Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Moderator: Moderators

Plaats reactie
njvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2024 20:01

Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Bericht door njvo »

Hallo mensen!

Omdat ik er online niet super veel over kon vinden, dacht ik misschien heeft iemand iets aan mijn ervaringen met Aikron.

Als hobbyist ben ik al heel lang op zoek naar een DRO, maar de bekende goedkope sets van de bekende Aziatische retailersites konden mij op de een of andere manier niet zo overtuigen. Ik hoorde Stefan Gotteswinter Aikron-DRO's voor zijn machines noemen op zijn YouTube-kanaal (ik heb dezelfde freesbank als hij) en toen er in december vakantiekortingen waren, heb ik de aankoop gedaan. Vooral omdat ik het merk Aikron ook op al mijn favoriete Instagram-accounts zie opduiken.

Het verkoopteam van Aikron bood geweldige persoonlijke ondersteuning via e-mail en de verzending was eigenlijk behoorlijk snel! Ik denk dat contact opnemen met het daadwerkelijke bedrijf echt geruststellend is in termen van kwaliteit en ze bieden ook vooraf geconfigureerde kits aan voor de meest populaire freesbanken (bijv. Deckel en Bridgeport).

Eenmaal ontvangen ziet het er fantastisch uit en voelt fantastisch aan. De slanke linialen passen perfect bij de Deckel FP1 en zijn daardoor vrij eenvoudig te bevestigen zonder dat ze uitsteken.

Sterker nog, ik ben zo blij met de DRO en de service dat ik nog een set heb besteld voor mijn gloednieuwe draaibank die nog moet worden gerestaureerd (AI Hembrug DR1LS).

Hieronder enkele foto's.
IMG20240116162246.jpg
IMG20240119210546.jpg
IMG20240119210556.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12054
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Klinkt goed.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er geconfigureerd wordt voor zo'n specifieke kit. Of zijn dat meer montage hulpmiddelen?

En welkom op het forum, hopelijk gaan we meer van je horen.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Bericht door Kars-cnc »

Welkom op het forum njvo!

Proef ik een klein beetje reclame :lol: :lol: :lol:

Nou ja, als het een goede set is, is het een goede set. Op de foto ziet het er net zo uit als mijn SINO set (500,- bij HBM), waar ik ook heel blij mee ben. Wellicht is deze goedkoper en daardoor een betere deal.
njvo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2024 20:01

Re: Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Bericht door njvo »

hugo stoutjesdijk schreef: 28 jan 2024 15:18 Klinkt goed.
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er geconfigureerd wordt voor zo'n specifieke kit. Of zijn dat meer montage hulpmiddelen?

En welkom op het forum, hopelijk gaan we meer van je horen.
Hoi Hugo,

Ik had eigenlijk wel gehoopt dat er montage middelen bij zouden zitten, maar het gaat in deze om de juiste lengte linialen. De prijs is verder ook hetzelfde volgens mij als het los samenstellen van de componenten.

Verder over de opmerking van Kars, inderdaad is de set van HBM ook interessant, alleen heeft deze set een resolutie van 1 micron in plaats van 5 micron (tenminste, ik kan de resolutie niet vinden op de site van HBM, maar meestal betreft dit 5 micron. Net zoals alle sets op Ali). Daarnaast zijn deze linialen "slim line" waardoor ze onder het schort van de Deckel passen en je daar geen obstructie ondervind bij het plaatsen van de tafels of andere accessoires (zie foto). Die van HBM lijken ook iets groter. Of deze uiteindelijk ook passen weet ik niet, maar veel ruimte lijkt er niet over.

Maar als dit geen belangrijke punten zijn, dan is de set denk ik verder wel redelijk overeenkomstig.
WhatsApp Image 2024-01-19 at 22.10.07 (1).jpeg
WhatsApp Image 2024-01-19 at 22.10.07.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Aikron DRO rechtstreeks vanuit fabrikant

Bericht door assink »

Heb zelf ook al meerdere LCD DRO sets besteld op ali.
En dan vanuit de EU, scheelt een leuke bom duiten.
LCD dro bied bij een freesbank in ieder geval echte meerwaarde.
Zo werkt een gatenpatroon boren echt makkelijker.

Hoe heb je de lineaal op de laatste foto nu bevestigd? Want daar de leeskop vast zetten is best tricky kwam ik achter bij m'n deckel kloon van prvomajska.
Plaats reactie