Alu staf grof zagen welke accu machine?

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door Kjelt »

Diverse M12 en M18 testen en videoreviews tonen aan dat de 18V versie alleen nodig is voor het zeer zware werk, dus afkortzaag, bandschuurmachine, bikhamers dat soort werk.
De M12 machines zijn veel lichter, soms kleiner zodat je fijner kunt werken en ook op latere leeftijd (ja ik wordt ook ouder) het gereedschap nog lang kunt gebruiken.
Daarnaast heb ik vele M12 accus en laders dus om daarnaast dat ook weer voor 18V of een ander merk te gaan :|
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door benkr »

Ik zou dan voor de Lidl bandzaag gaan, is momenteel en de aanbieding voor 49,95 Euro ex. accu. Een 8Ah accu kost 69,95 en een stevige lader 45 Euro.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door Kjelt »

benkr schreef: 25 feb 2024 18:43 Ik zou dan voor de Lidl bandzaag gaan, is momenteel en de aanbieding voor 49,95 Euro ex. accu. Een 8Ah accu kost 69,95 en een stevige lader 45 Euro.
:shock: Ik weet het niet Ben, misschien zit ik er helemaal naast maar voor zo'n bedrag dan vertrouw ik de kwaliteit niet zo, accu duurder dan de machine :roll:
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door benkr »

Ik heb al meer spul van Parkside, ik vind het best wel het geld waard, het is geen top kwaliteitsspul, maar neem nou zo'n bandzaag, je begint met 2 jaar garantie, als er dan iets mee is heb je garantie, en als het daarna niet meer voldoet koop je een nieuwe, je gooit dan 50 Euro weg en geen 450 Euro zoals bij die ene die hier als voorbeeld werd genoemd. En, zo redeneer ik altijd: goed is goed genoeg, meer is altijd minder op welk vlak dan ook. En vooral die 8Ah accu vind ik een pluspunt, die gaat echt lekker lang mee, maar ze hebben ook 2 en 4Ah modellen.
keesfrees
Berichten: 3119
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door keesfrees »

Kjelt schreef: 23 feb 2024 17:08 [..] alu staf van 30mm dik en 100mm breed [..]
Gaat dat passen in die machine ? Ik kan zo snel niet de breedte vinden tussen de rollen, maar met van 2 kanten zagen zal het wel lukken (?)

O !, is er ook in een gewone 230V uitvoering, met een klem dan ook er bij.
En de zaagbanden zijn ook los te koop, da's mooi, maar voor hoe lang ?
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Alu staf grof zagen welke accu machine?

Bericht door DaBit »

Zaagbanden is het probleem niet. Zolang de dikte en hoogte maar een beetje gangbaar zijn is er wel iemand te vinden die een strip van de juiste lengte aan elkaar puntlast.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Plaats reactie