LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - gearriveerd
Moderator: Moderators
Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - bestellen voor 20 november
Ik doe mee voor een set.
Re: LitexCNC: gezamenlijk inkoop (LED-kaart + HUB75HAT) - bestellen voor 20 november
Staat genoteerd! Nog 1 beschikbaar.
Als er iemand dan nog er bij komt, dan neem ik er zelf eentje minder, vandaar dat ik met 1 / 2 in de lijst sta. Ik heb altijd nog mijn v1.0 prototypes voor de machines.
Assumptions are the mother of all $%^& ups.
Twee keer meten is zeker weten, als je weet wat je meet...
Ik zou voor de laatste gaan als ik hier online wat hulp kan krijgen om het tot een goed einde te brengen :-)
Ik heb je genoteerd. Op dit moment loopt er een thread met daarin stappen om de configuratie op te stellen. Als je straks zover bent met wat er allemaal aan moet worden gesloten kan ik ook de config als voorbeeld gebruiken.
Er zijn nu 15 stuks besteld, vanavond ga ik de bestellingen voor de onderdelen plaatsen. De kleur van de PCB wordt paars, want daar zijn de meest mensen voor.
De 5a-75b ligt op het kritische pad: deze wordt verwacht tussen 5 en 12 december te worden geleverd.
De 5a-75b ligt op het kritische pad: deze wordt verwacht tussen 5 en 12 december te worden geleverd.
De eerste documentatie van de HUB75HAT staat online:
https://litexcnc-hub75hat.readthedocs.i ... index.html#
https://litexcnc-hub75hat.readthedocs.i ... index.html#
Status-update:
- 15 LED-kaart 5A-75B zijn besteld;
- Connectoren zijn besteld;
Even een opmerking over die kleine printjes die een IC moeten gaan vervangen:
Neem de printdikte zo dun mogelijk en probeer de einden van de spoortjes, dus de zijkantjes van het printje,ook te metaliseren, eigenlijk net zoals een SMD component. Dat maakt het solderen stukken makkelijker denk ik en kost eigenlijk niets extra.
Neem de printdikte zo dun mogelijk en probeer de einden van de spoortjes, dus de zijkantjes van het printje,ook te metaliseren, eigenlijk net zoals een SMD component. Dat maakt het solderen stukken makkelijker denk ik en kost eigenlijk niets extra.
Dit ontwerp is niet van mij. Ik heb het alleen in een paneel gegooid. Het originele ontwerp kun je hier vindenbenkr schreef: ↑20 nov 2023 23:08 Even een opmerking over die kleine printjes die een IC moeten gaan vervangen:
Het materiaal is FlexPCB, met een dikte van 0.2 mm. Castellated holes (de zijkantjes metalliseren) is extreem duur! Om deze reden zit er allemaal plated through-hole in de 'ICs'. Met een mes kun je de randen wegsnijden, waarna je de castellated holes hebt.
Stap 1: de bypass losknippen (met schaar)
Stap 2: op maat snijden
Snij het board op de rode lijn (er zijn genoeg spares voor iedereen!). De lijn ligt op de rand van het gat, niet in het middelpunt. Probeer de lijn zo recht mogelijk te snijden. Het idee is om zoveel mogelijk van het koper weg te halen, maar het koper van het gat te laten zitten.
Stap 3: Solderen maar
Merk op dat de eerste 'pin' van de bypass overeenkomt met de tweede pin van de buffer.
Weggeef-actie:
3 stuks BOB4AXIS: prototype waarmee makkelijk 4 stappenmotor drivers + homing switches op de HUB75HAT kunnen worden aangesloten:
3 stuks BOB4ENCODER: prototype waarmee gemakkelijk 4 (differential) encoders op de HUB75HAT kunnen worden aangesloten
De PCBs zijn niet bestukt, de kosten (20 Euro voor 5 stuks) zijn m.i. te hoog voor een prototype. De hoeveelheid componenten vallen mee: circa 4 ICs (SOIC) en 10 SMD weerstanden / condensatoren maat 1206.
De onderdelen moet ik nog bestellen, deze zijn geen onderdeel van de weggeef-actie, maar deze schat ik in op circa 5,00~7,50 Euro per board.
Voorwaarden:
3 stuks BOB4AXIS: prototype waarmee makkelijk 4 stappenmotor drivers + homing switches op de HUB75HAT kunnen worden aangesloten:
- NPN en PNP homing switches worden ondersteund, per as instelbaar door middel van jumpers.
- Alle signaal zijn differentieel, met ondersteuning voor 400 kHz stap frequentie in een EM-vervuilde omgeving.
- ENA signaal kan worden geïnverteerd, instelbaar per as. (Leadshine drivers hebben een active LOW ENA signaal; ofwel ze gaan uit als ENA hoog is )
- ALARM heeft ingebouwde 5V pull-up en is voorzien van kortsluitbeveiliging d.m.v. een 300 mA poly-fuse
3 stuks BOB4ENCODER: prototype waarmee gemakkelijk 4 (differential) encoders op de HUB75HAT kunnen worden aangesloten
- Ondersteund 4 encoders met index-pulse of 6 encoders zonder index pulse (totaal 12 inputs);
- Per input kan worden geselecteerd of het signaal diferentieel (MPG, encoder) is of 'single ended' (simpele knop);
- Aan de bovenzijde is een verbinding voor seriële uitbreiding (onder ontwikkeling, maar denk aan GPIO via MCP23017).
De PCBs zijn niet bestukt, de kosten (20 Euro voor 5 stuks) zijn m.i. te hoog voor een prototype. De hoeveelheid componenten vallen mee: circa 4 ICs (SOIC) en 10 SMD weerstanden / condensatoren maat 1206.
De onderdelen moet ik nog bestellen, deze zijn geen onderdeel van de weggeef-actie, maar deze schat ik in op circa 5,00~7,50 Euro per board.
Voorwaarden:
- Je doet mee met de gezamenlijke inkoop van de HUB75HAT. Het PCB wordt samen met de HAT meegestuurd.
- Je bent van plan om op korte termijn de kaart te gaan gebruiken. Graag gebruik ik je feedback voor het verbeteren van de proto-types.
- Beperkte voorraad: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Dank dat je ons zo op de hoogte houdt! (Ik mis de optie om een duimpje te geven bij een post.)
Ik zou graag mee willen doen met beide extra kaarten, mijn termijn dit alles te gaan testen/gebruiken staat op zijn vroegst ergens het komende jaar dus ik betaal graag voor beide kaarten extra.
Ik zou graag mee willen doen met beide extra kaarten, mijn termijn dit alles te gaan testen/gebruiken staat op zijn vroegst ergens het komende jaar dus ik betaal graag voor beide kaarten extra.
Ik houd me ook aanbevolen voor de extra kaartjes, maar ook ik ga er pas ergens volgend jaar iets mee doen.
Zou 5 assig ook mogelijk zijn?
Ik doeook graag mee met de extra kaarten bvb dank
AI Hembrug DR1
Optimum BF 46 vario
Optimum BF 46 vario