538
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Iconen maken voor EdingCNC

Bericht door Arie Kabaalstra »

Jongelui,
zoals wel bekend kun je voor EdingCNC zelf je icoontjes maken.. maar hoe doe je dat snel en eenvoudig?..
Ik doe dat tegenwoordig met QCad.. en wel hierom:
met de juiste instellingen kun je je Resolutie in QCad makkelijk vertalen naar Pixels in Paint.Net
Hoe?.. wel in QCad: Layer 0 Lijndikte 0.. teken Vierkantjes van 49 x 49 mm, centreer de eerste op X0 Y0, en kopieer ze dan in een raster.
Waarom 49 x 49?..
Layer 1 stel je in op een lijndikte van 1 mm, dan kun je op de Grid lijnen PRECIES centreren...
Dan teken je in elk vierkantje een Icoon, kleurtjes komen later..

Icoontjes klaar? Exporteren maar.. Bitmap Export (Sneltoets xb), breedte en hoogte 49, export Bounding Box of Selection aanvinken. en Pixels per drawing unit =1, zo zijn je 1 mm brede lijnen ook 1 pixel breed, Anti-aliasing uit laten staan.. Ik klikken, map kiezen en een naampje geven..

25031

Dan Open ik ze in Paint.Net om er wat kleurtjes in te strooien.. eerst draai ik de kleuren om, zodat ik zwarte lijnen op een witte achtergrond krijg, eventueel het Contrast maximaliseren om grijze delen ofwel wit dan wel zwart te maken en dan met het "Fill" gereedschap de achtergrond een kleurtje geven, en wat kleur aan het icoon zelf te geven.. opslaan.. en klaar!
Plaats reactie