help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Vragen over alles wat met autodesk producten te maken heeft kunnen jullie hier stellen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dies
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024 16:37

help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Bericht door Dies »

ik heb hulp nodig met een software voor mijn km3 graveermachine,
ik heb van mijn school een graveermachine gekregen waar al 12 jaar geen gebruik meer van is gemaakt dus alle software is missend,
de website van brink techniek is doodlopend aan de helplijn werd ik verteld dat ze alleen de software voor de km3d hebben en niet de km3.
ik heb wel iemand gevonden op het forum genaamd RoBie met de software op een computer die hij zou verkopen voor 50 euro (met een paar onderdelen) maar liever zou ik eerst willen zien of iemand hier misschien de software heeft.

(ik had geen idee waar dit bericht gemoeten had correct me if im wrong)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13536
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Bericht door Arie Kabaalstra »

12 jaar oud?.. Waarom niet een moderne besturing erop?.. meer mogelijkheden, makkelijker om programma's te maken met welke CAM software dan ook

Als de machine met gewone stappenmotoren wordt aangestuurd.. zit een andere besturing er met een middagje sleutelen wel op.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Bericht door benkr »

Ik heb hier wat foto's gevonden van die machine:

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?t=4151

De machine heeft een compleet verouderde besturing, die zou ik meteen vervangen en vanaf daar opnieuw beginnen.
Het ligt er nu heel erg aan met welke besturingssoftware je aan de slag wil, je hebt hier vele keuzes, waar iedereen hier een andere beleving bij heeft, Mach3, Eding, CNCDrive, LinuxCNC en nog heel veel meer, ligt er maar net aan welke software je voorkeur heeft.

Bedenk dat besturingskaarten met een USB interface over het algemeen niet bekend staan om hun betrouwbaarheid dus mijn advies is om te gaan voor een besturingskaart met een Ethernet interface.
Als je voor Mach3 kiest dan kom je al snel op Pokeys57CNC, CNCDrive, en nog wel een paar anderen, Eding heeft zijn eigen besturingssoftware én besturingskaart, CNCDrive kan werken met Mach3 óf met hun eigen besturingssoftware en linuxCNC kan zelfs vanuit een parallelle poort werken maar vereist wel wat van je softwarekennis en gevoel om dat tot een succes te maken, maar het kan zeker en is dan als totaaloplossing wellicht de goedkoopste.

Ik zelf ben al jaren een Mach3 gebruiker, op basis van een Pokeys57CNC besturingskaartje, maar ik heb alle spulletjes liggen om een volgend project te beginnen op basis van LinuxCNC met als besturingskaart de kaartjes die Tolp2 hier van het forum heeft ontwikkeld, lees er hier meer over:

https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?p=279413#p279413
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Bericht door andrefc101 »

Weer leuk dat er weer antwoorden komen op een vraag die niet gesteld is. Ik zou lekker die 50 euro uitgeven, en daar die machine op laten draaien. Das het goedkoopste om er leven in te blazen, als dat er überhaupt nog in zit…..
bns
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2024 13:27

Re: help gevraagd: Wincam autocad 1.4 km3

Bericht door bns »

Ha @Dies, vrij toevallig heb ik zojuist ook een KM3 aangeboden gekregen. Heb je misschien de afgelopen weken nog verdiept in jouw apparaat?
Plaats reactie